Ik heb de afgelopen jaren al wat vaker van driving-fun gehoord en gelezen, en nadat ik de afgelopen week een aantal maal hierheen ben verwezen voor een zeer vermakelijk topic heb ik toch besloten me eens aan te melden op dit gezellige forum

Ik ben Danny Vleeshouwers, 27 jaar oud en kom uit Eindhoven. Ik woon samen met mijn vriendin en onze 2 katten.
Ik werk in Helmond bij TTAI, de joint venture tussen TÜV en TNO op het gebied van crashtesten. Mijn werk als electronicus bestaat uit het voorbereiden van de auto's, zowel mechanisch als het plaatsen van de sensoren, het meetsysteem en aansluiten van de dummies, het uitvoeren van de test en het uitlezen en verwerken van de meetdata.
Naast mijn werk ben ik actief als voorzitter van vereniging AutoFans.nl, een aantal mensen van hier zal mijn naam ook wel van die site herinneren. Tevens herkende ik zelf al een flink aantal namen van Nurburgring.nl

Genoeg over mij, tijd voor de voertuigen

Als daily hebben mijn vriendin op 14 februari een mooie E46 318i aangeschaft.
De auto had slechts 128dkm op de teller en is voorzien van alle luxe, precies waar ik naar zocht en bij geen ander merk in mijn smaak kon vinden

De enige modificaties tot nu toe zijn de witte knipperlichten, origineel waren ze oranje.
Ook zijn de banden vorige week vervangen voor goede winterbanden, wat erop zat was namelijk 3x bras.
Fotoboek van de BMW.
Naast de BMW rijdt ik in de zomer als bijna-daily met mijn motor, een Honda CBR 600F uit 99. Deze heb ik vorig jaar maart gekocht en ondertussen helemaal naar mijn smaak aangepast.
De motor heeft een donker double bubble kuipruitje, een carbon uitlaat, stalen remleidingen en kleinere knipperlichten rondom. Helaas merkte ik bij het laatste ritje dat er blauwe ook uit de uitlaat komt bij gas los laten.
Niet zo mooi dus, ik moet nog gaan onderzoeken wat het precies is.
(Hij verbruikt geen olie, de motor tikt niet maar loopt wel moeilijk stationair en het kan aan de benzine liggen)
Fotoboek van de CBR
Dan als laatste mijn hobby-auto, de auto die ik in februari aanstaande alweer 5 jaar in mijn bezit heb; mijn DAF 66 Marathon Coupé

Deze DAF heb ik als originele 1300 Marathon gekocht en er zitten inmiddels al heel veel sleutel uurtjes in. Het is echt een hobby auto; ik rijd er eigenlijk alleen mee voor de fun (ook omdat hij niet bij huis staat) en ik probeer veel te leren van alles wat ik eraan versleutel. Ik probeer hem wel zo te houden dat alles zo goed als mogelijk terug gebouwd kan worden naar origineel.
Als eerste had ik de auto omlaag geschroefd dmv de originele torsiestaven, omdat hij voor veel te hoog stond. Daarna heb ik een andere console ingebouwd voor 4 metertjes en een radio/cd speler en speakers in de deuren geplaatst. Daarna heb ik de motor opgevoerd dmv een ander inlaat/uitlaatspruitstuk, Weber carburateur, open luchtfilter en handgemaakte uitlaat met 1 demper. Hiermee is hij op de bank geweest en gaf 59pk kruk-as-peekaa's.
Vooraf is niet gemeten, het boekje geeft aan dat origineel 57 pk is

Inmiddels heb ik er Koni dempers rondom zitten, deze zijn vrij zeldzaam. Ook ligt er tegenwoordig een 1400cc motor uit een Volvo 340 in, welke 75 pk zou moeten geven. Dezelfde handgemaakte uitlaat zit er nog onder, inmiddels met nieuwe demper want die had ik begin dit jaar opgeblazen (zie fotoboek)

Ook zit er een pipercross filtertje op in plaats van een K&N, deze bevat wat meer schuim en is hopelijk wat beter bestand tegen de hevige regenval en slechte wgen in België

Het zijn natuurlijk niet bepaald sportwagen specificaties, maar met het lage gewicht, de variomatic aandrijving op de achterwielen en het merkbare verschil in vermogen rijdt het toch zeker erg leuk

Met mijn vriendin bezoek ik zo af en toe eens een rittensport evenement in België (soort rally op de openbare weg), de volgende is op zaterdag 28 november.
Ook is dit mijn auto voor ritjes op de Nürburgring en bijvoorbeeld het Midland circuit waar we met AutoFans de afgelopen paar jaar zijn geweest.
Als je je afvraagt waar de DAF gekte vandaan komt, bekijk dan eens de fotoboeken van mijn vaders DAF 33 en DAF 66 Coupe (<- wordt nu gerestaureerd!).