Dat zijn wel drie héél verschillende keuzes die je daar presenteert.
De Aptera vind ik net een vliegtuig zonder vleugels.... niet mijn ding dus.
Wat dat betreft zie ik meer in de Golf (of de Chevrolet Volt) als electrische auto maaaarrrrr...........
Voor mij is een electrische auto pas interessant wanneer de aanschafprijs concurrerend is met de prijs van een auto met verbrandingsmotor en je hem
snel kan opladen aan een stopcontact.
10 uur laadtijd aan 16 Ampere is mooi maar duurt veel te lang.
Opladen aan 3-fasen in 3,5 uur is al een stuk beter maar wie heeft er allemaal een 3-fasen aansluiting thuis?
En hoe zit het met het verlies aan laadcapaciteit na een aantal jaren?
Wat kosten nieuwe accu's dan?
En dan is er nog de prijs van electriciteit die naar verwachting alleen nog maar meer zal stijgen.
Verder is er dan nog de kreet 'onbekend maakt onbemind' die meespeelt, waardoor de keuze voor mij nu nog bij de Fiat 500 in
Abarth uitvoering zou liggen.
Tegen dat er zoveel (wettelijke) restricties komen dat je 'rijplezier/snelheidsbeleving' duidelijk na 'vervoersmogelijkheid' moet gaan zetten komt de electrische auto bij mij pas volop in beeld.
Tot dan volg ik de ontwikkelingen op dat vlak nauwgezet.....
