Prachtproject: E30 M3 Ringtoy S50B30 Supercharged

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 20 jul 2008, 16:10

übergaaf 8)

die foto's van de trackday op Spa :shock: Gaaf!!!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 jul 2008, 16:21

Geen verkeerd wagentje zeg.... Alsof 321pk nog niet genoeg was :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2008, 16:22

Mooi verhaal. Maar ook wel heftig om te lezen als je ziet hoeveel er nog mankeerde aan de auto :shock:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 20 jul 2008, 16:45

Wat een mega-geile bak! Heerlijk om in zo'n ding een aantal €100k+ auto's te 0wnen :D

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 20 jul 2008, 16:50

Stéphane schreef:Mooi verhaal. Maar ook wel heftig om te lezen als je ziet hoeveel er nog mankeerde aan de auto :shock:
En wat er nog steeds aan mankeert.. Hij heeft weinig geluk met zijn project. Hoop niet dat het aan de mapping lag.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 20 jul 2008, 17:29

mooi project inderdaad, dezelfde eigenaar heeft ook nog een twin supercharged E39 M5 :o

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 jul 2008, 17:38

bommetje 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2008, 17:44

Christoph schreef:En wat er nog steeds aan mankeert.. Hij heeft weinig geluk met zijn project. Hoop niet dat het aan de mapping lag.
Dat heeft naar mijn bescheiden mening weinig met geluk te maken. Gewoon een kwestie van goed aanpakken denk ik eerder. Loogbad voor de carrosserie en dan pas beginnen met het er in lepelen van een S50 supercharger blok.

Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van deze aanpak als je ziet dat de hele achtertrein er zo goed als onderuit valt na een weekend. Voor hetzelde geldt dat hij op de Autobahn met 200+ de boel er onderuit voelt vallen en dan valt er weinig meer te posten op welk forum dan ook. Excuseer mij, maar dan zou ik persoonlijk mijn geld liever investeren in een grondige aanpak op de juiste manier. Als je dan toch een bak geld uitgeeft, dan liever goed... :roll:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 20 jul 2008, 17:58

mooi project, maar in sommige delen vindt ik het snelheidsverschil in acceleratie met andere auto's niet geweldig groot. En dat met 400+ pk..

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 20 jul 2008, 18:08

Stéphane schreef:
Christoph schreef:En wat er nog steeds aan mankeert.. Hij heeft weinig geluk met zijn project. Hoop niet dat het aan de mapping lag.
Dat heeft naar mijn bescheiden mening weinig met geluk te maken. Gewoon een kwestie van goed aanpakken denk ik eerder. Loogbad voor de carrosserie en dan pas beginnen met het er in lepelen van een S50 supercharger blok.

Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van deze aanpak als je ziet dat de hele achtertrein er zo goed als onderuit valt na een weekend. Voor hetzelde geldt dat hij op de Autobahn met 200+ de boel er onderuit voelt vallen en dan valt er weinig meer te posten op welk forum dan ook. Excuseer mij, maar dan zou ik persoonlijk mijn geld liever investeren in een grondige aanpak op de juiste manier.

ls je dan toch een bak geld uitgeeft, dan liever goed... :roll:
+1

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 20 jul 2008, 20:41

trouwens een heftig moment bij wippermann... :lol:

http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 jul 2008, 11:27

Wat een auto. Subliem geworden. Maar net als Stéphane denk ik: als je dan toch het geld hebt, waarom pak je het dan niet meteen goed aan alvorens je half werk gaat verrichten maar de auto wel 100% belast.

Maar goed, inmiddels is het toppie geworden.

Wat fraai ... ben alleen niet kapot van witte velgen op een witte E30. Bij Japanse meuk is dat wel fraai vind ik, maar niet bij BMW tenzij hij de M-kleuren striping er bij opzet ! Dan wordt het weer fraai :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 jul 2008, 11:41

Fernando schreef:trouwens een heftig moment bij wippermann... :lol:

http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv
Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 21 jul 2008, 11:51

ik had hem nog niet eerder gezien, hij stond in die thread op pistonheads...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 12:18

Knot schreef:
Fernando schreef:trouwens een heftig moment bij wippermann... :lol:

http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv
Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?
Deed ie wel mooi opvangen, en hoe kwam dat nou, liet ie met een te hoge snelheid het gas los en dus afremmen op de motor...?
Zou je dat met een lichter vliegwiel dat in theorie ook wat kunnen voorkomen? immers minder massa wat afremmend kan werken op de achterwielen :roll:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 21 jul 2008, 12:27

GTRene schreef:
Knot schreef:
Fernando schreef:trouwens een heftig moment bij wippermann... :lol:

http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv
Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?
Deed ie wel mooi opvangen, en hoe kwam dat nou, liet ie met een te hoge snelheid het gas los en dus afremmen op de motor...?
Zou je dat met een lichter vliegwiel dat in theorie ook wat kunnen voorkomen? immers minder massa wat afremmend kan werken op de achterwielen :roll:
Ziet er idd uit als een berg af, gas los moment.

Van dat vliegwiel weet ik niet, maar is wat jij bedoelt niet shift-lock? Het uitbreken bij gas-los komt volgens mij voornamelijk door de gewichtsverplaatsing?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 13:29

Casper schreef:
GTRene schreef:
Knot schreef: Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?
Deed ie wel mooi opvangen, en hoe kwam dat nou, liet ie met een te hoge snelheid het gas los en dus afremmen op de motor...?
Zou je dat met een lichter vliegwiel dat in theorie ook wat kunnen voorkomen? immers minder massa wat afremmend kan werken op de achterwielen :roll:
Ziet er idd uit als een berg af, gas los moment.

Van dat vliegwiel weet ik niet, maar is wat jij bedoelt niet shift-lock? Het uitbreken bij gas-los komt volgens mij voornamelijk door de gewichtsverplaatsing?
Shiftlock bedoelde ik niet en was in dat filmpje ook geen sprake van zoals jij al vermoed, maar hij stuurde wat en liet het gas los, dat kan de achterwielen wat afremmen en in een licht moment voldoende zijn om uit te breken ivm jou genoemde gewichtsverplaatsing wat die FWD auto's ook hebben :roll:

om op dat shiftlock terug te komen denk ik wel dat en lichter vliegwiel en dus weer sneller opspoolen van de motor gelijkmakend aan de snelheid die de auto nog heeft( en welke versnelling hij staat) , kan helpen om dat te verminderen :roll: alhoewel zoiets zo snel gaat dat dat eerste momentje te verwaardelozen is? maargoed ik heb er geen ervaring mee met lichte vliegwielen...denk er wel eens over na stel dat de koppeling kapot zou gaan van de Hartge om er dan een lichte vliegwiel set in te gooien van een M5 S62 (immers een S62 is een getunede M62 zou moeten passen denk ik?) dan pakt de motor ook wat sneller op :twisted:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 21 jul 2008, 13:40

Hij meldde ergens dat hij Racelogic traction control had. Best kans dat het traction control even gas er af gooide en daardoor de achterkant uitbrak.

Was sowieso wel door gas los veroorzaakt. Heb het gisteren ook een paar keer zitten kijken.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 21 jul 2008, 14:33

Dat "gas-los" de oorzaak is zijn we het dan over eens. Maar het gevolg van zo'n gas-los lijkt mij meer bij de gewichtverplaatsing te liggen aangezien deze kracht mij vele malen groter lijkt dan het afremmend vermogen van de motor.
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 jul 2008, 15:29

I bought the Motorsport rims from a friend of mine that has an E36 M3 GT. He could not use them since he has huge ceramic brakes from an McLaren SLR up front.
:shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 jul 2008, 15:45

Casper schreef:Dat "gas-los" de oorzaak is zijn we het dan over eens. Maar het gevolg van zo'n gas-los lijkt mij meer bij de gewichtverplaatsing te liggen aangezien deze kracht mij vele malen groter lijkt dan het af-remmend vermogen van de motor.
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties :D
gewichtsverplaatsing is denk ik hoofdzakelijk bij FWD immers daar remt ie de voorwielen af en slingert als je iets al in de bocht zit het gewicht opzij...
met RWD is het dus meer iets in de bocht en handrem gedachte qua afremmen, althans zo lijkt mij dat hey meest logisch...immers zou je gewoon een kar hebben zonder motor on aandrijving zou hij dat niet gehad hebben...dus FWD afremmen op motor voorwielen terwij achter nog "gang" door wil zeg maar, en bij RWD heb je geen afremmen op voorwielen bij gas los dus ook niet dat ie achter in die mate wil doordrukken, echter altijd wel wat gewicht en mede omdat ie da achter iets af-remt op de motor wat als een lichte aantrekking van de handrem gezien kan worden bij het licht worden van de achterkant als de bocht al wat is ingezet...zo analyseer ik dat met mijn weetweinigkunde :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 21 jul 2008, 15:54

Even inhaken op het vliegwiel René. Het lichter maken van het vliegwiel zorgt juist voor harder afremmen op de motor, dus meer kans op snelle gewichtsverplaatsing. Hoe zwaarder een vliegwiel hoe langer de motor op toeren blijft.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 jul 2008, 14:57

Casper schreef:Dat "gas-los" de oorzaak is zijn we het dan over eens. Maar het gevolg van zo'n gas-los lijkt mij meer bij de gewichtverplaatsing te liggen aangezien deze kracht mij vele malen groter lijkt dan het afremmend vermogen van de motor.
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties :D
Gas los zorgt voor lastwissel. Dat heeft niets met afremmen van de motor te maken. De aandrijfkrachten zijn dan weg en dan kan zowel een FWD als RWD uitbreken. Vergelijk bijvoorbeeld ook met intrappen van de koppeling zoals drifters dat doen om een auto uit te laten breken.

Nog afgezien van hoe het asfalt daar loopt, want dat loopt ook redelijk off-camber naar buiten daar.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 23 jul 2008, 15:07

Macboy schreef:
I bought the Motorsport rims from a friend of mine that has an E36 M3 GT. He could not use them since he has huge ceramic brakes from an McLaren SLR up front.
:shock:
Die meneer heet "Fart" op M5board. M3GT met 19" BBS CH en SLP voorremmen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 30 gasten