Ruitje ingetikt en pda/gps gejat...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot

Ruitje ingetikt en pda/gps gejat...

Bericht door Knot » 15 aug 2006, 13:15

Nou, net pas bij de klant, was gezellig gisteravond... ik vanochtend tas inpakken, bammetjes, fruit... belt een maat van me waar ik de auto had laten staan.... Knot ben je klaar voor het woord k@nker? Ik.. hoezo?.. Nou eh, er staat naast mn caddy zo'n astra alleen dan zonder rechter zijruit....

Gaaf, ze hebben de zuignap gezien, ruitje gekraakt met schroevendraaier (raamrubber ook nog kapot maar zo hoor je minder lawaai ipv ingooien/intrappen), gps ontvanger losgetrokken (en gesloopt want de helft van de kabels hing nog aan de stuurkolom waar ik ze weggestopt had), en dashbordkastje open.. pda lag er nog in en was dus ook weg, dat is mijn fout. Maargoed, ik dacht zal in Waddinxveen niet gebeuren, als ik in risicosteden parkeer neem ik de pda wel mee maar dacht dat er hier niets zou gebeuren. Ook al lag de pda erin of niet, ruitje had er sowieso uit gelegen en gps ontvanger gejat.. maar die rotzooi zeg, godverdomme, ben zelf bij carglass een half uur aan t stofzuigen geweest zodat t echt goed gebeurt maar weet zeker dat je glas tegen blijft komen.... teringlijers zijn het godver.

Zit nu een plexiglas ruitje in met ducktape en zodra de ruit binnen is even de hele deur uit elkaar om schoon te maken en de nieuwe ruit te plaatsen. Er is trouwens een schroevendraaier tussengezet om de ruit zachtjes te laten springen, meeste glas lag buiten, heb ik netjes opgeveegd voor de spelende kinderen enz, daarna plastic tasje, grote stukken glas in een tasje gedaan, richting carglass, uurtje later weer op pad, maar dat glas blijft wel een tijdje tevoorschijn komen.

Ergste is de gegevens die op de pda stonden, 1GB SD kaartje, tomtom helemaal ingericht, flitspalen, stemmen, poi's enz, hoop filmjes in pocketpc formaat, foto's... echt KUT...

Vanmiddag even erachteraan laten bellen via wat connecties, eerst voor 100 euro de pda terug zien te krijgen en daarna uitzoeken wie erachter zit.... dus binnenkort nog de voorruit vervangen ook als het meezit...

[img:1024:819]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/Ast ... chade1.jpg[/img]

[img:1024:819]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/Ast ... chade2.jpg[/img]

[img:1024:819]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/Ast ... chade3.jpg[/img]

[img:1024:819]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/Ast ... chade4.jpg[/img]

Bert ///M3

Re: Ruitje ingetikt en pda/gps gejat...

Bericht door Bert ///M3 » 15 aug 2006, 13:19

Klote man, laat ze van de spullen van een ander afblijven :x

Knot schreef: Vanmiddag even erachteraan laten bellen via wat connecties, eerst voor 100 euro de pda terug zien te krijgen en daarna uitzoeken wie erachter zit.... dus binnenkort nog de voorruit vervangen ook als het meezit...

Vraag meteen een naam dan en koop een honkbalknuppel :lol:

Knot

Bericht door Knot » 15 aug 2006, 13:30

Ik had mn pda natuurlijk niet in de auto moeten laten liggen maarja, na een tijdje wordt je makkelijker he... en of ie erin lag of niet, ze hadden m sowieso ingeslagen om te kijken en om de gps ontvanger en cradle mee te nemen, al hebben ze die nog stukgetrokken ook dus daar hebben ze niks aan. Halve kabelboom van de ontvanger zat nog vast, die had ik weggewerkt onder de stuurkolom.

