De familie van moeders kant woont in Lissabon en omstreken. Als ik je een tip mag geven, rij via het noorden Portugal in. Bijv. via Porto, Coimbra en dan zuidwaarts via de kust naar Lissabon. Sintra (onder Lissabon) is nog een mooie historische stad waar je absoluut de paleizen die hoog op de heuvels zijn gebouwd moet bezichtigen. Fantastische rit ook naar boven. Palácio Nacional de Pena en Castelo dos Mouros is prachtig (googlen maar). Mafra is ook een mooie stad. Cascais is een mooie kustplaats waar je bijv. naar Boca de Inferno (mond van de duivel) kan, een bekend stuk kust waar de zee ruw tegenaan beukt. Ik zou ook zeker even in Lissabon neuzen, veel Europese subsidie is geinvesteerd in de infrastructuur en nieuwe faciliteiten. Oceanario op de Expo is een erg fraai zeeaquarium (Parque das Nações). De specialiteit van Lissabon is Pastel de Belém. Winkeltjes genoeg daar en die dingen zijn echt heerlijk

Als je de auto in de buurt van Torre de Bélem zou neerzetten kun je daar paleizen, musea, tuinen en de oude stad bekijken.
Er is een mooi contrast tussen het oude noordelijke Portugal en het moderne zuiden. We hebben toen ik jong was 3 maanden met een camper van zuid naar noord gereden. Alleraardigste mensen tegengekomen in vooral het noorden. Boeren met os en ploeg die de moderne tijd nog niet hebben ontdekt. Hou rekening met wat tolwegen her en der in Portugal.