DNRT Zandvoort 10 april 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Ben_968CS

DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Ben_968CS » 12 apr 2010, 22:26

Omdat er een aantal DF-ers rondreden, toch maar even een topic-je aangemaakt. Ondanks mijn vrij dramatische racedag (zie hieronder, niet echt spannend).

G-spot:

- Andre in de Super Sport in de 130i
- Elmar in de Sport in de M3, reed gewoon rondjes 1.59...
- Laurens op de vrachtwagen met afgeragde E30 er op
- ?

Mijn eigen dag zag er zo uit:

De vrije training in de vrije klasse ging matig, maar dag gold voor iedereen. Ik had toch nog de 2e tijd bij de Porsches. Voor de kwali met Simon nog wat afstellingen nagelopen en veranderd en tijdens de eerste ronde voelde de auto beter. Aan het einde van de eerste snelle ronde waaide op het rechte eind het plastic rechterraam er half uit. Dat gaf een oorverdovend lawaai boven de 80 door het restant van het raam en ik besloot de ronde rustig uit te rijden op weg naar de pits. Ik bleef uit de buurt van de snel rijdende mannen totdat de Vodafone in zicht kwam. Daar reed ik helemaal rechts aan de bovenkant over de vuile lijn om echt niemand in de weg te hoeven zitten.

Er bleken echter mensen met een waas voor hun ogen rond te rijden. Toen ik bijna bij het einde van de Vodafone kwam zag ik in mijn ooghoek een Clio komen aanzeilen. Ik wist dat dat niet goed ging aflopen en ik zette me maar vast schrap. De Clio knalde keihard evenwijdig op mijn zijkant (bestuurder meldde dat hij overstuur had met koude achterbanden, dat hij de auto kwijt was geraakt en bood zijn excuses aan). Op zo'n manier dat ik de zandbak in werd gelanceerd en hij na de harde klap doorscheurde. Zonder mij was hij hard in de vangrail verdwenen. Ik zat muurvast in de bak en ben uitgestapt en achter de vangrail gaan staan totdat de sleepwagen er aan kwam. Weer in de auto, achteruit de bak uitgesleept en nogmaals rustig naar de pits gereden. Daar bleek de linkerzijkant flink beschadigd te zijn: linker plasticscherm gedeukt en gescheurd, A stijl geknikt, plastic deur vervormd en nauwelijks meer te sluiten, linkerachterkant flink gedeukt en het linkervoorwiel had een klap gehad en stond vrij scheef.

Harry sprong op de auto, maakte de deur weer provisorisch en zette met de camberplates het wiel weer recht. Bij een klein proefritje leek alles weer in orde, op een scheefstaand stuur na. Tijdens de opwarmronde kon ik de banden goed opwarmen en ik stond goed voor de start: Robert met de 944 Compressor was wat te enthousiast zijn banden gaan opwarmen en was in de vangrail verdwenen, waarna hij in plaats van voor mij uit de pits startte. De ex-DSC 996 Turbo van Jack Roozendaal kwam niet goed weg en ik kon er een stukje voorblijven, voordat het vermogen van zijn auto er in kwam. Ik remde rustig voor de Tarzan en kon afstand nemen van Willem in de mooie zwarte 968. Na de eerste ronde begon het minder lekker te voelen linksvoor, het zwabberde een beetje en het ik moest in rechterbochten het stuur 2 x meer draaien dan normaal. Ik kon de Slotemaker en het Scheivlak nog enigzins goed nemen, maar begon wel snelheid te verliezen. Willem kwam in de 2e ronde dichterbij en ik kon Bos Uit niet volgas meer uikomen. Willem had meer snelheid en kwam me mooi voorbij op het rechte eind. Ik probeerde hem nog uit te remmen voor de Tarzan, maar er was geen houden meer aan. We gingen netjes samen door de bocht en Willem ging er mooi uit en was er snel vandoor.

Bij de Hugenholz ging het linkervoorwiel echt zwabberen en op de Hunzerug voelde het alsof het loopvlak van het linkerwiel er af sloeg. Ik ging links op het gras rijden, kwam het ventweggetje net voor de heuvel van het Scheivlak tegen, zette hem in zijn achteruit en parkeerde op het weggetje achter de vangrail. Daar bleek het linkerwiel aan de onderkant van de (kostbare en zeldzame M030) fusee te zijn afgebroken. Het wiel lag bijna plat in de wielkast. Van achter de vangrail mooi de race kunnen uitkijken. Het was indrukwekkende hoe hard iedereen op het Scheivlak afvloog.

Elmar? Hoe is het afgelopen? Andre is duidelijk: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=200 . Erg mooie 2e plaats bij de kannonnen.

Zondag 9 mei de volgende DNRT race op Zandvoort. Hopelijk heeft Harry de auto weer in elkaar. Het herstel van de schade gaat helaas voor de montage van de compressor... :bag:

Metchu

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 22:38

Ah, had graag willen komen kijken... helaas kon ik niet :(

maar wat een verhaal weer :shock:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 apr 2010, 13:20

Elmar ging erg lekker, had een 1.59 gereden en reed de 1e race de volledige Sport-klasse zoek. 2e race heb ik gemist.

E30 Cup (reed helaas niet mee) ging het gelukkig allemaal goed, op een aanrijding in 2e race na. 2e race was erg spannend en Leonard had volgens mij een aanvaring in de Audi-S in de laatse ronde voor de 1e plek.

Was een leuke dag om naar te kijken.

RJay

Bericht door RJay » 13 apr 2010, 19:10

Elmar ging inderdaad lekker.