PDA was een HP ipaq rx1950, instapmodel maar ik was er blij mee, had de hele setup na uren zoekwerk voor elkaar, juist muisje met beste ontvangst, geheugenkaartje. Daarna uren configuratie van tomtom, flitspalen, andere interessante punten, filmpjes, foto's, apps, snelheidsloggers, spelletjes.... doe dat maar eens "ff" opnieuw met een nieuwe pda... :(

Had trouwens wel een pincode op de pda maar volgens mij kan je dat ook zo resetten.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 aug 2006, 13:37

Wat een drama weer, je kunt GVD ook niets in de auto laten zitten. Mazzel voor die gasten dat ze je niet betrapt hebt. Nu weer lekker het komende jaar overal glas vinden.

Michel

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 aug 2006, 13:48

dat is kut om te horen Knot,

Ik dacht in Noordwijk ook nooit iets mee te maken. Complete set e46 M3 wielen uit mijn tuin gejat. Het zegt allemaal niets meer

Tristan

Bericht door Tristan » 15 aug 2006, 14:03

Das zeker k*t. Haal mijn houder van m'n TomTom er altijd af en neem de navi altijd mee. Hoor al meerdere verhalen over ingebroken auto's voor PDA/Navi.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 aug 2006, 14:13

Ongelofelijk weer dit. :(

Sterkte met het herstel van de schade!

Knot

Bericht door Knot » 15 aug 2006, 14:31

Zit te twijfelen of ik weer zo'n ding zal nemen, vond m wel erg handig, maar ga echt niet elke rit/keer de cradle en gps ontvanger eruit halen...

Had m misschien net verkeerd geparkeerd, voortaan alleen nog pal bij huizen voor de deur.

HansD

Bericht door HansD » 15 aug 2006, 17:01

Da's mooi k*t rody. Het is mij laatst ook 3x in 6 weken gebeurt. Alleen spullen van mijn werk gejat maar het is knap lastig.
Had m misschien net verkeerd geparkeerd, voortaan alleen nog pal bij huizen voor de deur
In amsterdam maakt dat niet uit, de laatste keer dat mijn raam in was geslagen stond hij 5 minuten voor een winkel geparkeerd met 20 man binnen 10 meter van de auto :?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 aug 2006, 17:09

Die mooie blauwe pen heb je iig nog :!:

Nee, ff serieus, gewoon super waardeloos dit.
Zonde.

RVV

Re: Ruitje ingetikt en pda/gps gejat...

Bericht door RVV » 15 aug 2006, 17:30

Knot schreef:plastic tasje, grote stukken glas in een tasje gedaan, richting carglass
Wat dacht je, mischien kunnen ze het ruitje nog plakken :wink:

Nee serieus kut dit, gaat ook grote vormen aannemen daarom wil in pricipieel geen tomtom achtig ding in de auto.

Alleen al een standaard/zuignap werkt als een magneet op een dief. 9 van de 10 mensen verstoppen zo'n groot ding ergens in de auto met als gevolg dat ze toch de ruit intikken. Is ook lucratieve handel.

Tom

Bericht door Tom » 15 aug 2006, 17:32

Misschien is zo'n qtek een optie? Telefoon + PDA/navi in één.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 aug 2006, 17:35

Mooie wegenkaart misschien :P

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 aug 2006, 18:39

Klote zeg en wat een troep geeft dat toch altijd :evil:

Die PDA's zijn erg gewild :cry:

Tis inderdaad met name balen van je gegevens en software. Ik heb mijne ook helemaal vol staan met kaarten en filtspalen sjit. Moet er niet aan denken dat allemaal opnieuw te moeten installeren.

RVV

Bericht door RVV » 15 aug 2006, 23:53

Marcel van Meerbeek schreef:dat is kut om te horen Knot,

Ik dacht in Noordwijk ook nooit iets mee te maken. Complete set e46 M3 wielen uit mijn tuin gejat. Het zegt allemaal niets meer
En stond je tuin ook op kratjes ;-)

Knot

Bericht door Knot » 16 aug 2006, 10:19

Hans, dat is helemaal bizar... en niemand doet dan wat :?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 aug 2006, 11:20

En stond je tuin ook op kratjes ;)
Die is goed :lol:

Plaats reactie