:arrow: slingerschot(ten) in carter BMW M50 motor

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
cork

:arrow: slingerschot(ten) in carter BMW M50 motor

Bericht door cork » 01 dec 2009, 19:48

Hoi helden,

zeer binnenkort gaat m'n BMW E36 325i definitief het openbare Nederlandse asfalt verlaten om te genieten van zijn wel verdiende oude dag op het circuit !

Ben me ondertussen aan het verdiepen hoe de auto het beste aan te passen aan zijn second life.
Nu heb ik al best veel gevonden en weten te regelen, maar heb nog wel een paar vraagjes.

Ik begin onderaan de Beemer en wel bij het carter. Is het verstandig om daar slingerschotten in te plaatsen om zo te voorkomen dat in lange bochten de olie bij de pomp wegloopt of is dat eigenljk niet nodig ?!
Het lijkt mij persoonlijk namelijk wel een slim idee, maar was benieuwd naar jullie mening.

Verder was ik benieuwd of iemand ervaring had met het aanpassen van zijn carterpan.

Laat maar horen !! :clap:

@iko

Re: :arrow: slingerschot(ten) in carter BMW M50 motor

Bericht door @iko » 01 dec 2009, 19:50

als je op slicks gaat rijden, lijkt het me wel verstandig dat je iets onderneemt. Op straatbanden niet nodig, denk ik.

cork

Bericht door cork » 01 dec 2009, 20:38

slicks liggen klaar..... :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 02 dec 2009, 00:42

Volgens mij rijdt er bijna niemand met baffles in de pan van een M50 motor (zelf ook niet). Het zal natuurlijk geen kwaad toen als je het goed toepast maar het lijkt ook op slicks geen vereiste. Wel is het verstandig de motor een klein beetje te overvullen, al is dit natuurlijk maar een beetje extra zekerheid.

Plaats reactie