100 naar 200km/u in?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

100 naar 200km/u in?

Bericht door Knot » 05 mei 2006, 12:11

Gisteravond heb ik het getest, zou leuk zijn om te vergelijken met anderen.

- alleen in de auto
- ramen/dak etc dicht (uiteraard)
- constant 100km/u op de teller rijden in 4
- tegelijk stopwatch starten en op het gas gaan staan

BMW E36 M3GT - 14,5sec

Robin
Berichten: 54970
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mei 2006, 12:40

16sec geloof ik.(E90 330i handbak)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 mei 2006, 12:58

nog niet gemeten

Gebruikersavatar
kZieNix
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 apr 2006, 14:44
Locatie: Amersfoort

Bericht door kZieNix » 05 mei 2006, 13:03

niet te meten :)

(188 max)

en dat duurt 10 minuten ofzo

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 mei 2006, 13:11

Hup Rico, van dat matras af, in de auto en klokken maar!

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 05 mei 2006, 15:06

Als ik in de 4e versnelling vertrek moet ik doorschakelen naar 5....


Robin, klopt het dat je voor die 16 seconden in de derde versnelling moet starten en dan doorschakelen naar 4?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 mei 2006, 15:27

In iedergeval in 4 beginnen, 1 versnelling is het mooiste maar als je t niet haalt uiteraard door naar 5.

Robin
Berichten: 54970
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mei 2006, 16:23

Oh in 4, dan zal 't wel een paar sec langer zijn. In 3 en 4 dacht ik.

4 gaat tot 210, 5 tot 261 en 6 ook.KUT :twisted:

k33z
Berichten: 2879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 05 mei 2006, 16:30

Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.

Robin
Berichten: 54970
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mei 2006, 16:37

k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Ja in z'n 'reverse' is veel moeilijker. Knot neem jij 't voortouw, dan hoost ik je wel ff met de tandwielen uit je voorhoofd te peuteren nadien :twisted:

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5436
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 05 mei 2006, 16:57

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=

Zie ook daar mijn 100-200 tijd in 4, toen nog std, zal eerdaags wel ff weer eens meten.

Robin
Berichten: 54970
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mei 2006, 17:09

Kasteel schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=

Zie ook daar mijn 100-200 tijd in 4, toen nog std, zal eerdaags wel ff weer eens meten.
15,4?

Is dat zo'n 218pk GTT die ik ook eens had?

Lijkt me raar dat de E90 dan trager is(gevoelsmatig sjouwt de 330i stukje harder dan een STANDAARD GTT, dacht ik.... :?: )

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 mei 2006, 17:38

k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Vind jij... licht eens verder toe? Een beetje sportauto haalt van 100 naar 200 in 4, wat is er mooier dan de vermogensband aan te spreken en schakelen achterwege te laten? Anders test je weer een stuk bestuurder/reactie ipv het kloppend hart.

Wil ook wel in 2 beginnen hoor maar dan vind ik het weer een kut meting, in 3 ook trouwens.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 05 mei 2006, 23:58

Nou, heel verhaal getikt, klapt IE er bij mij uit :(

Kortom: Je hebt wagens met vijfbak, en met zesbak. Je hebt wagens met een overdrive op de hoogste versnelling, en wagens die dat niet hebben. Volgens mij een beetje moeilijk vergelijken.

Gewoon vol door de versnellingen heen is toch de praktijk als je snel wilt zijn, dus dat lijkt mij nog altijd de beste vergelijking. Als je dan toch een 100-200 souplesse vergelijking wilt doen denk ik dat je het in de laagste versnelling moet doen waarin je auto de 200 km/u nog kan halen. Dan krijg je een beetje een indruk van de souplesse. Bij mij zou dat dus de 5e versnelling zijn.

Helemaal goed en eerlijk vergelijk is het dan nog steeds niet, want een wagen die in 4 tot 195 doortrekt en in 5 tot 235 brengt het er dan toch veel slechter af als eentje die in 4 wèl net tot aan de 200 komt.

Schakelen doe je pas bij het maximum toerental : Het leuke rijden :idea:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 06 mei 2006, 00:00

100km/h --> 200km/h

hmm, zal binnenkort wel ff kijken of mij dat lukt op m'n fiets :wink: :) (denk t niet :P )

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 06 mei 2006, 00:26

Precies Marc.
Net zoals 0-100 tijden en sommige auto's die dan net effe een halve seconde langzamer zijn omdat er bij 98km/u van II naar III geschakeld moet worden; autoweek-niveau is dat, boekjesgeneuzel.
Wil je echt wat weten over hoe snel een auto is dan ontkom je niet aan 400 en 1000 meter tijden, dat geeft aan welke auto in real life hoever voor zal liggen. Desnoods meet je 400 meter met vliegende start, maar dingen als 100-200 zegt inherent al niks.
Een auto kan retesnel zijn van 100-180 en dan met zeuren en aandringen net 200 halen terwijl een andere auto in één lineaire versnelling doorhaalt, die kan dan in seconden dan misschien wel sneller zijn, maar wordt op straat toch gewoon voorbij gereden.
Tot zover het belang van dit soort cijfers....

Maar ok, leuk is het natuurlijk altijd wel om wat te vergelijken te hebben. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 mei 2006, 11:26

Knot schreef:
k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Vind jij... licht eens verder toe? Een beetje sportauto haalt van 100 naar 200 in 4, wat is er mooier dan de vermogensband aan te spreken en schakelen achterwege te laten? Anders test je weer een stuk bestuurder/reactie ipv het kloppend hart.

Wil ook wel in 2 beginnen hoor maar dan vind ik het weer een kut meting, in 3 ook trouwens.
Een E36 M3 kan over de 160 in zijn 3. Dus zou je eerder in zijn 3 beginnen ipv in zijn 4. En dat scheelt nogal wat tijd.

Zal eens bij mij meten van de week. Is wel jammer dat ik op 195 naar 5 schakelen moet vanwege 3.62 diff. Daar liep ik op Zandvoort ook al tegenaan :?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mei 2006, 11:30

Edit.

Robin
Berichten: 54970
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mei 2006, 11:49

Ik zou ook in 3 beginnen Bert idd.
Andre's 130i heeft een tikkie andere overbrenging. Ik haal 105+ in z'n 2 zelfs en dik 160 in z'n 3, 210 in z'n 4.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mei 2006, 11:51

Peter, 400m moet je weer gaan knallen vanuit stilstand, dat is zo zonde voor de koppeling en vliegwiel etc, kan wel eens inscheuren bij een E36 M3 als je te vaak te gek vanuit stilstand wegknalt.

Maargoed, ik dacht mooi in 4 van 100-200 omdat het dan zonder te schakelen gaat.

Zal ook wel in 3/4 gaan testen dan voor de indruk.

Een E30 325i Touring met 2 man erin deed gisteravond 100-200 in 4/5 in 31 sec.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 06 mei 2006, 12:31

Ja, klopt ook wel Rody, maar je zou ook een kilometer met vliegende start kunnen meten bijvoorbeeld, met 80km/u de kilometer in en dan vol dooraccelereren.
Het getal wat daar uitkomt kun je 1 op 1 vergelijken voor real world resultaten, al die 0-xxx of xx-xxx tijden niet.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 06 mei 2006, 19:28

ff gemeten 100-200 in 4 14 sec.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 06 mei 2006, 20:03

100-200 echte km's in 8.6 sec

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 mei 2006, 01:24

Naughty schreef:100-200 echte km's in 8.6 sec
Da's in 3/4 of 3/4/5 neem ik aan?

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 07 mei 2006, 08:17

Knot schreef:
k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Vind jij... licht eens verder toe? Een beetje sportauto haalt van 100 naar 200 in 4, wat is er mooier dan de vermogensband aan te spreken en schakelen achterwege te laten? Anders test je weer een stuk bestuurder/reactie ipv het kloppend hart.

Wil ook wel in 2 beginnen hoor maar dan vind ik het weer een kut meting, in 3 ook trouwens.
Het mag dan wel een kutmeting zijn, maar het is wel de meest eerlijke meting.
Ik heb al menigmaal een sprintje gewonnen omdat ik net effe eerder op het gas ging dan een ander en/of net effe sneller wist te schakelen. :lol:
Kortom, het gaat, wat mij betreft, dus niet alleen om de auto maar juist net zo goed om de persoon die erin rijdt.
Gewoon vol door de versnellingen rammen dus en kijken wat jij met je auto kan.... :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten