Dure gezondheidszorg!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Dure gezondheidszorg!

Bericht door RutgerK » 07 mei 2009, 15:00

Het kan effeciënter! Mijn vriendin had opeens een soort vochtbultje op haar vinger. Na een week was deze nog niet weg en pogingen om het door te prikken mochten niet baten. :bag:
Dus een afspraak gemaakt met de huisarts. Dat kon binnen een week. Die constateerde dat er sprake was van Ganglion en gaf en doorverwijzing naar de plastisch chirurg om het te laten verwijderen. Omdat je alleen tussen 10.30 en 12.00 een afspraak kan maken heb ik gebeld. Verhaal uitgelegd en een afspraak kunnen maken na ongeveer 3 weken. Gisteren was die afspraak dus. Na een vertraging van 45 minuten (terwijl iedereen om ons heen zo blij was dat zij 15 minuten eerder dan hun afspraak geholpen werden) kon mijn vriendin geholpen worden. Ik was mee omdat we niet wisten of zij last zou hebben van haar hand bij het autorijden of misschien last kon hebben van de verdoving. Tien minuten later stond ze weer buiten. De afspraak was gepland met de verkeerde arts en die kon niets voor haar doen. Hij was van 'kleine ingrepen' en niet van 'plastische chirurgie'. Het stoom kwam bij mijn vrienin uit haar oren omdat zij nu minimaal 2,5u omzet had verloren door deze actie. In ieder geval beloofde het LUMC zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te plannen.
Zojuist werd ik gebeld. Er is niet één afspraak nodig maar twee!! De plastisch chirurg wil eerst de patient kennen en de situatie bekijken. In de derde week van juni kon de eerste afspraak gepland worden. Ik heb zelf een keer zo'n eerste afspraak meegemaakt en toen stond ik letterlijk binnen 3 minuten weer buiten.
Ik vrouw de vroeg nog of het niet een beetje overdreven was om twee afspraken te plannen voor het verwijderen van een bultje van 4 bij 4 millimeter. Ik vind het echt ongehoord dat je kennelijk minimaal 3 afspraken nodig hebt voor een ingreep van niets. Dit kost zo veel geld voor de burger en ons nog eens extra omdat je nu alles bij elkaar 8 uur omzet verliest als zelfstandige.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Re: Dure gezondheidszorg!

Bericht door Mike R32 » 07 mei 2009, 15:33

Tsja, en toch is de zorg in NL top als je het vergelijkt met andere landen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mei 2009, 15:37

+1

Ziekhuizen zijn molochen geworden, inefficiënte bureaucratische instellingen die hoegenaamd niets meer met ziekenzorg van doen hebben..................een vetzuchtig monster, fysiek ten dode opgeschreven en deze patënt is niet meer te redden tenzij;

De zweep erover, terug naar de basis; ZORG

Dit kan door;

1 Kleiner maken van de organisaties ( amputeer de schaalvergroting per direct)

2 Stroomlijnen van zorg processen ( kortom; leer plannen)

3 Geef een groot deel van het "management" maar de pil van Drion ( als ze niet vrijwillig willen dan maar verplicht)

4 Laten ZN/Zorgverzekeraars die mensen nu eens fatsoenlijk hun werk doen zonder allerlei stupide bemoeizuchtige regels.

Meestal ligt het niet aan de zorg op zich, wel door absurde omstandigheden/regelgeving

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mei 2009, 15:50

Ze zijn ook van de werkverschaffing hoor.

Van de week nadat wij vanachteren waren aangereden zijn we even naar de ehbo geweest voor een whiplashcheck. Wat doen die lui: die trekken een beetje aan je rug, rammen wat op je wervels en duwen van bovenaf flink op je schouders zodat je voelt of 't pijn doet.
Ik zei al tegen mijn vriendin. Als we de ambulance hadden gebeld, dan had de brandweer het dak eraf geknipt en nu we zelf de ehbo post binnenlopen is er niets met je aan de hand volgens hun...

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2009, 16:07

De plastisch chirurg wil eerst de patient kennen en de situatie bekijken. In de derde week van juni kon de eerste afspraak gepland worden. Ik heb zelf een keer zo'n eerste afspraak meegemaakt en toen stond ik letterlijk binnen 3 minuten weer buiten.
Ik vrouw de vroeg nog of het niet een beetje overdreven was om twee afspraken te plannen voor het verwijderen van een bultje van 4 bij 4 millimeter. Ik vind het echt ongehoord dat je kennelijk minimaal 3 afspraken nodig hebt voor een ingreep van niets
.

