Unsafe at any speed
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Unsafe at any speed
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1551&n=0
Niet alleen Euro NCAP, maar ook haar Australische zusterorganisatie plaatst grote vraagtekens bij de passieve veiligheid van compacte Chevrolet modellen. 3 maanden geleden werd de nieuwe Aveo, feitelijk een grondig vernieuwde sedanvariant van de Kalos, door Euro NCAP getest met een ontluisterende uitslag. De Chevrolet kreeg maar 2 van de maximaal 5 haalbare sterren toebedeeld en het veiligheidsinstituut liet weten dat de inzittenden van een Aveo levensbedreigend gewond kunnen raken bij een frontale aanrijding met 64 km/u. General Motors, het moeder bedrijf van Chevrolet was witheet van woede en eiste een nieuwe test.
Wel, die is inmiddels uitgevoerd in Australië. En ook daar kwam men tot de conclusie dat volgens de testprocedure van Euro NCAP, de compacte Chevrolet (in dit geval een Kalos), in aanmerking komt voor maximaal 2 sterren. Volgens de Australiërs werken de airbags in de Chevrolet onvoldoende, waardoor de bestuurder hardhandig met het stuurwiel in aanraking komt bij een aanraking. Chevrolet is geadviseerd de Kalos van de markt te halen, maar weigert dit te doen.
Niet alleen Euro NCAP, maar ook haar Australische zusterorganisatie plaatst grote vraagtekens bij de passieve veiligheid van compacte Chevrolet modellen. 3 maanden geleden werd de nieuwe Aveo, feitelijk een grondig vernieuwde sedanvariant van de Kalos, door Euro NCAP getest met een ontluisterende uitslag. De Chevrolet kreeg maar 2 van de maximaal 5 haalbare sterren toebedeeld en het veiligheidsinstituut liet weten dat de inzittenden van een Aveo levensbedreigend gewond kunnen raken bij een frontale aanrijding met 64 km/u. General Motors, het moeder bedrijf van Chevrolet was witheet van woede en eiste een nieuwe test.
Wel, die is inmiddels uitgevoerd in Australië. En ook daar kwam men tot de conclusie dat volgens de testprocedure van Euro NCAP, de compacte Chevrolet (in dit geval een Kalos), in aanmerking komt voor maximaal 2 sterren. Volgens de Australiërs werken de airbags in de Chevrolet onvoldoende, waardoor de bestuurder hardhandig met het stuurwiel in aanraking komt bij een aanraking. Chevrolet is geadviseerd de Kalos van de markt te halen, maar weigert dit te doen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Is dit de nieuwe compacte hatchback van Chevrolet?
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fo ... KalosA.jpg[/img]
Door de camouflage zou je bijna denken dat het echt een auto is
Ik heb één keer in zo'n Kalos gereden als vervangende auto omdat mijn auto een service-beurt kreeg. Het is nieuw, heeft wielen en een stuur maar dat is het dan ook. Eén keer hard remmen en een brandlucht vult het interieur. Soort barbecuen zonder vlees.
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fo ... KalosA.jpg[/img]
Door de camouflage zou je bijna denken dat het echt een auto is

- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Tsja, dat ie minder goed uit de test komt dan andere auto's op de markt geloof ik wel.
Dat ie van de markt gehaald moet worden en ONVEILIG is kan er bij mij even niet in.
Dan zouden ook alle motorfietsen, bromfietsen, fietsen, invaliden voertuigen, etc. van de markt gehaald moeten worden...
Wat wel belangrijk is dat de koper zich duidelijk realiseert dat hij/zij een minder veilige (is wat anders dan ONveilig) auto koopt dan bij concurrenten.
Mark.
Dat ie van de markt gehaald moet worden en ONVEILIG is kan er bij mij even niet in.
Dan zouden ook alle motorfietsen, bromfietsen, fietsen, invaliden voertuigen, etc. van de markt gehaald moeten worden...
Wat wel belangrijk is dat de koper zich duidelijk realiseert dat hij/zij een minder veilige (is wat anders dan ONveilig) auto koopt dan bij concurrenten.
Mark.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Begrijp me niet verkeerd...ik zou me daar ook verantwoordelijk voor voelen.Panda de Beer schreef:Markk, op zich goed punt, maar kopers van dat soort autootjes zijn vaak niet de meest goed geinformeerde.
Marcel: hoofdsteunen achter. Dat zijn dus altijd passagiers en als bestuurder voel ik me daar verantwoordelijk voor.
Had ooit eens een buurvrouw, die altijd Mazda 323 reed. Op een gegeven moment werden die modellen met een airbag uitgerust (alleen bestuurder). Voor een passagier waren die nog niet beschikbaar.
Ze is toen dus een ander merk gaan rijden waar geen airbags in zaten ,omdat ze geen geld had voor een duurder alternatief met twee airbags
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Wat een klotedilemmaBegrijp me niet verkeerd...ik zou me daar ook verantwoordelijk voor voelen.
Had ooit eens een buurvrouw, die altijd Mazda 323 reed. Op een gegeven moment werden die modellen met een airbag uitgerust (alleen bestuurder). Voor een passagier waren die nog niet beschikbaar.
Ze is toen dus een ander merk gaan rijden waar geen airbags in zaten ,omdat ze geen geld had voor een duurder alternatief met twee airbags

- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten