strakkere (TPU) ophangingsrubbers voor BMW '1
-
strakkere (TPU) ophangingsrubbers voor BMW '1
Hoi df'ers,
Heb m'n 120d nu al 2 jaar, en 'ie gaat regelmatig on track, met groot plezier zelfs. Eén nadeeltje (was ik me op voorhand van bewust) : het slijt allemaal wat harder. Op vandaag (75.000 km) ligt de voorste antirolstang in z'n rubbers te klapperen. M'n dealer zegt dat 't de rubbers zijn die versleten zijn.
En dan sloeg ik aan 't denken ... op circuit is m'n '1 best leuk, maar 'ie reageert nog altijd een beetje als een slomere 1,5 ton wegauto. Ondanks de PSS9 (waar ik uitermate tevreden van ben, top-aankoop geweest) blijf je voelen dat er "leven" zit in het onderstel, vooral bij hard remmen en sneller opeenvolgende bochten.
Dus : ik wil graag, in plaats van alle rubbers te vervangen door nieuw oem materiaal, strakkere bussen steken. Bij Powerflex, mochten die er maken voor mijn auto, zou ik resoluut voor de zwarte gaan. Daily comfort is voor mij ondergeschikt aan de reactie op stuurbewegingen en z'n neutraliteit en strakheid op circuit. Maar daar heb je 't : Powerflex maakt geen rubbers voor de '1.
Iemand van jullie een idee waar ik er wél kan vinden? Andere merken? Sites van '1 tuners? Ik heb geen weet van geen enkele... daarom dus graag jullie hulp.
+
Iemand een idee waar de 130i Cup worden omgebouwd? Iemand die daar iemand kent, toevallig? 'k Zou eventueel die dingen willen monteren. Ik vermoed alvast dat de 130i Cup strakkere bussen steken zal hebben, right?
Thanks !
Gilles
Heb m'n 120d nu al 2 jaar, en 'ie gaat regelmatig on track, met groot plezier zelfs. Eén nadeeltje (was ik me op voorhand van bewust) : het slijt allemaal wat harder. Op vandaag (75.000 km) ligt de voorste antirolstang in z'n rubbers te klapperen. M'n dealer zegt dat 't de rubbers zijn die versleten zijn.
En dan sloeg ik aan 't denken ... op circuit is m'n '1 best leuk, maar 'ie reageert nog altijd een beetje als een slomere 1,5 ton wegauto. Ondanks de PSS9 (waar ik uitermate tevreden van ben, top-aankoop geweest) blijf je voelen dat er "leven" zit in het onderstel, vooral bij hard remmen en sneller opeenvolgende bochten.
Dus : ik wil graag, in plaats van alle rubbers te vervangen door nieuw oem materiaal, strakkere bussen steken. Bij Powerflex, mochten die er maken voor mijn auto, zou ik resoluut voor de zwarte gaan. Daily comfort is voor mij ondergeschikt aan de reactie op stuurbewegingen en z'n neutraliteit en strakheid op circuit. Maar daar heb je 't : Powerflex maakt geen rubbers voor de '1.
Iemand van jullie een idee waar ik er wél kan vinden? Andere merken? Sites van '1 tuners? Ik heb geen weet van geen enkele... daarom dus graag jullie hulp.
+
Iemand een idee waar de 130i Cup worden omgebouwd? Iemand die daar iemand kent, toevallig? 'k Zou eventueel die dingen willen monteren. Ik vermoed alvast dat de 130i Cup strakkere bussen steken zal hebben, right?
Thanks !
Gilles
- Bert ///M3
Re: strakkere (TPU) ophangingsrubbers voor BMW '1
130i Cup auto's werden destijds bij Carly Motors gebouwd als ik mij niet vergis.
-
Je bent lekker bezig Gilles! Top! Geen halve maatregelen 

-
Dit gevonden : http://www.dinancars.com/store/product. ... 805&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; ... maar zou liever een Europese leverancier vinden, die ook de bussen voor de antirolstangen levert. 

-
Ah, Carly Motors, ja. Heb dat vorig jaar nog gevonden op de site van bmw.nl en heb die mannen toen een mailtje gedaan ... nooit een antwoord gehad, gewoon niks reactie.Bert ///M3 schreef:130i Cup auto's werden destijds bij Carly Motors gebouwd als ik mij niet vergis.

-
Gewoon bellen, werkt het beste.
-
Hier, onder aan de pagina kan je de contactgegevens vinden:
http://www.carlymotors.nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carlymotors.nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Heb ze nog 'es een mailtje gestuurd, 'k ben benieuwd. Ook nog 'es naar Powerflex, en naar KK Automobile (maar die hebben enkel 'n GTR uniball onderstel in de aanbieding, alles samen v+a komt dat over de 15k uit, not an option
).
Ondertussen : als iemand van jullie andere oplossingen denkt te kennen -> laat maar horen.
Thx!

Ondertussen : als iemand van jullie andere oplossingen denkt te kennen -> laat maar horen.

-
Antwoord van PowerFlex ontvangen.
I need them now.
Kan je eigenlijk gewoon blijven doorrijden met versleten bussen rond de stabilisatorstangen? Dat kan niet los komen, ofzo? Ook niet tijdens 't tracken?
Einde van 't jaar. Hm.Powerflex schreef:Hi Gilles,
Many thanks for your enquiry
At the moment we do not have any of these vehicles as part of our existing range
We do realise the popularity of them though and therefore they are all on our development list for kits to be made in the near future
We will be starting off with the 1-series, followed by the E90. We are hoping to have these finished by the end of the year
Please keep checking our website for updates and hopefully within the next couple of months we may have something available for you
Kind Regards
James Bourn ~ Sales Manager
EPTG Ltd
POWERFLEX
7 Union Buildings
Wallingford Road
Uxbridge
UB8 2FR
ENGLAND
Tel: (+44) 01895 460033
Fax: (+44) 01895 520095
sales@powerflex.co.uk
http://www.powerflex.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan je eigenlijk gewoon blijven doorrijden met versleten bussen rond de stabilisatorstangen? Dat kan niet los komen, ofzo? Ook niet tijdens 't tracken?
- Peter Tunissen
jan @ downforce.nl even mailen en zeggen dat je via mij/DF komt.
Is vast wel iets voor je te regelen en als er één 1-serie expert in de Benelux is is het Downforce wel.
Is vast wel iets voor je te regelen en als er één 1-serie expert in de Benelux is is het Downforce wel.

- mrbbs
Er bestaat een andere oplossing Gilles 
De cup staat nog steeds te koop..

-
Strak !!Peter Tunissen schreef:jan @ downforce.nl even mailen en zeggen dat je via mij/DF komt.

lancerevoclub.org schreef:Er bestaat een andere oplossing Gilles

Succes met de verkoop iig!!