G-spot:
- Andre in de Super Sport in de 130i
- Elmar in de Sport in de M3, reed gewoon rondjes 1.59...
- Laurens op de vrachtwagen met afgeragde E30 er op
- ?
Mijn eigen dag zag er zo uit:
De vrije training in de vrije klasse ging matig, maar dag gold voor iedereen. Ik had toch nog de 2e tijd bij de Porsches. Voor de kwali met Simon nog wat afstellingen nagelopen en veranderd en tijdens de eerste ronde voelde de auto beter. Aan het einde van de eerste snelle ronde waaide op het rechte eind het plastic rechterraam er half uit. Dat gaf een oorverdovend lawaai boven de 80 door het restant van het raam en ik besloot de ronde rustig uit te rijden op weg naar de pits. Ik bleef uit de buurt van de snel rijdende mannen totdat de Vodafone in zicht kwam. Daar reed ik helemaal rechts aan de bovenkant over de vuile lijn om echt niemand in de weg te hoeven zitten.
Er bleken echter mensen met een waas voor hun ogen rond te rijden. Toen ik bijna bij het einde van de Vodafone kwam zag ik in mijn ooghoek een Clio komen aanzeilen. Ik wist dat dat niet goed ging aflopen en ik zette me maar vast schrap. De Clio knalde keihard evenwijdig op mijn zijkant (bestuurder meldde dat hij overstuur had met koude achterbanden, dat hij de auto kwijt was geraakt en bood zijn excuses aan). Op zo'n manier dat ik de zandbak in werd gelanceerd en hij na de harde klap doorscheurde. Zonder mij was hij hard in de vangrail verdwenen. Ik zat muurvast in de bak en ben uitgestapt en achter de vangrail gaan staan totdat de sleepwagen er aan kwam. Weer in de auto, achteruit de bak uitgesleept en nogmaals rustig naar de pits gereden. Daar bleek de linkerzijkant flink beschadigd te zijn: linker plasticscherm gedeukt en gescheurd, A stijl geknikt, plastic deur vervormd en nauwelijks meer te sluiten, linkerachterkant flink gedeukt en het linkervoorwiel had een klap gehad en stond vrij scheef.
Harry sprong op de auto, maakte de deur weer provisorisch en zette met de camberplates het wiel weer recht. Bij een klein proefritje leek alles weer in orde, op een scheefstaand stuur na. Tijdens de opwarmronde kon ik de banden goed opwarmen en ik stond goed voor de start: Robert met de 944 Compressor was wat te enthousiast zijn banden gaan opwarmen en was in de vangrail verdwenen, waarna hij in plaats van voor mij uit de pits startte. De ex-DSC 996 Turbo van Jack Roozendaal kwam niet goed weg en ik kon er een stukje voorblijven, voordat het vermogen van zijn auto er in kwam. Ik remde rustig voor de Tarzan en kon afstand nemen van Willem in de mooie zwarte 968. Na de eerste ronde begon het minder lekker te voelen linksvoor, het zwabberde een beetje en het ik moest in rechterbochten het stuur 2 x meer draaien dan normaal. Ik kon de Slotemaker en het Scheivlak nog enigzins goed nemen, maar begon wel snelheid te verliezen. Willem kwam in de 2e ronde dichterbij en ik kon Bos Uit niet volgas meer uikomen. Willem had meer snelheid en kwam me mooi voorbij op het rechte eind. Ik probeerde hem nog uit te remmen voor de Tarzan, maar er was geen houden meer aan. We gingen netjes samen door de bocht en Willem ging er mooi uit en was er snel vandoor.
Bij de Hugenholz ging het linkervoorwiel echt zwabberen en op de Hunzerug voelde het alsof het loopvlak van het linkerwiel er af sloeg. Ik ging links op het gras rijden, kwam het ventweggetje net voor de heuvel van het Scheivlak tegen, zette hem in zijn achteruit en parkeerde op het weggetje achter de vangrail. Daar bleek het linkerwiel aan de onderkant van de (kostbare en zeldzame M030) fusee te zijn afgebroken. Het wiel lag bijna plat in de wielkast. Van achter de vangrail mooi de race kunnen uitkijken. Het was indrukwekkende hoe hard iedereen op het Scheivlak afvloog.
Elmar? Hoe is het afgelopen? Andre is duidelijk: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=200 . Erg mooie 2e plaats bij de kannonnen.
Zondag 9 mei de volgende DNRT race op Zandvoort. Hopelijk heeft Harry de auto weer in elkaar. Het herstel van de schade gaat helaas voor de montage van de compressor...