Porsche wil belang in VW vergroten

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
Locatie: route 66

Porsche wil belang in VW vergroten

Bericht door Matthijs » 23 jul 2008, 20:16

http://www.belegger.nl/Kroes_Porsche_ma ... 51865.news

Zouden ze straks ook motoren gaan uitwisselen?

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 23 jul 2008, 20:36

Dat doen ze toch al? Cayenne? 8)

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
Locatie: route 66

Bericht door Matthijs » 23 jul 2008, 20:56

De cayenne heeft geen boxer motoren :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 jul 2008, 21:15

Cayenne komt in het voorjaar met de 3.0 TDi. Later misschien nog een zwaardere diesel. Reken er tevens maar op dat de Panamera wordt voorzien van de 3.0 TDi en later ook van de V12 TDi.

Nu is er al veel samenwerking. Zo komt de body van een Cayenne compleet afgebouwd bij Porsche aan. VW maakt die body helemaal zo klaar.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 23 jul 2008, 21:21

Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 jul 2008, 21:26

RutgerK schreef:Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?
Denk het niet. ALs je ziet dat ze bij de nieuwe 997 (de Mk II) de uitstoot al met 15% verbeterd hebben en zelfs in bijvoorbeeld London niet eens extra hoeven te betalen voor de uitstoot, zit dat wel oke. De 911 is in ieder geval een redelijk schone wagen. De V8 van de Cayenne en Panamera zal denk ik meer zorgen baren.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 23 jul 2008, 21:26

mar nog wel altijd rond de 270

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 23 jul 2008, 21:48

RutgerK schreef:Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?
Dat denk ik eerlijk gezegd wel. Porsche had altijd al een groot belang in VW, maar wil dat nu in een meerderheidsbelang omzetten.

Het uitwisselen van onderdelen gebeurt tegenwoordig ook weer op grotere schaal.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 23 jul 2008, 21:55

Ik dacht namelijk dat Porsche winstgevender was dan Volkswagen. Ik zou het wel weer heel knap vinden van Porsche als zij de winstgevendheid wel zouden kunnen verhogen door een overname ipv van de zeggenschap die ze al hadden.
Ik neem daarom aan dat het toch een overlevingsstap is voor de minder nabije toekomst waarin eco-friendly de markt en de wetgeving rond auto's zal bepalen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 jul 2008, 22:09

Porsche is inderdaad extreem winstgevend. Porsche maakt de afgelopen jaren meer dan 25% winst. Door een herwaardering vorig jaar hebben ze tevens enorm veel geld verdient. Door die herwaardering is er in het boekjaar 2007 ik meende iets van 67% winst gemaakt, belachelijke bedragen en percentages die in de autobranche volslagen ondenkbaar zijn. In ieder branche trouwens.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 jul 2008, 23:22

Trouwens Rutger, wat betreft de uitstoot. Is het niet zo dat je in je groep van auto's naast een grote selectie schone modellen, ook een aantal niet zo schone modellen mag voeren met de schone modellen als compensatie. Dit kan natuurlijk ook één van de onderliggende gedachten zijn van de overname van VW door Porsche.


Titel moet trouwens zijn: Porsche mag VW ovenemen. Want willen doen ze al langer.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 24 jul 2008, 09:00

Posche geeft gewoon geen korting op auto's. Waarom niet, omdat ze het kunnen. Mensen die kopen er toch wel een :lol:

Maar porsche eist de hoogste kwaliteit van leveranciers en dan voor de laagste prijs. Een beetje zoals elke auto fabrikant, alleen zijn leveranciers blij als ze porsche mogen beleveren, beetje prestige.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 24 jul 2008, 10:20

Mark Nauta schreef:Trouwens Rutger, wat betreft de uitstoot. Is het niet zo dat je in je groep van auto's naast een grote selectie schone modellen, ook een aantal niet zo schone modellen mag voeren met de schone modellen als compensatie. Dit kan natuurlijk ook één van de onderliggende gedachten zijn van de overname van VW door Porsche.


Titel moet trouwens zijn: Porsche mag VW ovenemen. Want willen doen ze al langer.
Mark, volgens mij gaat het inderdaad om de gemiddelde uitstoot van je modellenlijn. De reden waarom Mercedes het Smart initiatief van Swatch heeft overgekocht was gemiddelde uitstoot.

Voor Tata levert de Nano waarschijnlijk voldoende ruimte over voor Landrover. Landrover kan mogelijk alleen nooit aan die regels gaan voldoen.

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 24 jul 2008, 10:45

RutgerK schreef:Is deze drang van Porsche het gevolg van gemiddelde emissie eisen aan een fabrikant?

ja, er is zeer zeker een causaal verband, voornamelijk voor de noord amerikaanse markt. Hier wordt tzt de eis gesteld dat de gemiddelde uitstoot per merk niet hoger dan een bepaalde waarde mag zijn. Porsche heeft inderdaad lage waardes voor een sportwagenfabrikant maar de uitstoot is vooralsnog te hoog om aan de toekomstige eisen te voldoen. Merken als Ferrari en Lamborghini kunnen aan deze eis wel voldoen daar het geen autonome merken.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 jul 2008, 11:11

Scotsman schreef:Posche geeft gewoon geen korting op auto's. Waarom niet, omdat ze het kunnen. Mensen die kopen er toch wel een :lol:
Klopt inderdaad ja. Op een Porsche wordt gemiddeld netto 28.000euro verdient. Op iedere auot hè. Dat is bijna ondenkbaar veel geld.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten