Dus een afspraak gemaakt met de huisarts. Dat kon binnen een week. Die constateerde dat er sprake was van Ganglion en gaf en doorverwijzing naar de plastisch chirurg om het te laten verwijderen. Omdat je alleen tussen 10.30 en 12.00 een afspraak kan maken heb ik gebeld. Verhaal uitgelegd en een afspraak kunnen maken na ongeveer 3 weken. Gisteren was die afspraak dus. Na een vertraging van 45 minuten (terwijl iedereen om ons heen zo blij was dat zij 15 minuten eerder dan hun afspraak geholpen werden) kon mijn vriendin geholpen worden. Ik was mee omdat we niet wisten of zij last zou hebben van haar hand bij het autorijden of misschien last kon hebben van de verdoving. Tien minuten later stond ze weer buiten. De afspraak was gepland met de verkeerde arts en die kon niets voor haar doen. Hij was van 'kleine ingrepen' en niet van 'plastische chirurgie'. Het stoom kwam bij mijn vrienin uit haar oren omdat zij nu minimaal 2,5u omzet had verloren door deze actie. In ieder geval beloofde het LUMC zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te plannen.
Zojuist werd ik gebeld. Er is niet één afspraak nodig maar twee!! De plastisch chirurg wil eerst de patient kennen en de situatie bekijken. In de derde week van juni kon de eerste afspraak gepland worden. Ik heb zelf een keer zo'n eerste afspraak meegemaakt en toen stond ik letterlijk binnen 3 minuten weer buiten.
Ik vrouw de vroeg nog of het niet een beetje overdreven was om twee afspraken te plannen voor het verwijderen van een bultje van 4 bij 4 millimeter. Ik vind het echt ongehoord dat je kennelijk minimaal 3 afspraken nodig hebt voor een ingreep van niets. Dit kost zo veel geld voor de burger en ons nog eens extra omdat je nu alles bij elkaar 8 uur omzet verliest als zelfstandige.