Ergenis in het verkeer

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jeroen van Haaren

Ergenis in het verkeer

Bericht door Jeroen van Haaren » 12 dec 2009, 21:49

Ik zou graag willen weten wat jullie grootste ergenis is in het verkeer, met eventueel uitleg, hier mijn top 3:

1. Geen of verkeerd richting aangeven op een rotonde. :evil:
2. Mensen die niet doorrijden en/of rustig aan het rondkijken welke straat ze nou moeten hebben of net gemist hebben, o shit dan maar even flink remmen om net het huisnummer te kunnen lezen........ terwijl er een hele rij autos achter hun rijden.
3. Geen voorrang krijgen.

Uitleg:

1. Ik zit dagelijks op de weg voor mijn werk, vooral in dorpjes met veel rotondes en kom zo verschrikkelijk vaak tegen dat mensen geen of verkeerd richting aangeven op een rotonde waardoor je onnodig staat te wachten of juist hard moet afremmen.
Hoe ik het geleerd heb 9 jaar geleden, correct me if i'm wrong...
Gaan uit van een rotonde met 4 afslagen
- Linksaf, 3e afslag: komt op de rotonde af, richting aangeven naar links, dan net voor of voorbij de 1 na laatste afslag richting aangeven naar rechts en afslaan.
- Rechtdoor, 2e afslag: komt op een rotonde af, GEEF GEEN RICHTING AAN, DUS OOK NIET NAAR LINKS en geef pas richting aan net voor of voorbij de 1 na laatste afslag.
- Rechtsaf: komt op de rotonde af en geef richting aan naar rechts, gewoon afslaan en niks aan de hand, MAAR GEEF WEL RICHTING AAN ZODAT ANDEREN NIET ONNODIG STAAN TE WACHTEN!!
2. Ook dit kom ik regelmatig tegen in dorpjes, hellaas toch wel veel oudere (75+) mensen.
Ken je de buurt niet en zoek je naar een straat/huis, parkeer dan gewoon ff langs de weg, maar blijf vooral in je spiegels kijken wie of wat er achter je zit.
3. Vooral als je met een bestelbus rijdt die toch niet zo langzaam is als sommige automobilisten denken waardoor je uiteindelijk hard af moet remmen en dan bijna achterop degene klapt die je geen voorrang gaf, heb dit deze week 2 keer meegemaakt waarbij ik niet te hard reed :?

Sry voor dit wellicht onnodige topic, maar ik kan me vooral aan punt 1 gruwelijk aan ergeren.
Overigens is het niet zo dat ik mij altijd zo netjes aan de regels houdt, ik heb er nogal eens last van om op provinciale wegen de naald van de km-teller op het juiste cijfertje te houden... :angel:
In dorpjes houdt ik mij over het algemeen wel aan de snelheid i.v.m. plotseling overstekend wild ehh kinderen :playcar:
Laatst gewijzigd door Jeroen van Haaren op 12 dec 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Re: Ergenis in het verkeer

Bericht door Downforce Hans » 12 dec 2009, 21:51

Ehhhh, hebben we niet al eens zo`n topic gehad?

Fernando

Bericht door Fernando » 12 dec 2009, 21:52

Ach Hanz hij is net nieuw... :D
KLIK!!!

Jeroen van Haaren

Bericht door Jeroen van Haaren » 12 dec 2009, 21:54

Hmm, ik had nog gezocht naar ergenis, maar kreeg maar 1 resultaat.. :bag:

Tnx Fernando :)

allen

Bericht door allen » 12 dec 2009, 22:01

Afbeelding

Ik erger me niet zo snel. Wel heb ik een rare afwijking dat wanneer ik automobilisten mensen zie opduwen of groot licht gebruiken, ik dat expres bij hun ga doen. Meest grappige vind ik dan dat ze op hun beurt boos op mij worden. :mrgreen:
Verder schijn ik slecht tegen containerrijders te kunnen. :angel:

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 dec 2009, 23:15

allen schreef:Verder schijn ik slecht tegen containerrijders te kunnen. :angel:
Vanuit een Caterham zijn dat nagegoeg alle overige verkeersdeelnemers :hmmm:

:popcorn:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 dec 2009, 23:18

Ik erger of stoor me niet zoveel.......soms als mensen echt buitengewoon langsrijden / optrekken.....dan wel een beetje.....verder niet....ik doe gewoon mn eigen ding....denk dat anderen zich meer storen aan mij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 12 dec 2009, 23:28

duifjes.com schreef:Ik erger of stoor me niet zoveel.......soms als mensen echt buitengewoon langsrijden / optrekken.....dan wel een beetje.....verder niet....ik doe gewoon mn eigen ding....denk dat anderen zich meer storen aan mij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Daar zit wel een kern van waarheid in :lol:

Plaats reactie