Zelf had ik maar een matig dagje, 's ochtends niet veel kunnen rijden omdat de r-voor band kapot ging, 's middags wel een geweldige start gehad, maar daarna heel veel moeite om de grip te vinden........
Uiteindelijk wel gewoon weer lekker gereden, maar kan stukken beter :bag:
Wel waren we met de bmw over gezet naar de sport klasse.... Toch iets goed gedaan vorig jaar :hmmm:

Nog iemand foto's gemaakt/gevonden van Zaterdag?

Mart
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Mart » 14 apr 2010, 14:19

RJay schreef:Elmar ging inderdaad lekker.
Nog iemand foto's gemaakt/gevonden van Zaterdag?
Deze kwam ik net tegen:
http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=AB3E078E8F15CC8E

ErikB

Bericht door ErikB » 14 apr 2010, 16:33

oeps

Elmar

Bericht door Elmar » 14 apr 2010, 16:38

[quote="Ben_968CS"
Elmar? Hoe is het afgelopen? :[/quote]

Misschien wel te goed?

Beide manches gewonnen, de 2e zelfs met 45 seconde voorsprong,
De top van de spost klasse van vorig jaar zijn allemaal naar ded supersport gegaan.

Denk dat ik de volgende keer ook maar daar ga rijden.

Tristan

Bericht door Tristan » 14 apr 2010, 16:46

Denk dat alle sub 2.00 min. naar de SS gaat.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 09 mei 2010, 17:49

:nah: Er is iets niet helemaal goed gegaan vanmiddag tijdens het DNRT helaas.
Brandweer en trauma moesten naar het circuit,dus lijkt niet goed.
Hopelijk valt het allemaal mee.

Gr.Peter.

Luco

Bericht door Luco » 09 mei 2010, 20:50

oops, dat is niet best

Luco

Bericht door Luco » 09 mei 2010, 21:01

Net even rondgebeld, maar niemand weet precies wat er gebeurd is.
Wel dat er een bmw compact en 944 bij betrokken waren, de jongen met de compact is een keer of vier over de kop geslagen en de jongen/man in de 944 is de trauma bij geroepen.
Zo te horen iig niet goed.

Hoop toch dat het geen fatale afloop zal hebben, dit zijn dingen die je niet graag hoort :cry:

RJay

Bericht door RJay » 09 mei 2010, 22:16

Ja, heb de ravage nog bekeken vanaf een afstandje, 3 ambu's en een trauma, 1 brandweer en 2 politiewagens erbij.

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 10 mei 2010, 00:29

de wagen is tegen baanpost 8 uit elkaar gespat, k heb de beelden gezien maar dat wil je niet meemaken.....

mende

Bericht door mende » 10 mei 2010, 02:56

Dit is zeker niet fijn.

Heb er dus ook geen foto`s van gemaakt.

Dit wil je gewoon niet meemaken.

Wel foto`s van de (leuke) dingen, en van jay.

Voor de slachtoffers heel veel sterkte toegewenst.

SvB

Bericht door SvB » 10 mei 2010, 08:52

Heel spijtig dit, veel sterkte toegewenst voor de betrokkenen.
Je wordt wel weer met de neus op de feiten gedrukt als je dit verneemt.

@ Harry, was het een bekende van "ons" ??

Tristan

Bericht door Tristan » 10 mei 2010, 08:54

Auw! Sterkte aan de bestuurder. Zo nu en dan wordt je even met beide voeten op de grond gezet en blijkt weer dat autosport gevaarlijk kan zijn en alle veiligheidsmaatregelen niet voor niets zijn.

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 10 mei 2010, 09:15

SvB schreef: @ Harry, was het een bekende van "ons" ??
nee geen bekende 'van ons', wel een rijder die in een wagen van mij reed, zijn team huurt 2 wagens bij ons, de man ligt zwaar gewond in het ziekenhuis, diverse botbreuken maar vooralsnog geen ernstig inwendig letsel

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 mei 2010, 09:55

Heb samen met RJay kort gekeken wat er aan de hand was. Zag eruit als een 'worst case scenario' op Zandvoort. We waren bang dat hij het niet gehaald had.
Sterkte aan de bestuurder, hopelijk is hij snel weer de oude.

Luco

Bericht door Luco » 10 mei 2010, 14:21

Misschien mosterd na de maaltijd, maar is nu de 4e keer binnen een jaar dat er op cpz een auto over de vangrail schiet waarbij bij 2 keer de auto tegen de baanpost is gevlogen, wordt misschien tijd om bij die baanposten wat andere maatregelen te treffen.

Goedemans

Bericht door Goedemans » 10 mei 2010, 14:48

Dit was duidelijk een grote domper op een prima race-weekend. Ik wens de coureur héél veel beterschap toe.

Dit ongeluk gebeurde echt op de slechtste plek van het circuit. Ik hoop oprecht dat CPZ hier zijn conclusies uit trekt en de veiligheid op dat stuk verbetert middels meer uitloop, de vangrail verplaatsen en verhogen, het huisje verplaatsen en/of een bandenstapel.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 mei 2010, 15:14

Zitten wel gare reacties tussen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 mei 2010, 15:28

Robertdj schreef:
Zitten wel gare reacties tussen.
Pfff, idd, wat een trieste gasten zeg, die daar zo reageren...

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 10 mei 2010, 15:36

Goedemans schreef:Dit was duidelijk een grote domper op een prima race-weekend. Ik wens de coureur héél veel beterschap toe.

Dit ongeluk gebeurde echt op de slechtste plek van het circuit. Ik hoop oprecht dat CPZ hier zijn conclusies uit trekt en de veiligheid op dat stuk verbetert middels meer uitloop, de vangrail verplaatsen en verhogen, het huisje verplaatsen en/of een bandenstapel.
Zie de Fia hekken op de Nordschleife. Daar ging in het verleden ook regelmatig een auto over de vangrail.

Plaats reactie