Dat wordt NOG minder uitkeringen verstrekken

(heb deze link al eens eerder geplaatst)'Zo heeft een Amerikaans onderzoeksbureau vastgesteld dat van alle it-projecten 30 procent helemaal nooit van de grond komt, 50 procent veel problemen geeft en slechts 20 procent echt geslaagd genoemd kan worden,' zegt Jan Friso Groote, een hoogleraar computertechnologie, tegen Trouw.
'Betrek dat op de Nederlandse uitgaven aan it, 18,5 miljard in 2004 volgens het CBS, en je hebt al ruim zes miljard aan compleet mislukte projecten en nog eens negen miljard aan automatisering met kleine tot grote problemen.'
Kijk, iemand die er (deels) doorheen kijkt.Macboy schreef:Geef 87 miljoen aan één persoon en die kan er veel mee doen, maar verdeel het over de uitkeerders en je krijgt maar EUR 87,=
Kortom, het klinkt veel, maar is in feite een peuleschil.
Waarschijnlijk wordt er daar ook zo naar gekeken en dus ook zo mee omgegaanMacboy schreef:Geef 87 miljoen aan één persoon en die kan er veel mee doen, maar verdeel het over de uitkeerders en je krijgt maar EUR 87,=
Kortom, het klinkt veel, maar is in feite een peuleschil.
Rico ik denk dat het niet zo simpel ligt. Het is natuurlijk geen product dat kant en klaar op de schappen ligt. Het is volledig maatwerk waarbij vooraf niet bekend was wat er moest komen. De prijs is (gok ik) ook niet van het product zelf maar zijn kosten van het volledige traject. Dan heb je niet twee partijen (klant en leverancier) maar tig projectgroepen en flink wat adviseurs. Die adviseurs moeten in kaart brengen wat de exacte wensen en eisen zijn. Vervolgens heb tig projectmanagers (waarschijnlijk ook extern, bijv. van Deloitte) die op verschillende gebieden communicatie verzorgen tussen de uitvoerende partij en UWV en ga zo maar door.Rico v Velzen schreef:1 ding snap ik nooit bij dit soort zaken..
Overheid koopt een dienst (in dit geval ICT automatiseren) bij een marktpartij (ICT bedrijf) .. (na aanbesteding) .. die zegt ik klaar de klus voor pak em beet 87 miljoen.. overheid gaat akkoord.. dan is het toch aan die marktpartij om een goed werkend product te leveren ?
Dat is toch normaal in het handelsverkeer ?
Mijn klanten pikken het ook niet als ik een half matras lever terwijl ze een hele hebben gekocht.. Waarom pakt de overheid dan niet zo'n marktpartij (ICT bedrijf) aan ? Die levert toch een wanprestatie ? Of mis ik iets ?
Nu komt het op mij over dat ICT bedrijf zijn zaken vult maar er niks voor heeft geleverd.. en de overheid heeft het geld weggegooid ???
Ja de zelfstandige interimersRico v Velzen schreef:Mooie uiteenzetting Mark. snap er nog steeds niks van maar ik begrijp het welEr zijn bepaalde mensen heel flink hun zakken aan het vullen
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], MarcF en 3 gasten