100 naar 200km/u in?
- Knot
100 naar 200km/u in?
Gisteravond heb ik het getest, zou leuk zijn om te vergelijken met anderen.
- alleen in de auto
- ramen/dak etc dicht (uiteraard)
- constant 100km/u op de teller rijden in 4
- tegelijk stopwatch starten en op het gas gaan staan
BMW E36 M3GT - 14,5sec
- alleen in de auto
- ramen/dak etc dicht (uiteraard)
- constant 100km/u op de teller rijden in 4
- tegelijk stopwatch starten en op het gas gaan staan
BMW E36 M3GT - 14,5sec
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Kasteel
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=
Zie ook daar mijn 100-200 tijd in 4, toen nog std, zal eerdaags wel ff weer eens meten.
Zie ook daar mijn 100-200 tijd in 4, toen nog std, zal eerdaags wel ff weer eens meten.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
15,4?Kasteel schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=
Is dat zo'n 218pk GTT die ik ook eens had?
Lijkt me raar dat de E90 dan trager is(gevoelsmatig sjouwt de 330i stukje harder dan een STANDAARD GTT, dacht ik....

- Knot
Vind jij... licht eens verder toe? Een beetje sportauto haalt van 100 naar 200 in 4, wat is er mooier dan de vermogensband aan te spreken en schakelen achterwege te laten? Anders test je weer een stuk bestuurder/reactie ipv het kloppend hart.k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Wil ook wel in 2 beginnen hoor maar dan vind ik het weer een kut meting, in 3 ook trouwens.
- Marc
Nou, heel verhaal getikt, klapt IE er bij mij uit 
Kortom: Je hebt wagens met vijfbak, en met zesbak. Je hebt wagens met een overdrive op de hoogste versnelling, en wagens die dat niet hebben. Volgens mij een beetje moeilijk vergelijken.
Gewoon vol door de versnellingen heen is toch de praktijk als je snel wilt zijn, dus dat lijkt mij nog altijd de beste vergelijking. Als je dan toch een 100-200 souplesse vergelijking wilt doen denk ik dat je het in de laagste versnelling moet doen waarin je auto de 200 km/u nog kan halen. Dan krijg je een beetje een indruk van de souplesse. Bij mij zou dat dus de 5e versnelling zijn.
Helemaal goed en eerlijk vergelijk is het dan nog steeds niet, want een wagen die in 4 tot 195 doortrekt en in 5 tot 235 brengt het er dan toch veel slechter af als eentje die in 4 wèl net tot aan de 200 komt.
Schakelen doe je pas bij het maximum toerental : Het leuke rijden :idea:

Kortom: Je hebt wagens met vijfbak, en met zesbak. Je hebt wagens met een overdrive op de hoogste versnelling, en wagens die dat niet hebben. Volgens mij een beetje moeilijk vergelijken.
Gewoon vol door de versnellingen heen is toch de praktijk als je snel wilt zijn, dus dat lijkt mij nog altijd de beste vergelijking. Als je dan toch een 100-200 souplesse vergelijking wilt doen denk ik dat je het in de laagste versnelling moet doen waarin je auto de 200 km/u nog kan halen. Dan krijg je een beetje een indruk van de souplesse. Bij mij zou dat dus de 5e versnelling zijn.
Helemaal goed en eerlijk vergelijk is het dan nog steeds niet, want een wagen die in 4 tot 195 doortrekt en in 5 tot 235 brengt het er dan toch veel slechter af als eentje die in 4 wèl net tot aan de 200 komt.
Schakelen doe je pas bij het maximum toerental : Het leuke rijden :idea:
- Peter Tunissen
Precies Marc.
Net zoals 0-100 tijden en sommige auto's die dan net effe een halve seconde langzamer zijn omdat er bij 98km/u van II naar III geschakeld moet worden; autoweek-niveau is dat, boekjesgeneuzel.
Wil je echt wat weten over hoe snel een auto is dan ontkom je niet aan 400 en 1000 meter tijden, dat geeft aan welke auto in real life hoever voor zal liggen. Desnoods meet je 400 meter met vliegende start, maar dingen als 100-200 zegt inherent al niks.
Een auto kan retesnel zijn van 100-180 en dan met zeuren en aandringen net 200 halen terwijl een andere auto in één lineaire versnelling doorhaalt, die kan dan in seconden dan misschien wel sneller zijn, maar wordt op straat toch gewoon voorbij gereden.
Tot zover het belang van dit soort cijfers....
Maar ok, leuk is het natuurlijk altijd wel om wat te vergelijken te hebben.
Net zoals 0-100 tijden en sommige auto's die dan net effe een halve seconde langzamer zijn omdat er bij 98km/u van II naar III geschakeld moet worden; autoweek-niveau is dat, boekjesgeneuzel.
Wil je echt wat weten over hoe snel een auto is dan ontkom je niet aan 400 en 1000 meter tijden, dat geeft aan welke auto in real life hoever voor zal liggen. Desnoods meet je 400 meter met vliegende start, maar dingen als 100-200 zegt inherent al niks.
Een auto kan retesnel zijn van 100-180 en dan met zeuren en aandringen net 200 halen terwijl een andere auto in één lineaire versnelling doorhaalt, die kan dan in seconden dan misschien wel sneller zijn, maar wordt op straat toch gewoon voorbij gereden.
Tot zover het belang van dit soort cijfers....
Maar ok, leuk is het natuurlijk altijd wel om wat te vergelijken te hebben.

- Bert ///M3
Een E36 M3 kan over de 160 in zijn 3. Dus zou je eerder in zijn 3 beginnen ipv in zijn 4. En dat scheelt nogal wat tijd.Knot schreef:Vind jij... licht eens verder toe? Een beetje sportauto haalt van 100 naar 200 in 4, wat is er mooier dan de vermogensband aan te spreken en schakelen achterwege te laten? Anders test je weer een stuk bestuurder/reactie ipv het kloppend hart.k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Wil ook wel in 2 beginnen hoor maar dan vind ik het weer een kut meting, in 3 ook trouwens.
Zal eens bij mij meten van de week. Is wel jammer dat ik op 195 naar 5 schakelen moet vanwege 3.62 diff. Daar liep ik op Zandvoort ook al tegenaan

- Dennis Cavallino
- Knot
Peter, 400m moet je weer gaan knallen vanuit stilstand, dat is zo zonde voor de koppeling en vliegwiel etc, kan wel eens inscheuren bij een E36 M3 als je te vaak te gek vanuit stilstand wegknalt.
Maargoed, ik dacht mooi in 4 van 100-200 omdat het dan zonder te schakelen gaat.
Zal ook wel in 3/4 gaan testen dan voor de indruk.
Een E30 325i Touring met 2 man erin deed gisteravond 100-200 in 4/5 in 31 sec.
Maargoed, ik dacht mooi in 4 van 100-200 omdat het dan zonder te schakelen gaat.
Zal ook wel in 3/4 gaan testen dan voor de indruk.
Een E30 325i Touring met 2 man erin deed gisteravond 100-200 in 4/5 in 31 sec.
- Peter Tunissen
-
Het mag dan wel een kutmeting zijn, maar het is wel de meest eerlijke meting.Knot schreef:Vind jij... licht eens verder toe? Een beetje sportauto haalt van 100 naar 200 in 4, wat is er mooier dan de vermogensband aan te spreken en schakelen achterwege te laten? Anders test je weer een stuk bestuurder/reactie ipv het kloppend hart.k33z schreef:Nogal een zinloze meting om bij 100km/h in zijn 4 te beginnen.
Ik heb al menigmaal een sprintje gewonnen omdat ik net effe eerder op het gas ging dan een ander en/of net effe sneller wist te schakelen.

Kortom, het gaat, wat mij betreft, dus niet alleen om de auto maar juist net zo goed om de persoon die erin rijdt.
Gewoon vol door de versnellingen rammen dus en kijken wat jij met je auto kan.... :twisted: