Vliegtax; Om gek van te worden?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arne

Vliegtax; Om gek van te worden?

Bericht door Arne » 03 sep 2008, 16:23

Ben wat aan het zoek op vluchten.

Voorbeeld: (http://www.vliegtarieven.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Amsterdam - Signapore
KLM als een van de goedkoopste met rechstreekse vlucht
Met de KL 837
PRIJS € 1.017

Dusseldorf - Signapore
Wederom de KLM, maar dan van Dusseldorf vlucht naar Amstedam en daarna met een vlucht naar Singapore
Wederom met de KL 837
PRIJS € 777

Kortom door één extra vlucht te pakken ben ik wel 250 euro (25%) goedkoper uit!!
Terwijl ik hetzelfde traject daarna vlieg.

Daar zakt mijn broek nou vanaf. :shocking:

Lekker met de auto naar Dusseldorf en dan terug naar Amsterdam vliegen vice versa.
Goed voor het milieu.

Arne

Re: Vliegtax; Om gek van te worden?

Bericht door Arne » 03 sep 2008, 16:58

Wat ik niet snap is dat die vliegtaks maar 45 euro is voor een round trip.
Het verschil dat overblijft is dan 200 euro, plus dat je nog 2 x heen en weer vliegt van Dusseldorf naar Amsterdam v.v.

Dit is toch geen prijstransparantie?

HansD

Bericht door HansD » 03 sep 2008, 17:20

Vliegtax is alleen de nieuwste belasting. De NL regering heft meer belastingen en dan wordt het prijsverschil idd snel groter.
Een hoop belastingen op Schiphol worden niet berekend voor transitpassagiers en daar val je onder als je via dusseldorf komt. Lekker krom als je zelf in Amsterdam woont. :clap: voor de NL regering

Lekker naar Dld karren en vanaf daar vliegen, ze zoeken het maar uit.

Tom

Bericht door Tom » 03 sep 2008, 17:31

Ik zeg op het reisbureau dat het mij geen kont uitmaakt waarvandaan ik vlieg (dwz vanaf Brussel, Dusseldorf, Eindhoven of Rotterdam) zolang het maar geen Schiphol is.

Je moet er lang vooraf aanwezig zijn, vaak vertragingen, op de koffers moet je altijd lang wachten, duur parkeren,.. zijn allemaal nadelen. Doe mij maar zo'n kleine vluchthaven waar je al dat gezeik niet hebt.

Afgelopen vakantie kon het helaas niet anders en vloog ik weer eens op Schiphol.. heenvlucht natuurlijk weer vertraging (dubbel zelfs), en terugvlucht hebben we bijna drie uur op de koffers moeten wachten. Reden: het regende. Vanwege het weer was er vertraging opgelopen bij de baggagebladiebla. Het regent hier de helft van de tijd in Nederland...!?!? Wat is dat voor kutreden? :wtf:
Tuurlijk tijdens vakantie moet je je niet druk maken, maar jaar ervoor teruggekomen op Dusseldorf en binnen 10 minuten pak je je koffer van de band. :shakeit:

HansD

Bericht door HansD » 03 sep 2008, 17:34

Arne woont (woonde?) in A´dam, dan is het natuurlijk helemaal krom dat het zoveel goedkoper is om via dusseldorf te vliegen. Scheelt wel een stuk in de parkeerkosten als je met het OV kunt gaan.

Knot

Bericht door Knot » 03 sep 2008, 17:54

Ach... die 250 euro kan er ook wel vanaf toch, we rijden hier immers allen E9X M3..... :)

Arne

Bericht door Arne » 03 sep 2008, 18:46

Hans, ik krijg ze inderdaad elke dag over!

Wat ik me afvraag:

Wat als ik niet kom opdagen in Dusseldorf ( scheelt me 2 keer 225km).
En gewoon in Amsterdam board?

Enig probleem kan zijn is dat ze je bagage niet willen innemen, omdat dat in dusseldorf had gemoeten.
Maar dan reis ik met handbagage.

Zou dat kunnen?

Michel P

Bericht door Michel P » 03 sep 2008, 19:59

Arne,

Pas heeft de KLM mensen die niet in Dusseldorp opstapten maar pas in Schiphol tegen gehouden, heeft een stuk van in de krant gestaan.

Vrienden van mij gaan binnenkort naar Z Afrika, en via dusseldorp scheelt het 400 euro per persoon :shock: :shock:

Terug vliegen ze via Schiphol, en met alleen handbagage, en gaan dus niet door naar Dusseldorp, maar het blijft achterlijk!!

Michel

Shakes

Bericht door Shakes » 03 sep 2008, 22:08

De Roverheid in NL

Complete imbecielen

N.

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2008, 22:12

Jullie snappen het niet.
Schiphol wil minder mensen hebben, wordt te druk.
Tegelijkertijd stimuleren ze zo de duitse economie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2008, 22:29

Knot schreef:Ach... die 250 euro kan er ook wel vanaf toch, we rijden hier immers allen E9X M3..... :)
hehehe, toch is Düsseldorf een heerlijk relaxed vliegveld

en we letten nog steeds op de kleintjes :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 sep 2008, 22:31

De vliegtax wordt vanaf 2012 weer overbodig dus de komende vier jaar moet Schiphol het nog met deze regeling doen.

De vliegtax is een nonsens instrument. De vliegtax is een geografische tax die alleen in een bepaald gebied nog wat uitwerking zal hebben. Mensen in de grensprovincies zullen al vaker Schiphol hebben gemeden vanwege de hoge prijzen. Nu worden ook de mensen uit de kustprovincies voor de keuze gesteld. Ik woon 20 min van Schiphol maar de meeste niet zakelijke vluchten gaan via Dusseldorf of Keulen. Voor 2x € 45,- zet ik de auto wel in de parkeergarage bij het vliegveld. Moet je nagaan dat je reis- en parkeerbudget als modaal gezin € 180,- bedraagt!! :(

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 06 sep 2008, 17:34

Volgens mij heeft dit niets met vliegtaksen te maken.. enkel alles met de concurentie. Vanuit Amsterdam moet je wel met KLM vliegen dus kunnen ze iets meer vragen, vlieg je vanuit Dusseldorf heb je toch zeker al een tussenstop dus is het voor de duitsers gelijk of ze nu met KLM of lufthansa vliegen.

Arne

Bericht door Arne » 07 sep 2008, 11:38

BelgianRally schreef:Volgens mij heeft dit niets met vliegtaksen te maken.. enkel alles met de concurentie. Vanuit Amsterdam moet je wel met KLM vliegen dus kunnen ze iets meer vragen, vlieg je vanuit Dusseldorf heb je toch zeker al een tussenstop dus is het voor de duitsers gelijk of ze nu met KLM of lufthansa vliegen.
Vliegt van DUS naar AMS is ook met een KLM kist.

Vreemde is dat je niet gewoon DUS AMS SIN Vice Versa kan boeken, en dat op AMS instappen en uitstappen?

Arne

Bericht door Arne » 07 sep 2008, 13:57

Nog mooier!!!

Martinair.NL
Amsterdam Havana 976 euro

Martinair.DE
Amsterdam Havana 793 euro

:please:

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 07 sep 2008, 17:33

en telkens vanaf Amsterdam te vertekken?

In België is er recent zo'n verhaal in de pers gekomen. De persoon had tickets geboekt vanuit brussel maar was naar amsterdam gegaan (vlucht brussel-amsterdam niet genomen). Heeft mogen nieuwe tickets kopen in amsterdam en de oude tickets waren niet geldig. Vermits het de pers gehaald heeft is er een compensatie van KLM gekomen.

PS. Ik betaal voor mijn vluchten naar beijing ook minder als je ik de tgv vanuit brussel er bij neem dan zonder en van Parijs vertrek..

Arne

Bericht door Arne » 07 sep 2008, 17:46

BelgianRally schreef:en telkens vanaf Amsterdam te vertekken?

In België is er recent zo'n verhaal in de pers gekomen. De persoon had tickets geboekt vanuit brussel maar was naar amsterdam gegaan (vlucht brussel-amsterdam niet genomen). Heeft mogen nieuwe tickets kopen in amsterdam en de oude tickets waren niet geldig. Vermits het de pers gehaald heeft is er een compensatie van KLM gekomen.

PS. Ik betaal voor mijn vluchten naar beijing ook minder als je ik de tgv vanuit brussel er bij neem dan zonder en van Parijs vertrek..
In het 1ste voorbeeld wat het vertrek van Dusseldorf over Amsterdam, waarbij ik dus een extra korting kreeg om om een extra vlucht te pakken.

In het MartinAir verhaal is het enige verschil, Boek ik via de Nederlandse site van MartinAir of via de Duitse.
Als ik via de Duitse boek, dan ben ik dus 20% goedkoper uit.

Dat KLM verhaal heb ik gelezen.
Ging over een persoon die de trein vanuit Brussel naar Schiphol zou pakken wat bij het Ticket zat, en toen met de auto naar schiphol is gereden.
De motivatie van KLM was dat de reis begon in Brussel en aangezien ze daar verstek hadden laten gaan, de vlucht op schiphol dus ook niet meer geldig was.
Nu vraag ik me af als je een traject boekt van A via B naar C, of je dan ook alleen van B naar C mag nemen.
Lijkt me een mooie juridische kwestie.

Plaats reactie