Danny Vleeshouwers

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
daNpy

Danny Vleeshouwers

Bericht door daNpy » 07 nov 2009, 13:48

Hallo allemaal op het driving-fun forum!

Ik heb de afgelopen jaren al wat vaker van driving-fun gehoord en gelezen, en nadat ik de afgelopen week een aantal maal hierheen ben verwezen voor een zeer vermakelijk topic heb ik toch besloten me eens aan te melden op dit gezellige forum :)

Ik ben Danny Vleeshouwers, 27 jaar oud en kom uit Eindhoven. Ik woon samen met mijn vriendin en onze 2 katten.
Ik werk in Helmond bij TTAI, de joint venture tussen TÜV en TNO op het gebied van crashtesten. Mijn werk als electronicus bestaat uit het voorbereiden van de auto's, zowel mechanisch als het plaatsen van de sensoren, het meetsysteem en aansluiten van de dummies, het uitvoeren van de test en het uitlezen en verwerken van de meetdata.

Naast mijn werk ben ik actief als voorzitter van vereniging AutoFans.nl, een aantal mensen van hier zal mijn naam ook wel van die site herinneren. Tevens herkende ik zelf al een flink aantal namen van Nurburgring.nl :P

Genoeg over mij, tijd voor de voertuigen :P

Als daily hebben mijn vriendin op 14 februari een mooie E46 318i aangeschaft.
De auto had slechts 128dkm op de teller en is voorzien van alle luxe, precies waar ik naar zocht en bij geen ander merk in mijn smaak kon vinden :)

Afbeelding

De enige modificaties tot nu toe zijn de witte knipperlichten, origineel waren ze oranje.
Ook zijn de banden vorige week vervangen voor goede winterbanden, wat erop zat was namelijk 3x bras.
Fotoboek van de BMW.

Naast de BMW rijdt ik in de zomer als bijna-daily met mijn motor, een Honda CBR 600F uit 99. Deze heb ik vorig jaar maart gekocht en ondertussen helemaal naar mijn smaak aangepast.

Afbeelding

De motor heeft een donker double bubble kuipruitje, een carbon uitlaat, stalen remleidingen en kleinere knipperlichten rondom. Helaas merkte ik bij het laatste ritje dat er blauwe ook uit de uitlaat komt bij gas los laten.
Niet zo mooi dus, ik moet nog gaan onderzoeken wat het precies is.
(Hij verbruikt geen olie, de motor tikt niet maar loopt wel moeilijk stationair en het kan aan de benzine liggen)

Fotoboek van de CBR

Dan als laatste mijn hobby-auto, de auto die ik in februari aanstaande alweer 5 jaar in mijn bezit heb; mijn DAF 66 Marathon Coupé :)

Afbeelding

Deze DAF heb ik als originele 1300 Marathon gekocht en er zitten inmiddels al heel veel sleutel uurtjes in. Het is echt een hobby auto; ik rijd er eigenlijk alleen mee voor de fun (ook omdat hij niet bij huis staat) en ik probeer veel te leren van alles wat ik eraan versleutel. Ik probeer hem wel zo te houden dat alles zo goed als mogelijk terug gebouwd kan worden naar origineel.
Als eerste had ik de auto omlaag geschroefd dmv de originele torsiestaven, omdat hij voor veel te hoog stond. Daarna heb ik een andere console ingebouwd voor 4 metertjes en een radio/cd speler en speakers in de deuren geplaatst. Daarna heb ik de motor opgevoerd dmv een ander inlaat/uitlaatspruitstuk, Weber carburateur, open luchtfilter en handgemaakte uitlaat met 1 demper. Hiermee is hij op de bank geweest en gaf 59pk kruk-as-peekaa's.
Vooraf is niet gemeten, het boekje geeft aan dat origineel 57 pk is :P
Inmiddels heb ik er Koni dempers rondom zitten, deze zijn vrij zeldzaam. Ook ligt er tegenwoordig een 1400cc motor uit een Volvo 340 in, welke 75 pk zou moeten geven. Dezelfde handgemaakte uitlaat zit er nog onder, inmiddels met nieuwe demper want die had ik begin dit jaar opgeblazen (zie fotoboek) :shithappens:
Ook zit er een pipercross filtertje op in plaats van een K&N, deze bevat wat meer schuim en is hopelijk wat beter bestand tegen de hevige regenval en slechte wgen in België :P
Het zijn natuurlijk niet bepaald sportwagen specificaties, maar met het lage gewicht, de variomatic aandrijving op de achterwielen en het merkbare verschil in vermogen rijdt het toch zeker erg leuk :)

Met mijn vriendin bezoek ik zo af en toe eens een rittensport evenement in België (soort rally op de openbare weg), de volgende is op zaterdag 28 november.
Ook is dit mijn auto voor ritjes op de Nürburgring en bijvoorbeeld het Midland circuit waar we met AutoFans de afgelopen paar jaar zijn geweest.

Afbeelding

Als je je afvraagt waar de DAF gekte vandaan komt, bekijk dan eens de fotoboeken van mijn vaders DAF 33 en DAF 66 Coupe (<- wordt nu gerestaureerd!).

