De ideale stadsauto vinden ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
r2g

De ideale stadsauto vinden ?

Bericht door r2g » 16 nov 2008, 12:24

:bignews: Ben op zoek naar de ideale stadsauto, :roflol:
Wat zijn jullie overwegingen als je een tweede auto aan zou schaffen?
Denk zelf wel eens aan http://www.aptera.com/ of http://www.fiat500.com/ danwel een http://www.ececars.nl/ want ik wil minder aan het onderhoud betalen en meer met plezier :df:

Remco

Niels
Auto: Prius+

Re: De ideale stadsauto vinden ?

Bericht door Niels » 16 nov 2008, 12:39

Hangt van zoveel fatoren af :roll: Als 2e auto staat er een Z3 2.8 Coupe op de stoep waar we ook mee naar de stad gaan als het zo past :lol: Maar zonder gekheid, een Lupo 3L zou het worden :D Vanwege de lage CO2 uitstoot betaal je de helft van de wegenbelasting en die dingen zijn zo verschrikkelijk zuinig. Het nadeel is dat de "gangsteller" van de versnellingsbak wel kapot wil gaan a 1500,-

Dexter

Bericht door Dexter » 16 nov 2008, 13:05

Dat zijn wel drie héél verschillende keuzes die je daar presenteert.
De Aptera vind ik net een vliegtuig zonder vleugels.... niet mijn ding dus. :mrgreen:
Wat dat betreft zie ik meer in de Golf (of de Chevrolet Volt) als electrische auto maaaarrrrr...........
Voor mij is een electrische auto pas interessant wanneer de aanschafprijs concurrerend is met de prijs van een auto met verbrandingsmotor en je hem snel kan opladen aan een stopcontact.
10 uur laadtijd aan 16 Ampere is mooi maar duurt veel te lang.
Opladen aan 3-fasen in 3,5 uur is al een stuk beter maar wie heeft er allemaal een 3-fasen aansluiting thuis?
En hoe zit het met het verlies aan laadcapaciteit na een aantal jaren?
Wat kosten nieuwe accu's dan?
En dan is er nog de prijs van electriciteit die naar verwachting alleen nog maar meer zal stijgen.
Verder is er dan nog de kreet 'onbekend maakt onbemind' die meespeelt, waardoor de keuze voor mij nu nog bij de Fiat 500 in Abarth uitvoering zou liggen. :df:
Tegen dat er zoveel (wettelijke) restricties komen dat je 'rijplezier/snelheidsbeleving' duidelijk na 'vervoersmogelijkheid' moet gaan zetten komt de electrische auto bij mij pas volop in beeld.
Tot dan volg ik de ontwikkelingen op dat vlak nauwgezet..... :angel:

RJay

Bericht door RJay » 16 nov 2008, 14:31

Je kan natuurlijk ook een oude fiat panda gaan rijden.
Ik heb een seat marbella en dat bevalt best, zijn kleine vrachtwagentjes die dingen!
Enige nadeel is dat er wat weinig vermogen inz it, maar dan moet je even langs bij de cinquecento club ;) die jongens weten er wel iets meer vermogen uit te peuren.

Plaats reactie