Mijn vrouw had ergens in 2001 oook een bultje van 4 bij 4 mm op de arm, ging ook een beetje volgens een gelijksoortige procedure..

Uit onderzoek bleek later dat het een zware vorm van huidkanker was die uitzaaiingen kan veroorzaken. Resusltaat,, was dat er een heel stuk uit haar arm werd gehaald.. Gelukkig is het lokaal gebleven..

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niet bang te maken ofzo.. maar wat nu zo lullig lijkt (een simpel plekje) kan later wel eens een hele impact op je leven hebben, en ben je blij dat er zorgvuldige procedures zijn afgehandeld.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mei 2009, 16:08

@Dennis;

Das ook regelgeving, het HKZ protocol schrijft dit zeer waarschijnlijk voor. ( mooi voorbeeld van hoe dom regels kunnen zijn)

Whiplash check??

Helemaal niet aantoonbaar............................

Roman

Bericht door Roman » 07 mei 2009, 16:14

De zorg is volgens mij niet slecht in NL maar of het nou echt top is?

Het is nu 16:13, als ik nu bel kan om 17:00 iedere soort van scan hebben die je maar kan bedenken. M'n moeder die heeft nogal veel problemen en vaak moeten we zelf de de scans of behandelingen een beetje opschuiven want ze willen het bijna altijd meteen doen. :thumbup:

romo

Bericht door romo » 07 mei 2009, 16:24

Roman schreef:De zorg is volgens mij niet slecht in NL maar of het nou echt top is?

Het is nu 16:13, als ik nu bel kan om 17:00 iedere soort van scan hebben die je maar kan bedenken. M'n moeder die heeft nogal veel problemen en vaak moeten we zelf de de scans of behandelingen een beetje opschuiven want ze willen het bijna altijd meteen doen. :thumbup:

Is het top omdat je alles kan krijgen wat je maar wil? ( en wie betaalt dat dan?)

of

Is het top dat medisch dat gedaan wordt, wat er ook medisch noodzakelijk is?

Nederland heeft ( nog steeds) een zeer goede gezondheidszorg, maar verstikt in regelgeving en daar wordt en de zorgverlener/aanbieder en de patiënt/cliënt de dupe van..............

romo

Bericht door romo » 07 mei 2009, 16:27

Buiten dat;

Een aantal van de patiënten/cliënten heeft ook dringend enige opvoeding vergroting van het ziekte inzicht nodig.

Zeg nu zelf; iemand met een lullig sneetje in de vinger die op de SEH moord en brand schreeuwt is toch ook van de pot gerukt.....................

Gelijk invoeren die boetes;
1 Bij onterecht gebruik van de SEH
2 Bij het niet nakomen van gemaakte afspraken

Roman

Bericht door Roman » 07 mei 2009, 16:35

romo schreef:
Roman schreef:De zorg is volgens mij niet slecht in NL maar of het nou echt top is?

Is het top omdat je alles kan krijgen wat je maar wil? ( en wie betaalt dat dan?)

of

Is het top dat medisch dat gedaan wordt, wat er ook medisch noodzakelijk is?

Nederland heeft ( nog steeds) een zeer goede gezondheidszorg, maar verstikt in regelgeving en daar wordt en de zorgverlener/aanbieder en de patiënt/cliënt de dupe van..............
Mijn ervaring hier is gewoon dat het erg goed in elkaar steekt (voor prive verzekerd helemaal), als je ergens last van hebt of je wilt een bepaald onderzoek hebben dan kun je dat simpeltjes regelen. Als doktoren iets noodzakelijk vinden word het gewoon meteen gedaan. Geen gezeur. Het is mij overkomen een keer dat ik met een klacht naar de doktor ging en binnen een uur al het eerste onderzoek achter de rug had, en de dag erop meteen geopereerd. Dag erna weer naar huis.
De verzekering betaalt in principe voor alles mits je naar centra's gaat die met hun samenwerken. Zo niet vergoeden ze 90%.

Plaats reactie