Spullen kopen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Stéphane

Spullen kopen

Bericht door Stéphane » 25 jul 2006, 22:41

Zoals de meesten waarschijnlijk gelezen zullen hebben ben ik bezig om de zwarte roadster hier en daar wat aan te passen. Nu vraag ik mij alleen af of sommige bedrijven het nog wel de moeite waard vinden om spullen te verkopen.

Bij een aantal leveranciers heb ik bestellingen uitstaan en sommigen zelfs al telefonische bevestiging dat ze dingen zouden gaan opsturen of inderdaad zoals door mij verzocht te bestellen. Andere bedrijven nemen zelfs niet eens de moeite om mij terug te bellen, terwijl ik daar ook voor een aanzienlijk bedrag iets wil laten uitvoeren.

Nu vraag ik mezelf toch echt af of die bedrijven nog wel iets willen verkopen. Het zijn ieder voor zich wel zaken die redelijk kostbaar zijn, dus voor de omzet lijkt het me toch wel handig om die spullen te verkopen en dan ook te leveren.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen en hoe gaan jullie daar mee om?

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 25 jul 2006, 23:09

Had ik je al verteld dat je remleidingen morgen binnen komen?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 jul 2006, 23:13

Dick Hoekendijk schreef:Had ik je al verteld dat je remleidingen morgen binnen komen?
Bepaalde leveranciers komen hun afspraken wel na gelukkig :D

JeroenT

Bericht door JeroenT » 25 jul 2006, 23:32

Het ligt natuurlijk helemaal aan de persoon waar je contact mee hebt.
Zit ie goed in z´n vel? Bevalt het werk? Werkdruk niet te hoog? Zijn de collega´s collegiaal? Werksituatie goed? Kennis op niveau?etc etc.
Als "klant" heb je daar niets mee te maken, maar achter de schermen helpt het allemaal mee. Dat zou eea kunnen verklaren.

Ik werk zelf voor een groot klantgericht bedrijf, zie de verschillen op de werkvloer heel duidelijk tussen de bepaalde mensen.

PS Sommige klanten kan je soms trouwens ook wel schieten, maar dat mag je natuurlijk niet laten blijken. :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 jul 2006, 23:35

JeroenT schreef:Het ligt natuurlijk helemaal aan de persoon waar je contact mee hebt.
Zit ie goed in z´n vel? Bevalt het werk? Werkdruk niet te hoog? Zijn de collega´s collegiaal? Werksituatie goed? Kennis op niveau?etc etc.
Als "klant" heb je daar niets mee te maken, maar achter de schermen helpt het allemaal mee. Dat zou eea kunnen verklaren.

Ik werk zelf voor een groot klantgericht bedrijf, zie de verschillen op de werkvloer heel duidelijk tussen de bepaalde mensen.

PS Sommige klanten kan je soms trouwens ook wel schieten, maar dat mag je natuurlijk niet laten blijken. :wink:
Bekend verhaal, maar in dit geval praat ik meestal met de eigenaren van het bedrijf zelf - en die doen mij ook beloften die ze niet nakomen. Sommigen ook wel, hoor.

Maar ik vind het typisch dat ik nu 3 bedrijven heb die gewoon niet leveren wat ze beloven, 2 andere overigens weer wel ter compensatie.

allen

Bericht door allen » 26 jul 2006, 12:57

Datzelfde maken we hier ook wel mee. Persoonlijk contact werkt overigens meestal wel goed.
E-mailtjes worden overigens vaak niet, of weken later, op gereageerd. Zet zo'n adres dan ook niet op je site.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jul 2006, 23:29

Daarnet (om 11 uur!) nog even een heel goed gesprek gehad met een van de leveranciers. Helemaal begrip er voor, hij zit tot over zijn oren in het werk. Zaken voor mijn auto gaan helemaal goedkomen.

Plaats reactie