Porsche wil belang in VW vergroten
- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Porsche wil belang in VW vergroten
http://www.belegger.nl/Kroes_Porsche_ma ... 51865.news
Zouden ze straks ook motoren gaan uitwisselen?
Zouden ze straks ook motoren gaan uitwisselen?
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Cayenne komt in het voorjaar met de 3.0 TDi. Later misschien nog een zwaardere diesel. Reken er tevens maar op dat de Panamera wordt voorzien van de 3.0 TDi en later ook van de V12 TDi.
Nu is er al veel samenwerking. Zo komt de body van een Cayenne compleet afgebouwd bij Porsche aan. VW maakt die body helemaal zo klaar.
Nu is er al veel samenwerking. Zo komt de body van een Cayenne compleet afgebouwd bij Porsche aan. VW maakt die body helemaal zo klaar.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Denk het niet. ALs je ziet dat ze bij de nieuwe 997 (de Mk II) de uitstoot al met 15% verbeterd hebben en zelfs in bijvoorbeeld London niet eens extra hoeven te betalen voor de uitstoot, zit dat wel oke. De 911 is in ieder geval een redelijk schone wagen. De V8 van de Cayenne en Panamera zal denk ik meer zorgen baren.RutgerK schreef:Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat denk ik eerlijk gezegd wel. Porsche had altijd al een groot belang in VW, maar wil dat nu in een meerderheidsbelang omzetten.RutgerK schreef:Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?
Het uitwisselen van onderdelen gebeurt tegenwoordig ook weer op grotere schaal.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Ik dacht namelijk dat Porsche winstgevender was dan Volkswagen. Ik zou het wel weer heel knap vinden van Porsche als zij de winstgevendheid wel zouden kunnen verhogen door een overname ipv van de zeggenschap die ze al hadden.
Ik neem daarom aan dat het toch een overlevingsstap is voor de minder nabije toekomst waarin eco-friendly de markt en de wetgeving rond auto's zal bepalen.
Ik neem daarom aan dat het toch een overlevingsstap is voor de minder nabije toekomst waarin eco-friendly de markt en de wetgeving rond auto's zal bepalen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Porsche is inderdaad extreem winstgevend. Porsche maakt de afgelopen jaren meer dan 25% winst. Door een herwaardering vorig jaar hebben ze tevens enorm veel geld verdient. Door die herwaardering is er in het boekjaar 2007 ik meende iets van 67% winst gemaakt, belachelijke bedragen en percentages die in de autobranche volslagen ondenkbaar zijn. In ieder branche trouwens.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Trouwens Rutger, wat betreft de uitstoot. Is het niet zo dat je in je groep van auto's naast een grote selectie schone modellen, ook een aantal niet zo schone modellen mag voeren met de schone modellen als compensatie. Dit kan natuurlijk ook één van de onderliggende gedachten zijn van de overname van VW door Porsche.
Titel moet trouwens zijn: Porsche mag VW ovenemen. Want willen doen ze al langer.
Titel moet trouwens zijn: Porsche mag VW ovenemen. Want willen doen ze al langer.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Posche geeft gewoon geen korting op auto's. Waarom niet, omdat ze het kunnen. Mensen die kopen er toch wel een
Maar porsche eist de hoogste kwaliteit van leveranciers en dan voor de laagste prijs. Een beetje zoals elke auto fabrikant, alleen zijn leveranciers blij als ze porsche mogen beleveren, beetje prestige.

Maar porsche eist de hoogste kwaliteit van leveranciers en dan voor de laagste prijs. Een beetje zoals elke auto fabrikant, alleen zijn leveranciers blij als ze porsche mogen beleveren, beetje prestige.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Mark, volgens mij gaat het inderdaad om de gemiddelde uitstoot van je modellenlijn. De reden waarom Mercedes het Smart initiatief van Swatch heeft overgekocht was gemiddelde uitstoot.Mark Nauta schreef:Trouwens Rutger, wat betreft de uitstoot. Is het niet zo dat je in je groep van auto's naast een grote selectie schone modellen, ook een aantal niet zo schone modellen mag voeren met de schone modellen als compensatie. Dit kan natuurlijk ook één van de onderliggende gedachten zijn van de overname van VW door Porsche.
Titel moet trouwens zijn: Porsche mag VW ovenemen. Want willen doen ze al langer.
Voor Tata levert de Nano waarschijnlijk voldoende ruimte over voor Landrover. Landrover kan mogelijk alleen nooit aan die regels gaan voldoen.
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
RutgerK schreef:Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?
ja, er is zeer zeker een causaal verband, voornamelijk voor de noord amerikaanse markt. Hier wordt tzt de eis gesteld dat de gemiddelde uitstoot per merk niet hoger dan een bepaalde waarde mag zijn. Porsche heeft inderdaad lage waardes voor een sportwagenfabrikant maar de uitstoot is vooralsnog te hoog om aan de toekomstige eisen te voldoen. Merken als Ferrari en Lamborghini kunnen aan deze eis wel voldoen daar het geen autonome merken.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 30 gasten