Een keertje wat anders..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een keertje wat anders..
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=2777" onclick="window.open(this.href);return false;
Apart ding.. iemand ervaringen ermee ?
Apart ding.. iemand ervaringen ermee ?
- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Een keertje wat anders..
Nee helaas niet maar wat een mooie wagen is dit met 500pk en 700nm. Heerlijk als je een groot gezin hebt, alles kan mee. 
Rico voeg ff een poll toe: deze touring of de M5 touring, qua specs zitten ze vrij dicht bij elkaar. Deze B5 is wat meer ingetogen. Lastige keuze hoor....

Rico voeg ff een poll toe: deze touring of de M5 touring, qua specs zitten ze vrij dicht bij elkaar. Deze B5 is wat meer ingetogen. Lastige keuze hoor....
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Een keertje wat anders..
Porno apparaat maar ook wel handig dat de Beier er verder geen specs bij zet. Wat voor motor ligt erin?
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Een keertje wat anders..
V8 van de 550iNiels schreef:Porno apparaat maar ook wel handig dat de Beier er verder geen specs bij zet. Wat voor motor ligt erin?
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Een keertje wat anders..
Een "comfortabele" M5
, met 500pk/700nm maakt ie het een M5 erg lastig of niet?

-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Een keertje wat anders..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nypOMA4Bp74&feature=fvsr[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-aqwEbqk ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-aqwEbqk ... re=related[/youtube]
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 16 jan 2010, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een keertje wat anders..
Als het de V8 van de 550i is heeft ie 368 of 388 pk (????)standaard. Deze heeft dus die motor met een compressor?
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Een keertje wat anders..
Supercharged V8 8)Robin schreef:Als het de V8 van de 550i is heeft ie 368 of 388 pk (????)standaard. Deze heeft dus die motor met een compressor?
-
- Berichten: 55109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een keertje wat anders..
dus wat ik zei. 8)Ahmed schreef:Supercharged V8 8)Robin schreef:Als het de V8 van de 550i is heeft ie 368 of 388 pk (????)standaard. Deze heeft dus die motor met een compressor?
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Een keertje wat anders..
Sorry, hij is van de 545i.. :!:Robin schreef:Als het de V8 van de 550i is heeft ie 368 of 388 pk (????)standaard. Deze heeft dus die motor met een compressor?
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Een keertje wat anders..
Wow...
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Een keertje wat anders..
Meen dat het de motor van de 545i voorzien van supercharger is.
-
- Berichten: 55109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een keertje wat anders..
Nou die B5 sedan sjouwt wel door.
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Een keertje wat anders..
Behoorlijk ja, vind het verschil zelfs erg groot , maar de touring M5 is weer sneller...? 

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Een keertje wat anders..
Erg fraai apparaat.
De specs, zullen iets afwijken van de B5s, maar bij deze: http://www.alpina-automobiles.com/ww/mo ... daten.html
De specs, zullen iets afwijken van de B5s, maar bij deze: http://www.alpina-automobiles.com/ww/mo ... daten.html
Laatst gewijzigd door Joop op 16 jan 2010, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Een keertje wat anders..
Knetter.. ook een snel ding zeg 

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Een keertje wat anders..
M5 maar inruilen dan?
Dit is nou eigenlijk de ideale gezins-maar-vader-wil-wel-door-het-verkeer-bak...
Dit is nou eigenlijk de ideale gezins-maar-vader-wil-wel-door-het-verkeer-bak...
- JP
- Berichten: 34236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Een keertje wat anders..
RDW zegt;
Omschrijving van de inrichting stationwagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4398 cm3
Vermogen 368 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.785 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.350 kg
Massa rijklaar 1.885 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 750 kg
- geremd 2.000 kg
Datum eerste toelating 01-06-2006
Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-10-2009
Datum eerste afgifte Nederland 14-10-2009
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Geregistreerd als gestolen Nee
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
BPM € 33266
Omschrijving van de inrichting stationwagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4398 cm3
Vermogen 368 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.785 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.350 kg
Massa rijklaar 1.885 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 750 kg
- geremd 2.000 kg
Datum eerste toelating 01-06-2006
Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-10-2009
Datum eerste afgifte Nederland 14-10-2009
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Geregistreerd als gestolen Nee
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
BPM € 33266
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Een keertje wat anders..
Zo in het muisgrijs, Alpina emblemen eraf, 520i erop...kan je lachen 


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Een keertje wat anders..
M5 inruilen ? Geen idee, alles valt en staat bij het karakter van de Alpina. Daarnaast speelt een stukje betrouwbaarheid in de techniek mee. Alpina past een "Radiaalverdichter" toe.. een soort kruizing tussen een compressor en een turbo.. Last but not least.. ik heb nog 16 maanden huisselectie garantie op de M5.. toch wel een prettig idee, zal met de Alpina er niet inzitten..
qua apartheid lijkt me het wel weer wat. Eerst maar de nieuwe 5 afwachten.. 535i lijkt een verstandigere keus.
qua apartheid lijkt me het wel weer wat. Eerst maar de nieuwe 5 afwachten.. 535i lijkt een verstandigere keus.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een keertje wat anders..
Alpina is wel mooi, maar ook een zwaar natuurlijk
zal wel iets meer gentleman speed zijn
en ik denk niet met de powerknop maar always power on tap?
B5 schijnbaar 493bhp 4.4 SC
http://www.thealpinaregister.com/car.ph ... §ion=2" onclick="window.open(this.href);return false;
hier het overzicht van een B5 S een 523bhp 4.4 SC
http://www.thealpinaregister.com/car.ph ... §ion=2" onclick="window.open(this.href);return false;
hier veel stats van veel alpina's
http://www.thealpinaregister.com/stats" onclick="window.open(this.href);return false;



B5 schijnbaar 493bhp 4.4 SC
http://www.thealpinaregister.com/car.ph ... §ion=2" onclick="window.open(this.href);return false;
hier het overzicht van een B5 S een 523bhp 4.4 SC
http://www.thealpinaregister.com/car.ph ... §ion=2" onclick="window.open(this.href);return false;
hier veel stats van veel alpina's

http://www.thealpinaregister.com/stats" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Een keertje wat anders..
Oei! Een B5, dat is in mijn ogen wel een heel erg gave auto, persoonlijk zou ik (zo van wat ik er van gelezen heb) een B5 verkiezen boven een M5.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Een keertje wat anders..
Ik heb er wel eens in meegereden op een Alpina-dag bij het niet meer bestaande BMW Zoetermoer. Het is een 4,4 liter V8 met een compressor van ASA. Ik weet niet wat dat radiaalverdichterverhaal betekent maar volgens mij worden vergelijkbare ASA-compressor gebruikt door o.a. ESS Tuning, Active Autowerke en andere compressorboeren. Alpina heeft (of had) een belang in ASA.
De B5 is gericht op een evenwichtig compromis tussen sportiviteit en compressor. De loopcultuur is perfect en het ding is serieus rap. Hij wordt alleen met een klassieke automaat geleverd.
De Beier zou er goed aan doen om een beter fotograaf in dienst te nemen en auto's eerst schoon te maken alvorens deze op de foto te zetten.
Waar ik niet zo over te spreken ben bij Alpina is het leer en de stikseltjes dat ze gebruiken voor stuurwielen. Nieuw ziet het er leuk uit maar het leer gaat glimmen en is gevoelig voor beschadigingen en de stiksels gaan pluizen en worden vies. De B5 van Beier lijkt ook al een glimstuur te krijgen. De Switchtronic-symbooltjes in het stuur zijn lelijk. Schakelen schijnt met drukknoppen achter het stuur te werken. Waarom ze geen flippers gebruiken weet ik niet.
De B5 is gericht op een evenwichtig compromis tussen sportiviteit en compressor. De loopcultuur is perfect en het ding is serieus rap. Hij wordt alleen met een klassieke automaat geleverd.
De Beier zou er goed aan doen om een beter fotograaf in dienst te nemen en auto's eerst schoon te maken alvorens deze op de foto te zetten.
Waar ik niet zo over te spreken ben bij Alpina is het leer en de stikseltjes dat ze gebruiken voor stuurwielen. Nieuw ziet het er leuk uit maar het leer gaat glimmen en is gevoelig voor beschadigingen en de stiksels gaan pluizen en worden vies. De B5 van Beier lijkt ook al een glimstuur te krijgen. De Switchtronic-symbooltjes in het stuur zijn lelijk. Schakelen schijnt met drukknoppen achter het stuur te werken. Waarom ze geen flippers gebruiken weet ik niet.
-
- Berichten: 55109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een keertje wat anders..
Ik vind die kar wel leuk en geinig en geen typeaanduiding en wel rustig eruitzien en toch 500pk, maar die wielen vind ik afschuwlijk, en toch hoort dat bij dat ding. Als je daar nou gewone nette 18"(of moet 't minimaal 19"zijn bij deze auto?) OEM wielen onder zet heb je dé Q car in mijn ogen.
^^^^^^die blauwe hierboven die GTRene hier weer 'ns uit z'n hoge hoed tovert is natuurlijk oerlelijk qua kleur en ditjes en datjes(echt Alpina.....) en bij Rene kan dat bijna ook niet anders, die heeft daar patent op.
Die Ahmed laat zien is lekker saai, maar dáár vind ik de kleur juist weer té saai van.
^^^^^^die blauwe hierboven die GTRene hier weer 'ns uit z'n hoge hoed tovert is natuurlijk oerlelijk qua kleur en ditjes en datjes(echt Alpina.....) en bij Rene kan dat bijna ook niet anders, die heeft daar patent op.

Die Ahmed laat zien is lekker saai, maar dáár vind ik de kleur juist weer té saai van.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Een keertje wat anders..
Even een nieuw stuurtje zal ook wel niet goedkoop zijn met die knoppen erin.Femme schreef:Waar ik niet zo over te spreken ben bij Alpina is het leer en de stikseltjes dat ze gebruiken voor stuurwielen. Nieuw ziet het er leuk uit maar het leer gaat glimmen en is gevoelig voor beschadigingen en de stiksels gaan pluizen en worden vies. De B5 van Beier lijkt ook al een glimstuur te krijgen. De Switchtronic-symbooltjes in het stuur zijn lelijk. Schakelen schijnt met drukknoppen achter het stuur te werken. Waarom ze geen flippers gebruiken weet ik niet.
(Maar inderdaad, nieuw zijn ze wel mooi.)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], mark123 en 7 gasten