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Re: Danny Vleeshouwers

Bericht door Kgroot.nl » 07 nov 2009, 13:51

Welkom
had gisteren nog zo'n dafje voor me
gaat opzich nog wel aardig van zijn plek moet ik zeggen :shock:

PeerH

Bericht door PeerH » 07 nov 2009, 14:06

Hey welkom,

Ook een bekende van MF zie ik :D
Van de zomer ook tegengekomen volgens mij op FF Eindhoven.
Rij een idem CBR ook qua kleurstelling!

daNpy

Bericht door daNpy » 07 nov 2009, 14:08

Denk ik een unieke motor te hebben, kom ik jou overal tegen? :evil:

Maar jij had toch gele velgen? :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 07 nov 2009, 14:22

welkom bij df met je leuke collectie!

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 nov 2009, 14:39

Welkom hier Danny

daNpy

Bericht door daNpy » 07 nov 2009, 19:29

:thnx: mannen :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 nov 2009, 19:32

Welkom Danny

Mooi 600 ook!!!

Al nieuwe kniepads aangeschafd?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 nov 2009, 19:32

ehhhh, heet je nou dappy of Danny ................ :goodnight:

daNpy

Bericht door daNpy » 07 nov 2009, 19:42

frank de jonge schreef:Welkom Danny

Mooi 600 ook!!!

Al nieuwe kniepads aangeschafd?
Nee zover ben ik nog niet ;)

@Hans: daNpy of Danny is goed :police:

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2009, 22:09

he danny :)

daNpy

Bericht door daNpy » 07 nov 2009, 22:55

He Tommie :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 07 nov 2009, 23:48

Hoi :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2009, 00:13

Welkom op DF, vertel eens wat over autofans.nl ? Ben er verder niet bekend mee.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 nov 2009, 00:23

AutoFans.nl is een vereniging voor mensen die als hobby hun auto hebben.
Of je nou een leasebak, oldtimer of sportwagen rijdt maakt bij ons niet uit, het gaat om de gezelligheid.

De meeste interactie vind plaats op het forum waar de leden met elkaar kunnen kletsen. Hiernaast organiseren we met enige regelmaat evenementen in binnen en buitenland. Denk aan puzzeltochten, toerritten, karten en bowlen, maar ook weekendjes weg en circuitdagen worden door ons georganiseerd. Alle meetings worden ook zo opgezet dat iedereen eraan mee kan doen.
De volgende meeting staat voor het eind van het jaar gepland. Dan gaan we nog een keer een gezellige middag en avond organiseren, met als activiteit hoogstwaarschijnlijk karten :)

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2009, 00:25

Soort DF dus ?

daNpy

Bericht door daNpy » 08 nov 2009, 00:27

Lijkt er een beetje op, alleen denk ik dat DF meer op het circuitrijden gericht is :df:

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2009, 00:31

We pakken het ook wel breder, we hebben het nodige al gedaan in het verleden qau meetings buiten het circuitrijden om.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 nov 2009, 00:39

Ik heb het gelezen, er is ook een ander topic met dingen die allemaal toegevoegd kunnen worden in de toekomst op DF.
Het grappige is dat we bij AutoFans juist geprobeerd hebben 'breed' te beginnen met autonieuws, verslagen en rij impressies enz maar dit is door erg weinig input eigenlijk nergens op uitgedraaid. Tegenwoordig spitsen we ons op het vereniging-zijn met de gezelligheid centraal want zonder full-time journalisten en mensen met érg veel tijd red je het niet om een interessante website te worden met het laatste nieuws, de nieuwste automodellen enzovoorts. We hebben ook een tijdje geprobeerd nieuws 'over te nemen' van andere sites maar je loopt dan toch altijd achter.

Tegenwoordig zie ik op het werk regelmatig leuke prototypes en splinternieuwe modellen maar daar mag ik geen informatie over naar buiten brengen :bag:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 nov 2009, 00:40

Welkom Danny :D

M.b.t. de 600CBR: Blauwe rook = olie dus het kan niet missen dat er wat olie verbruikt wordt. Aangezien je het wel HEEL bont moet maken om een CBR600 olie te laten verbruiken zou ik eerst eens kijken of de carterventilatie ook goed werkt. Wat is de kilometerstand eigenlijk?

daNpy

Bericht door daNpy » 08 nov 2009, 00:41

Bedankt voor de tip. Zal dat ook gelijk meenemen :)

De km stand is nog net onder de 45.000km :?

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2009, 00:44

Daar is DF ook wel een beetje "groot" mee geworden, de gezelligheid onderling. Qua meetings ed.. wie weet wat we in de toekomst voor mekaar kunnen betekenen ?

daNpy

Bericht door daNpy » 08 nov 2009, 00:52

Misschien eens een leuke combi meeting zou gaaf zijn. Zoals ik al zei komen een flink aantal namen van AutoFans me hier al bekend voor dus dat is altijd leuk :mrgreen:

Sowieso heb ik ook interesse in een driftcursus, zie dat de driftdagen op Papenburg hier ook erg populair zijn :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2009, 01:09

daNpy schreef:Misschien eens een leuke combi meeting zou gaaf zijn. Zoals ik al zei komen een flink aantal namen van AutoFans me hier al bekend voor dus dat is altijd leuk :mrgreen:

Ja kan leuk zijn zo'n meeting, vooral omdat je ook al snel een bepaalde overlap van users hebt.

VLA

Bericht door VLA » 08 nov 2009, 09:15

Welkom.

Plaats reactie