1. Geen of verkeerd richting aangeven op een rotonde.
2. Mensen die niet doorrijden en/of rustig aan het rondkijken welke straat ze nou moeten hebben of net gemist hebben, o shit dan maar even flink remmen om net het huisnummer te kunnen lezen........ terwijl er een hele rij autos achter hun rijden.
3. Geen voorrang krijgen.
Uitleg:
1. Ik zit dagelijks op de weg voor mijn werk, vooral in dorpjes met veel rotondes en kom zo verschrikkelijk vaak tegen dat mensen geen of verkeerd richting aangeven op een rotonde waardoor je onnodig staat te wachten of juist hard moet afremmen.
Hoe ik het geleerd heb 9 jaar geleden, correct me if i'm wrong...
Gaan uit van een rotonde met 4 afslagen
- Linksaf, 3e afslag: komt op de rotonde af, richting aangeven naar links, dan net voor of voorbij de 1 na laatste afslag richting aangeven naar rechts en afslaan.
- Rechtdoor, 2e afslag: komt op een rotonde af, GEEF GEEN RICHTING AAN, DUS OOK NIET NAAR LINKS en geef pas richting aan net voor of voorbij de 1 na laatste afslag.
- Rechtsaf: komt op de rotonde af en geef richting aan naar rechts, gewoon afslaan en niks aan de hand, MAAR GEEF WEL RICHTING AAN ZODAT ANDEREN NIET ONNODIG STAAN TE WACHTEN!!
2. Ook dit kom ik regelmatig tegen in dorpjes, hellaas toch wel veel oudere (75+) mensen.
Ken je de buurt niet en zoek je naar een straat/huis, parkeer dan gewoon ff langs de weg, maar blijf vooral in je spiegels kijken wie of wat er achter je zit.
3. Vooral als je met een bestelbus rijdt die toch niet zo langzaam is als sommige automobilisten denken waardoor je uiteindelijk hard af moet remmen en dan bijna achterop degene klapt die je geen voorrang gaf, heb dit deze week 2 keer meegemaakt waarbij ik niet te hard reed
Sry voor dit wellicht onnodige topic, maar ik kan me vooral aan punt 1 gruwelijk aan ergeren.
Overigens is het niet zo dat ik mij altijd zo netjes aan de regels houdt, ik heb er nogal eens last van om op provinciale wegen de naald van de km-teller op het juiste cijfertje te houden...
In dorpjes houdt ik mij over het algemeen wel aan de snelheid i.v.m. plotseling overstekend wild ehh kinderen :playcar: