BelgianRally schreef:en telkens vanaf Amsterdam te vertekken?
In België is er recent zo'n verhaal in de pers gekomen. De persoon had tickets geboekt vanuit brussel maar was naar amsterdam gegaan (vlucht brussel-amsterdam niet genomen). Heeft mogen nieuwe tickets kopen in amsterdam en de oude tickets waren niet geldig. Vermits het de pers gehaald heeft is er een compensatie van KLM gekomen.
PS. Ik betaal voor mijn vluchten naar beijing ook minder als je ik de tgv vanuit brussel er bij neem dan zonder en van Parijs vertrek..
In het 1ste voorbeeld wat het vertrek van Dusseldorf over Amsterdam, waarbij ik dus een extra korting kreeg om om een extra vlucht te pakken.
In het MartinAir verhaal is het enige verschil, Boek ik via de Nederlandse site van MartinAir of via de Duitse.
Als ik via de Duitse boek, dan ben ik dus 20% goedkoper uit.
Dat KLM verhaal heb ik gelezen.
Ging over een persoon die de trein vanuit Brussel naar Schiphol zou pakken wat bij het Ticket zat, en toen met de auto naar schiphol is gereden.
De motivatie van KLM was dat de reis begon in Brussel en aangezien ze daar verstek hadden laten gaan, de vlucht op schiphol dus ook niet meer geldig was.
Nu vraag ik me af als je een traject boekt van A via B naar C, of je dan ook alleen van B naar C mag nemen.
Lijkt me een mooie juridische kwestie.