Unsafe at any speed

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Unsafe at any speed

Bericht door Panda de Beer » 16 mei 2006, 21:46

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1551&n=0

Niet alleen Euro NCAP, maar ook haar Australische zusterorganisatie plaatst grote vraagtekens bij de passieve veiligheid van compacte Chevrolet modellen. 3 maanden geleden werd de nieuwe Aveo, feitelijk een grondig vernieuwde sedanvariant van de Kalos, door Euro NCAP getest met een ontluisterende uitslag. De Chevrolet kreeg maar 2 van de maximaal 5 haalbare sterren toebedeeld en het veiligheidsinstituut liet weten dat de inzittenden van een Aveo levensbedreigend gewond kunnen raken bij een frontale aanrijding met 64 km/u. General Motors, het moeder bedrijf van Chevrolet was witheet van woede en eiste een nieuwe test.
Wel, die is inmiddels uitgevoerd in Australië. En ook daar kwam men tot de conclusie dat volgens de testprocedure van Euro NCAP, de compacte Chevrolet (in dit geval een Kalos), in aanmerking komt voor maximaal 2 sterren. Volgens de Australiërs werken de airbags in de Chevrolet onvoldoende, waardoor de bestuurder hardhandig met het stuurwiel in aanraking komt bij een aanraking. Chevrolet is geadviseerd de Kalos van de markt te halen, maar weigert dit te doen.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 16 mei 2006, 22:38

Is dit de nieuwe compacte hatchback van Chevrolet?

[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fo ... KalosA.jpg[/img]

Door de camouflage zou je bijna denken dat het echt een auto is :P Ik heb één keer in zo'n Kalos gereden als vervangende auto omdat mijn auto een service-beurt kreeg. Het is nieuw, heeft wielen en een stuur maar dat is het dan ook. Eén keer hard remmen en een brandlucht vult het interieur. Soort barbecuen zonder vlees.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 17 mei 2006, 07:12

Ik zou zo'n auto dus weigeren. Een ongeluk kan je niet altijd zelf voorkomen :cry:
Zelfde reden waarom ik ook geen WRX zonder hoofdsteunen achter zou nemen.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 17 mei 2006, 07:57

Ach...is het je tijd...is het je tijd.
Heb je een gezin, wordt het natuurlijk een ander verhaal

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 17 mei 2006, 08:33

Tsja, dat ie minder goed uit de test komt dan andere auto's op de markt geloof ik wel.

Dat ie van de markt gehaald moet worden en ONVEILIG is kan er bij mij even niet in.

Dan zouden ook alle motorfietsen, bromfietsen, fietsen, invaliden voertuigen, etc. van de markt gehaald moeten worden...

Wat wel belangrijk is dat de koper zich duidelijk realiseert dat hij/zij een minder veilige (is wat anders dan ONveilig) auto koopt dan bij concurrenten.


Mark.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 17 mei 2006, 09:06

Markk, op zich goed punt, maar kopers van dat soort autootjes zijn vaak niet de meest goed geinformeerde.

Marcel: hoofdsteunen achter. Dat zijn dus altijd passagiers en als bestuurder voel ik me daar verantwoordelijk voor.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 17 mei 2006, 09:31

Panda de Beer schreef:Markk, op zich goed punt, maar kopers van dat soort autootjes zijn vaak niet de meest goed geinformeerde.

Marcel: hoofdsteunen achter. Dat zijn dus altijd passagiers en als bestuurder voel ik me daar verantwoordelijk voor.
Begrijp me niet verkeerd...ik zou me daar ook verantwoordelijk voor voelen.

Had ooit eens een buurvrouw, die altijd Mazda 323 reed. Op een gegeven moment werden die modellen met een airbag uitgerust (alleen bestuurder). Voor een passagier waren die nog niet beschikbaar.
Ze is toen dus een ander merk gaan rijden waar geen airbags in zaten ,omdat ze geen geld had voor een duurder alternatief met twee airbags

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 mei 2006, 11:34

Het is ook levensgevaarlijk zo'n Kalos. Is gewoon een rijdende doodskist.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 17 mei 2006, 12:15

Begrijp me niet verkeerd...ik zou me daar ook verantwoordelijk voor voelen.

Had ooit eens een buurvrouw, die altijd Mazda 323 reed. Op een gegeven moment werden die modellen met een airbag uitgerust (alleen bestuurder). Voor een passagier waren die nog niet beschikbaar.
Ze is toen dus een ander merk gaan rijden waar geen airbags in zaten ,omdat ze geen geld had voor een duurder alternatief met twee airbags
Wat een klotedilemma :-(

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 17 mei 2006, 14:10

Nouja, ze had zoiets van....in een crash overleef ik het wel, maar mijn dochter niet. Vond ze niet acceptabel

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 17 mei 2006, 15:41

Daar kan ik dus heel goed inkomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 28 gasten