Roadtrip: Algarve, Portugal

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Roadtrip: Algarve, Portugal

Bericht door indobesar » 05 okt 2008, 14:08

Hallo luitjes,

Aankomende vrijdag vertrek ik met een maatje naar de Algarve, Portugal om een camper af te leveren. Enige eis is de aankomst dag van uiterlijk zondagavond. Verder staat het reisschema helemaal vrij.

Zijn er van jullie kant tips en tricks? Welke wegen absoluut nemen en andere liever niet? Wat zijn leuke stops?

Stiekem zat ik te denken om Montpeiller -> Perpignan -> Barcelona -> Oost-kust -> Valencia -> Cordoba -> Sevila te rijden, ipv Paris -> Bordeaux -> Valladolid -> Salamanca.

Suggesties zijn altijd welkom. :thumbup:

Joy

Re: Roadtrip: Algarve, Portugal

Bericht door Joy » 05 okt 2008, 14:38

De familie van moeders kant woont in Lissabon en omstreken. Als ik je een tip mag geven, rij via het noorden Portugal in. Bijv. via Porto, Coimbra en dan zuidwaarts via de kust naar Lissabon. Sintra (onder Lissabon) is nog een mooie historische stad waar je absoluut de paleizen die hoog op de heuvels zijn gebouwd moet bezichtigen. Fantastische rit ook naar boven. Palácio Nacional de Pena en Castelo dos Mouros is prachtig (googlen maar). Mafra is ook een mooie stad. Cascais is een mooie kustplaats waar je bijv. naar Boca de Inferno (mond van de duivel) kan, een bekend stuk kust waar de zee ruw tegenaan beukt. Ik zou ook zeker even in Lissabon neuzen, veel Europese subsidie is geinvesteerd in de infrastructuur en nieuwe faciliteiten. Oceanario op de Expo is een erg fraai zeeaquarium (Parque das Nações). De specialiteit van Lissabon is Pastel de Belém. Winkeltjes genoeg daar en die dingen zijn echt heerlijk :thumbup: Als je de auto in de buurt van Torre de Bélem zou neerzetten kun je daar paleizen, musea, tuinen en de oude stad bekijken.
Er is een mooi contrast tussen het oude noordelijke Portugal en het moderne zuiden. We hebben toen ik jong was 3 maanden met een camper van zuid naar noord gereden. Alleraardigste mensen tegengekomen in vooral het noorden. Boeren met os en ploeg die de moderne tijd nog niet hebben ontdekt. Hou rekening met wat tolwegen her en der in Portugal.

dale vito

Bericht door dale vito » 06 okt 2008, 11:43

2500km met 80km/h? dan zou ik gewoon de snelste weg nemen :roflol: :roflol:

iig zo snel mogelijk frankrijk door en dan heerlijk door de spaanse binnenlanden knallen.. Het is een mooie rit op zich, maar wel een aardig stuk.

Joy

Bericht door Joy » 06 okt 2008, 12:15

Het is idd aardig doorrijden. 's-Ochtends om een uur of 5 weggereden en rond half 4 in de middag zaten we in de omgeving Bordeaux waar we een hotel hebben genomen. De volgende ochtend om 7 uur vertrokken om rond 17:00u in Lissabon aan te komen. Dus als je vrijdagochtend vroeg weg zou rijden en aan 1 stuk door zou doorkachelen, ben je zaterdagochtend rond een uur of 9/10 in Lissabon.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 okt 2008, 12:27

Thanks Joy, daar kan ik wat mee.

Vrijdagmiddag rond de middag vertrekken we. Tegen de avond moet Tours wel haalbaar zijn. Alhoewel je de avondspits rond Parijs treft.

Het is wel 2,8l V6 power, Dale Vito :nana: :whistle:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 okt 2008, 13:36

Mijn moeder overwinterde altijd in Portugal.
Paar keer op en neer gereden, gewoon bordeaux, baskenland, Madrid, Sevilla en dan via die brug de grens over.
Binnenland Spanje kan je behoorlijk doorrijden, waarbij de noord Spaanse wegen vanaf Frankrijk tot Madrid echt een droom zijn voor de hoge snelheids rijders. Ook Madrid > Sevilla gewoon de cruisecontrole op 200 zetten en dan alleen eraf halen als je moet tanken.......helaas gaan jullie met een camper 8)

Plaats reactie