strakkere (TPU) ophangingsrubbers voor BMW '1

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
gTa

strakkere (TPU) ophangingsrubbers voor BMW '1

Bericht door gTa » 07 aug 2009, 06:37

Hoi df'ers,

Heb m'n 120d nu al 2 jaar, en 'ie gaat regelmatig on track, met groot plezier zelfs. Eén nadeeltje (was ik me op voorhand van bewust) : het slijt allemaal wat harder. Op vandaag (75.000 km) ligt de voorste antirolstang in z'n rubbers te klapperen. M'n dealer zegt dat 't de rubbers zijn die versleten zijn.

En dan sloeg ik aan 't denken ... op circuit is m'n '1 best leuk, maar 'ie reageert nog altijd een beetje als een slomere 1,5 ton wegauto. Ondanks de PSS9 (waar ik uitermate tevreden van ben, top-aankoop geweest) blijf je voelen dat er "leven" zit in het onderstel, vooral bij hard remmen en sneller opeenvolgende bochten.

Dus : ik wil graag, in plaats van alle rubbers te vervangen door nieuw oem materiaal, strakkere bussen steken. Bij Powerflex, mochten die er maken voor mijn auto, zou ik resoluut voor de zwarte gaan. Daily comfort is voor mij ondergeschikt aan de reactie op stuurbewegingen en z'n neutraliteit en strakheid op circuit. Maar daar heb je 't : Powerflex maakt geen rubbers voor de '1.

Iemand van jullie een idee waar ik er wél kan vinden? Andere merken? Sites van '1 tuners? Ik heb geen weet van geen enkele... daarom dus graag jullie hulp.

+

Iemand een idee waar de 130i Cup worden omgebouwd? Iemand die daar iemand kent, toevallig? 'k Zou eventueel die dingen willen monteren. Ik vermoed alvast dat de 130i Cup strakkere bussen steken zal hebben, right?

Thanks !

Gilles

Bert ///M3

Re: strakkere (TPU) ophangingsrubbers voor BMW '1

Bericht door Bert ///M3 » 07 aug 2009, 06:41

130i Cup auto's werden destijds bij Carly Motors gebouwd als ik mij niet vergis.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 aug 2009, 06:46

Je bent lekker bezig Gilles! Top! Geen halve maatregelen :thumbup:

gTa

Bericht door gTa » 07 aug 2009, 06:57

Dit gevonden : http://www.dinancars.com/store/product. ... 805&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; ... maar zou liever een Europese leverancier vinden, die ook de bussen voor de antirolstangen levert. :?

gTa

Bericht door gTa » 07 aug 2009, 06:58

Bert ///M3 schreef:130i Cup auto's werden destijds bij Carly Motors gebouwd als ik mij niet vergis.
Ah, Carly Motors, ja. Heb dat vorig jaar nog gevonden op de site van bmw.nl en heb die mannen toen een mailtje gedaan ... nooit een antwoord gehad, gewoon niks reactie. :? Iemand die daar kennissen heeft, die 'es aan de boom kan schudden?

Rupie

Bericht door Rupie » 07 aug 2009, 07:01

Gewoon bellen, werkt het beste.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 aug 2009, 07:27

Hier, onder aan de pagina kan je de contactgegevens vinden:

http://www.carlymotors.nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gTa

Bericht door gTa » 07 aug 2009, 07:45

Heb ze nog 'es een mailtje gestuurd, 'k ben benieuwd. Ook nog 'es naar Powerflex, en naar KK Automobile (maar die hebben enkel 'n GTR uniball onderstel in de aanbieding, alles samen v+a komt dat over de 15k uit, not an option :lol: ).

Ondertussen : als iemand van jullie andere oplossingen denkt te kennen -> laat maar horen. ;) Thx!

gTa

Bericht door gTa » 07 aug 2009, 13:18

Antwoord van PowerFlex ontvangen.
Powerflex schreef:Hi Gilles,

Many thanks for your enquiry

At the moment we do not have any of these vehicles as part of our existing range

We do realise the popularity of them though and therefore they are all on our development list for kits to be made in the near future

We will be starting off with the 1-series, followed by the E90. We are hoping to have these finished by the end of the year

Please keep checking our website for updates and hopefully within the next couple of months we may have something available for you

Kind Regards

James Bourn ~ Sales Manager

EPTG Ltd
POWERFLEX
7 Union Buildings
Wallingford Road
Uxbridge
UB8 2FR
ENGLAND

Tel: (+44) 01895 460033
Fax: (+44) 01895 520095
sales@powerflex.co.uk
http://www.powerflex.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Einde van 't jaar. Hm. :x I need them now. :?

Kan je eigenlijk gewoon blijven doorrijden met versleten bussen rond de stabilisatorstangen? Dat kan niet los komen, ofzo? Ook niet tijdens 't tracken?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 07 aug 2009, 13:36

jan @ downforce.nl even mailen en zeggen dat je via mij/DF komt.
Is vast wel iets voor je te regelen en als er één 1-serie expert in de Benelux is is het Downforce wel. :)

mrbbs

Bericht door mrbbs » 07 aug 2009, 13:38

Er bestaat een andere oplossing Gilles ;)
De cup staat nog steeds te koop..

gTa

Bericht door gTa » 07 aug 2009, 14:06

Peter Tunissen schreef:jan @ downforce.nl even mailen en zeggen dat je via mij/DF komt.
Is vast wel iets voor je te regelen en als er één 1-serie expert in de Benelux is is het Downforce wel. :)
Strak !! :shock: Will do asap. ;) Thx.
lancerevoclub.org schreef:Er bestaat een andere oplossing Gilles ;)
De cup staat nog steeds te koop..
:lol: I know, maar da's echt geen optie. Fantastische kar, daar niet van, maar qua gebruik véél te beperkt voor mij, en voor dat geld zoek ik liever naar een goeie 964 waar 'k dan wat RS-stukjes op plaats (uniball ophanging, sper, turbo-remmen, ...). Lijkt me zoveel leuker, lijkt me nog intenser qua rijden en beleving, en is nog 'es roadlegal ook. :D

Succes met de verkoop iig!!

Plaats reactie