Kun je een 3.8 motor zonder verdere aanpassingen aan de versnellingsbak en aandrijflijn van een 3.6 hangen?
Yep die heb ik ookPeter Tunissen schreef:Deze natuurlijk:
[img:576:768]http://www.proshaver.com/gallery/gallery1-9.jpg[/img]
Totdat Gillette met de 130i serie komt.![]()
LOL.Peter Tunissen schreef:Het BMW kennisniveau op dit forum is bedroevend op de momenten dat Bert niet online is.![]()
Wat wel eens gedaan wordt is dat men het vliegwiel van een 3.6 gebruiken op de 3.8 omdat die lichter is. Als je dan in die lijn door denkt klinkt het plausibel dat de hele 3.6 aandrijflijn zou moeten kunnen functioneren op een 3.8. Maar hey, ik zeg ook maar wat. Bel diho anders even op, hij zal het wel weten.Bert ///M3 schreef:LOL.Peter Tunissen schreef:Het BMW kennisniveau op dit forum is bedroevend op de momenten dat Bert niet online is.![]()
Ik durf het eerlijk gezegd niet met 100% zekerheid te zeggen, ik ben niet zo'n E34 man. Denk dat het wel zou moeten kunnen, maten van de koppelingsplaat ed lijken gelijk maar zeker weten doe ik het niet.
Steve of Dick zullen dit wel weten.
+All M5s built before May of 1994 utilize a Getrag 280/5 five-speed manual gearbox with the following ratios: 3.51 (1), 2.08 (2), 1.35 (3), 1.00 (4), 0.81 (5).
Aan de andere wijzigingen te zien zou het ook gewoon moeten passen. Ik weet echter niet of je voor elektronische uitdagingen komt te staanHC91: European-spec S38 B38 sedan (LHD), 12/91 thru 07/95
HJ91: European-spec S38 B38 Touring (LHD), 03/92 thru 08/95
HC92: European-spec S38 B38 sedan (RHD), 12/91 thru 06/95
Ik zou zeggen dat de 3.8 dus zonder maat- en kracht-technische problemen op de plek van een 3.6 past(zonder ook de 6-bak mee te nemen), alleen kunnen kleine wijzigingen in een E30je grote zorgen betekenen.How is the 3.8-liter M5 engine (S38 B38) different from the 3.6-liter version (S38 B36)?
The final evolution of the S38 powerplant, the S38 B38, was introduced in later versions of the European-spec E34 M5. In this application, the bore was increased (to 94.6mm) and the stroke lengthened (to 90mm), raising the displacement to 3,795cc. Though the added capacity makes the S38 B38 the largest six-cylinder production BMW engine of the modern era, it represents only a portion of the major revisions developed by BMW Motorsport at this time. Others include:
-Larger intake and exhaust valves
-Lighter pistons
-Shorter connecting rods
-Increased compression to 10.5:1
-Bosch Motronic 3.3 engine management system
-Distributorless ignition with six coils
-Redesigned intake and exhaust manifolds
-Revised throttle butterfly linked to Motronic engine control
-Dual-mass flywheel with harmonic balancer
-Metal catalysts for reduced backpressure and better heat conduction
Ja, dat kan. De versnellingsbak van beide varianten is de Getrag 280/5.Peter Tunissen schreef:Da's de motor uit de E34 M5, voor de minder ingewijde fappers.
Kun je een 3.8 motor zonder verdere aanpassingen aan de versnellingsbak en aandrijflijn van een 3.6 hangen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast