Spiegelreflex camera's die we hebben gezien:
Sony DSLR A200
Nikon D40
Minolta ??
Is dit wat of moet je er niet aan beginnen?
Zoals je ziet ben ik een echte kenner maar de vrouw heeft er gelukkig iets meer verstand van

Klopt, maar houd er rekening mee dat dat bedrag uiteindelijk wat hoger zal zijn. Bij een normale digitale camera ben je voor dat bedrag klaar (komt hooguit een tasje en geheugenkaartje bij). Bij een DSLR is dat in weinig gevallen dat je na aankoop klaar bent, voor het eind van het jaar (als je vriendin er echt interesse in heeft en het leuk gaat vinden) komen er nog zaken bij. Een keer een extra lens, filtertje, dan ben je uit je tas gegroeit en moet je wat anders enz. Is natuurlijk helemaal niet erg want is tenslotte een leuke hobbyNiels schreef:Het punt is dat een beetje leuke camera 300,- kost, een superzoom 400,- en spiegelreflex laten we zeggen 500,- Je bent dan geneigd om voor een spiegelreflex te gaan.
Dat was ook mijn reden voor een superzoom. Voor mij goed genoeg en juist door het enorme zoombereik in combinatie met behoorlijk compacte maten ideaal om snel overal mee naartoe te nemen.Tom schreef:Klopt, maar houd er rekening mee dat dat bedrag uiteindelijk wat hoger zal zijn. Bij een normale digitale camera ben je voor dat bedrag klaar (komt hooguit een tasje en geheugenkaartje bij). Bij een DSLR is dat in weinig gevallen dat je na aankoop klaar bent, voor het eind van het jaar (als je vriendin er echt interesse in heeft en het leuk gaat vinden) komen er nog zaken bij. Een keer een extra lens, filtertje, dan ben je uit je tas gegroeit en moet je wat anders enz. Is natuurlijk helemaal niet erg want is tenslotte een leuke hobby![]()
De F/8 op je compact/superzoom is niet te vergelijken met de F/8 op een DSLR door de grotere sensor in de DSLR. De F/8 op een DSLR zal een veel kleinere DoF (Depth of Field/scherpte-diepte) geven dan die op een compact/superzoom. Uitzondering is meen ik een specifieke superzoom die een even grote sensor heeft als de meeste DSLR's, maar die was dan ook meteen net zo duur/duurder...Dutch schreef: Nadeel is wel de vrij beperkte bewegingsvrijheid in diafragma en sluitertijden, juist ook door die superzoom natuurlijk. Als je met bv. een diafragma F16 of F22 wilt werken, moet je echt naar een DSLR. Dat ding van mij komt niet verder dan F8.0. Héél soms heb ik daar last van.
Ook dat nog, ja.Johan Hutting schreef:[e F/8 op je compact/superzoom is niet te vergelijken met de F/8 op een DSLR door de grotere sensor in de DSLR. De F/8 op een DSLR zal een veel kleinere DoF (Depth of Field/scherpte-diepte) geven dan die op een compact/superzoom.
Goed boek. Toevallig deze week nog eens in zitten bladeren. Ben er nog niet aan toegekomen om het op mijn gemak eens een keer door te lezen.Niels schreef:Ook het boek van Freeman is reeds aangeschaft dus ik zal me eens in de materie gaan verdiepen.
Hebben we bij onze nieuwe vrienden vlakbij de KFC vandaan. Nu met lens voor 499,- Op internet kan het nog iets goedkoper maar de service bij deze winkel is vrij goed dus vandaar maar niet online gekocht.Martijn Koevoets schreef:Feli met de aanschaf, mijn vriendin zit ook te kijken naar een 1000D... 8)
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Berry1000RR, beske, EricYellow, Forza, Joost H., Kadett, Martijn M, maurizio, MParallel, Peter-Paul, Wimo, WJ en 2 gasten