
Sinds 2005 heb ik naast mijn "daily" ook een fun-car. Het auto virus heeft bij mij wat laat toegeslagen....

Het begon met een redelijk onbekend wagentje (ik kende de uitvoering ook niet) een Fiat Uno 1.3 Turbo. (150 PK)
Hiermee ook de eerste rondjes op het circuit gereden, en toen was het mis... :banaan:
Daarna een Lancia Delta 2.0 Turbo(225 PK) Deze beide italianen gaan verschrikkelijk hard, maar alleen rechtdoor..
Dus ontstond de wens om een RWD voor circuitgebruik te hebben. Op de Delta ruilde ik een Porsche 944 in.
Via het rondstruinen op diverse fora kwam ik op een meeting in Drachten, waarbij de mijne toch wel een van de mooiere was. Na wat wikken en wegen vond ik toch dat het zonde was om deze auto voor het circuit te gebruiken.
Afgelopen zomer zag ik op MP een E36 325i te koop staan met een recente koprevisie, geen schoonheid maar een mooie basis voor een tracktool. De prijs was redelijk dus de koop was snel gesloten.
De 18" wielen gingen meteen weer op MP, omdat ik er 17"onder wilde.
Enerzijds omdat er redelijk gemakkelijk aan 17"slicks is te komen en anderzijds omdat 17"banden in et algemeen wat vriendelijker geprijsd zijn dan 18" of 16" (Onder de Delta zat 16", dus toen daar nieuwe Potenza's onder moesten was het wel even slikken)
Bij het slopen van het interieur bleek dat het een behoorlijke zandbak was van binnen. Onder de mat allemaal zand, ja zelfs de kofferbak lijkt wel een bak van een pickup......

Ik denk dat het open dakje er debet aan is. Ik herinner me dat ik eens achter een stro wagen reed met het dakje open..... Net een stofzuiger, ik heb nog weken stro gevonden!

Voor de opbrengst van de 18" wielen kocht ik een setje AZEV velgen met banden terug.....
..... en een stel OMP kuipstoelen met gordels en frames.
Ondertussen werd een rolkooi ingebouwd.....
en een Bilstein B8/Eibach sport kit in Duitsland besteld.
Bij het monteren van de stoelen bleek dat dit allemaal maar net past. De "oren" van de kuipstoelen zitten tegen de buis aan die langs de B stijl loopt. Iemand die langer is dan mij past er niet in.
Dus laat je een rolkooi inbouwen in een sedan, laat dan de beugel ter hoogte van de B stijl wat verder naar achter plaatsen. Een couope heeft grotere deuren, dus zal dit probleem niet hebben.
Vervolgens de Bilstein/Eibach set gemonteerd. De Eibach veren hebben een 30/30 mm verlaging.
Na montage kreeg ik toch het idee dat dit veel lager kan. Als je bijvoorbeeld de E36's ziet van de Ziengs cup, dan staan die veel lager. Ik weet dat daar een AST onderstel onder zit wat meer als twee keer zoveel kost dan het mijne, maar toch....
Om het camber negatief te krijgen heb ik topmounts gekocht van een M3 3.2. Toen bleek het verschil tussen een '91 er en latere modellen.... De latere modellen hebben een "as"dikte van 14mm , een 91 heeft 16mm, dus past niet in het toplager van de M3.

Afgelopen week de harten van de velgen zwart gespoten en traanplaat "matten" gemaakt.
Een deel van de overbodige bedrading is ook verwijderd, maar ik heb het idee dat er nog veel meer uit kan......
Vandaag was het eindelijk eens goed weer om een paar plaatjes te schieten,
Afgelopen week zag ik op MP een GT spoiler te koop staan die niet op een coupe paste...

Nou das jammer, toevallig heb ik een sedan! Dus ik ben nu in het bezit van een echte Sjonnie en Anita spoilert!
Op de foto ligt ie er nog los op, maar dat moet nog even worden geregeld.
Zal een combi worden van montagekit en boutjes.
Met spoilert....
Tot zover de vorderingen.
Ideeen, suggesties ?? GRAAG !
Anton