Prachtproject: E30 M3 Ringtoy S50B30 Supercharged
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dat heeft naar mijn bescheiden mening weinig met geluk te maken. Gewoon een kwestie van goed aanpakken denk ik eerder. Loogbad voor de carrosserie en dan pas beginnen met het er in lepelen van een S50 supercharger blok.Christoph schreef:En wat er nog steeds aan mankeert.. Hij heeft weinig geluk met zijn project. Hoop niet dat het aan de mapping lag.
Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van deze aanpak als je ziet dat de hele achtertrein er zo goed als onderuit valt na een weekend. Voor hetzelde geldt dat hij op de Autobahn met 200+ de boel er onderuit voelt vallen en dan valt er weinig meer te posten op welk forum dan ook. Excuseer mij, maar dan zou ik persoonlijk mijn geld liever investeren in een grondige aanpak op de juiste manier. Als je dan toch een bak geld uitgeeft, dan liever goed...

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
+1Stéphane schreef:Dat heeft naar mijn bescheiden mening weinig met geluk te maken. Gewoon een kwestie van goed aanpakken denk ik eerder. Loogbad voor de carrosserie en dan pas beginnen met het er in lepelen van een S50 supercharger blok.Christoph schreef:En wat er nog steeds aan mankeert.. Hij heeft weinig geluk met zijn project. Hoop niet dat het aan de mapping lag.
Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van deze aanpak als je ziet dat de hele achtertrein er zo goed als onderuit valt na een weekend. Voor hetzelde geldt dat hij op de Autobahn met 200+ de boel er onderuit voelt vallen en dan valt er weinig meer te posten op welk forum dan ook. Excuseer mij, maar dan zou ik persoonlijk mijn geld liever investeren in een grondige aanpak op de juiste manier.
ls je dan toch een bak geld uitgeeft, dan liever goed...
- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wat een auto. Subliem geworden. Maar net als Stéphane denk ik: als je dan toch het geld hebt, waarom pak je het dan niet meteen goed aan alvorens je half werk gaat verrichten maar de auto wel 100% belast.
Maar goed, inmiddels is het toppie geworden.
Wat fraai ... ben alleen niet kapot van witte velgen op een witte E30. Bij Japanse meuk is dat wel fraai vind ik, maar niet bij BMW tenzij hij de M-kleuren striping er bij opzet ! Dan wordt het weer fraai
Maar goed, inmiddels is het toppie geworden.
Wat fraai ... ben alleen niet kapot van witte velgen op een witte E30. Bij Japanse meuk is dat wel fraai vind ik, maar niet bij BMW tenzij hij de M-kleuren striping er bij opzet ! Dan wordt het weer fraai

- Knot
- Berichten: 40169
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?Fernando schreef:trouwens een heftig moment bij wippermann...![]()
http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Deed ie wel mooi opvangen, en hoe kwam dat nou, liet ie met een te hoge snelheid het gas los en dus afremmen op de motor...?Knot schreef:Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?Fernando schreef:trouwens een heftig moment bij wippermann...![]()
http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv
Zou je dat met een lichter vliegwiel dat in theorie ook wat kunnen voorkomen? immers minder massa wat afremmend kan werken op de achterwielen

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Ziet er idd uit als een berg af, gas los moment.GTRene schreef:Deed ie wel mooi opvangen, en hoe kwam dat nou, liet ie met een te hoge snelheid het gas los en dus afremmen op de motor...?Knot schreef:Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?Fernando schreef:trouwens een heftig moment bij wippermann...![]()
http://www.onno.is/thordur/almennt/BMW_ ... h_shit.wmv
Zou je dat met een lichter vliegwiel dat in theorie ook wat kunnen voorkomen? immers minder massa wat afremmend kan werken op de achterwielen
Van dat vliegwiel weet ik niet, maar is wat jij bedoelt niet shift-lock? Het uitbreken bij gas-los komt volgens mij voornamelijk door de gewichtsverplaatsing?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Shiftlock bedoelde ik niet en was in dat filmpje ook geen sprake van zoals jij al vermoed, maar hij stuurde wat en liet het gas los, dat kan de achterwielen wat afremmen en in een licht moment voldoende zijn om uit te breken ivm jou genoemde gewichtsverplaatsing wat die FWD auto's ook hebbenCasper schreef:Ziet er idd uit als een berg af, gas los moment.GTRene schreef:Deed ie wel mooi opvangen, en hoe kwam dat nou, liet ie met een te hoge snelheid het gas los en dus afremmen op de motor...?Knot schreef: Was dat niet al eens eerder gepost dit "momentje" ?
Zou je dat met een lichter vliegwiel dat in theorie ook wat kunnen voorkomen? immers minder massa wat afremmend kan werken op de achterwielen
Van dat vliegwiel weet ik niet, maar is wat jij bedoelt niet shift-lock? Het uitbreken bij gas-los komt volgens mij voornamelijk door de gewichtsverplaatsing?

om op dat shiftlock terug te komen denk ik wel dat en lichter vliegwiel en dus weer sneller opspoolen van de motor gelijkmakend aan de snelheid die de auto nog heeft( en welke versnelling hij staat) , kan helpen om dat te verminderen

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Dat "gas-los" de oorzaak is zijn we het dan over eens. Maar het gevolg van zo'n gas-los lijkt mij meer bij de gewichtverplaatsing te liggen aangezien deze kracht mij vele malen groter lijkt dan het afremmend vermogen van de motor.
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
gewichtsverplaatsing is denk ik hoofdzakelijk bij FWD immers daar remt ie de voorwielen af en slingert als je iets al in de bocht zit het gewicht opzij...Casper schreef:Dat "gas-los" de oorzaak is zijn we het dan over eens. Maar het gevolg van zo'n gas-los lijkt mij meer bij de gewichtverplaatsing te liggen aangezien deze kracht mij vele malen groter lijkt dan het af-remmend vermogen van de motor.
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties
met RWD is het dus meer iets in de bocht en handrem gedachte qua afremmen, althans zo lijkt mij dat hey meest logisch...immers zou je gewoon een kar hebben zonder motor on aandrijving zou hij dat niet gehad hebben...dus FWD afremmen op motor voorwielen terwij achter nog "gang" door wil zeg maar, en bij RWD heb je geen afremmen op voorwielen bij gas los dus ook niet dat ie achter in die mate wil doordrukken, echter altijd wel wat gewicht en mede omdat ie da achter iets af-remt op de motor wat als een lichte aantrekking van de handrem gezien kan worden bij het licht worden van de achterkant als de bocht al wat is ingezet...zo analyseer ik dat met mijn weetweinigkunde


- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Gas los zorgt voor lastwissel. Dat heeft niets met afremmen van de motor te maken. De aandrijfkrachten zijn dan weg en dan kan zowel een FWD als RWD uitbreken. Vergelijk bijvoorbeeld ook met intrappen van de koppeling zoals drifters dat doen om een auto uit te laten breken.Casper schreef:Dat "gas-los" de oorzaak is zijn we het dan over eens. Maar het gevolg van zo'n gas-los lijkt mij meer bij de gewichtverplaatsing te liggen aangezien deze kracht mij vele malen groter lijkt dan het afremmend vermogen van de motor.
Nou ben ik niet echt een doorgewinterde circuitheld, dus ik sta open voor suggesties
Nog afgezien van hoe het asfalt daar loopt, want dat loopt ook redelijk off-camber naar buiten daar.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten