M-DCT in detail

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

M-DCT in detail

Bericht door romo » 22 jun 2008, 13:19


Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 22 jun 2008, 13:41

Hier nog een vergelijkingstest van Autobild:
http://www.autobild.de/artikel/test-bmw ... 92888.html

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 jun 2008, 17:26

Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.

Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 22 jun 2008, 20:52

Andre schreef:Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.

Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.
Ik vind dat je zoiets op voorhand niet kan roepen aangezien deze bak nog niet lang op de markt is. Misschien is het wel een onverwoestbare bak, wie zal het zeggen. :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 jun 2008, 20:56

535d schreef:
Andre schreef:Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.

Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.
Ik vind dat je zoiets op voorhand niet kan roepen aangezien deze bak nog niet lang op de markt is. Misschien is het wel een onverwoestbare bak, wie zal het zeggen. :)
Hoezo, nog lang niet leverbaar. Hij ligt gewoon al in de M3 E93 hoor. Rijden hier in ieder geval al 2 rond in NL met deze bak.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 22 jun 2008, 21:20

Mark Nauta schreef:
535d schreef:
Andre schreef:Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.

Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.
Ik vind dat je zoiets op voorhand niet kan roepen aangezien deze bak nog niet lang op de markt is. Misschien is het wel een onverwoestbare bak, wie zal het zeggen. :)
Hoezo, nog lang niet leverbaar. Hij ligt gewoon al in de M3 E93 hoor. Rijden hier in ieder geval al 2 rond in NL met deze bak.
Even L-E-Z-E-N zou ik zeggen. :D

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 22 jun 2008, 21:26

Meerprijs €5100,00 bij de M3 is wat aan de forse kant, ben benieuwd hoe het rijdt t.o.v. SMG...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jun 2008, 21:45

TopFuel schreef:Meerprijs €5100,00 bij de M3 is wat aan de forse kant, ben benieuwd hoe het rijdt t.o.v. SMG...
Klopt niet;

Volgens de configurator;

E90/92; €4050,31
E93 ; €3390,31

Rijden tov SMG is vele malen beter volgens andere fora

@ Andre; er zijn tot nog toe geen noemenswaardige technische problemen met deze bak, een paar uitzonderingen daargelaten; "slimme" techneuten in de garage hebben bij de 1200 mijl ( 2000km) service de olie van de M-DCT bak vervangen, terwijl dit niet mag ( gaat levenslang mee)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2008, 23:15

Verkeerde olie?

Zo'n ding kan toch niet kapot lopen van een olie wissel als gewoon de voorgeschreven vloeistof gebruikt word?

Hoe wil je zo'n ding anders repareren als je geen olie wisselen mag.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jun 2008, 07:38

Bert ///M3 schreef:Verkeerde olie?

Zo'n ding kan toch niet kapot lopen van een olie wissel als gewoon de voorgeschreven vloeistof gebruikt word?

Hoe wil je zo'n ding anders repareren als je geen olie wisselen mag.
Dat is het punt;

1 Indien technisch alles goed dan nooit vervangen

2 Indien technisch malleur; vervangen met de voorgeschreven olie, in de hiervoor beschreven gevallen is niet de voorgeschreven olie gebruikt bij overigens een technisch correct werkende bak; gevolg storing

Punt is dus; bij de 1200 mijls/ 2000km service dus geen olie van de M-DCT bak vervangen, expliciet voorschrift BMW

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 jun 2008, 11:06

zit dus een extra koeler op voor die bak...en hoe groot is ie? kan die bv ingebouwd worden in een E30/E36/E46 carros? lijkt me namelijk een superbak om te hebben in een special.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 jun 2008, 11:13

Ik denk dan dat je voor dat geld beter een echte sequenciele bak kan kopen.

Hoewel dit wat beter zal rijden voor dagelijks gebruik :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jun 2008, 12:17

GTRene schreef:zit dus een extra koeler op voor die bak...en hoe groot is ie? kan die bv ingebouwd worden in een E30/E36/E46 carros? lijkt me namelijk een superbak om te hebben in een special.
Ik begrijp dat er 9 L :!: olie op deze bak zit........................

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 23 jun 2008, 12:40

Mooi hé zo een volkswagen versnellingsbak :P :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 23 jun 2008, 12:40

Bert ///M3 schreef:Verkeerde olie?

Zo'n ding kan toch niet kapot lopen van een olie wissel als gewoon de voorgeschreven vloeistof gebruikt word?

Hoe wil je zo'n ding anders repareren als je geen olie wisselen mag.
Zonnebrandolie?
Olijfolie?
Hoe zit dat nu.. :?:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 jun 2008, 13:49

romo schreef:
GTRene schreef:zit dus een extra koeler op voor die bak...en hoe groot is ie? kan die bv ingebouwd worden in een E30/E36/E46 carros? lijkt me namelijk een superbak om te hebben in een special.
Ik begrijp dat er 9 L :!: olie op deze bak zit........................
zow das veel, maar zal komen door de olie koeler en leidingen e.d., echter das wel wat extra gewicht.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 jun 2008, 14:33

Sowieso zijn die bakken al flink qua gewicht, normale 6 bak ook.

Ik denk trouwens dat je dat ding niet aan een andere motor krijgt bijvoorbeeld in een E36 omdat de bak en motorelectronica te diep met elkaar verweven zijn. Dan zou je dat hele ding inclusief die V8 over moeten zetten, beetje ala de Hartge H50 V10 waar ze dat met een M5 motor deden.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 23 jun 2008, 14:39

Scotsman schreef:Mooi hé zo een volkswagen versnellingsbak :P :wink:
Wou ik al zeggen, dit is toch gewoon de VAG/Porsche manier van schakelen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 jun 2008, 14:50

Bert ///M3 schreef:Sowieso zijn die bakken al flink qua gewicht, normale 6 bak ook.

Ik denk trouwens dat je dat ding niet aan een andere motor krijgt bijvoorbeeld in een E36 omdat de bak en motorelektronica te diep met elkaar verweven zijn. Dan zou je dat hele ding inclusief die V8 over moeten zetten, beetje ala de Hartge H50 V10 waar ze dat met een M5 motor deden.
Denk ik ook die elektronica is erg verweven met de computer van de auto en weer de motor pfff inderdaad een moeilijk verhaal of je moet alles over zetten, bak/motor/computer en kabels/censoren...duur verhaal nu nog nu alles net uit is.
Wiesmann met de MF5 V10 dacht ik eerst van hey misschien gebruiken hun die nwe bak ook al...maar nee die gebruiken de "gewone" SMG 2 nog? geloof ik dat ze zeiden, maarja waarschijnlijk dat ze het in de toekomst wel gaan toe passen...zo'n dubbele koppeling bak is wel hot de laatste tijd, en klinkt ook erg leuk/snel, maar nog nooit mee gereden, zelfs niet met SMG :oops: durf nooit te vragen :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 jun 2008, 14:53

Hehe. Volgens mij was Hartge al 10 maanden bezig om die V10 foutloos in een E90 te krijgen. Het is allemaal niet meer zo simpel door die computers.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jun 2008, 15:37

wjn schreef:
Scotsman schreef:Mooi hé zo een volkswagen versnellingsbak :P :wink:
Wou ik al zeggen, dit is toch gewoon de VAG/Porsche manier van schakelen?
Porsche heeft het nog niet helemaal begrepen........................die doen het net andersom (op en terug schakelen)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 24 jun 2008, 11:39

Uiteindelijk heeft porsche het in de jaren 70 uitgevonden en door het toepassen van hededaagse elektronika is het geschikt voor dagelijks gebruik. En degene die het verder ontwikkeld heeft, de systeemleverancier heeft natuurlijk vrijspel om het door te verkopen aan wie wil zolang porsche en vw elke hun deel per unit krijgen

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Bericht door wooter » 24 jun 2008, 16:33

Niet vergeten dat VW het enkel kon aanbieden op de minder krachtigere motoren, en Porsche het nu pas levert op hun 997.

Beter dan een 'gewone' automaat? Zeer zeker. Volgens mij is het de enige automaat die effectief sneller schakelt dan een handbak (wat je terugziet in de acceleratietijden) en bovendien ook nog eens zuiniger is dan een handbak.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 25 jun 2008, 13:09

wooter schreef:Niet vergeten dat VW het enkel kon aanbieden op de minder krachtigere motoren, en Porsche het nu pas levert op hun 997.

Beter dan een 'gewone' automaat? Zeer zeker. Volgens mij is het de enige automaat die effectief sneller schakelt dan een handbak (wat je terugziet in de acceleratietijden) en bovendien ook nog eens zuiniger is dan een handbak.
Je vergeet de "jarretels". Als dat niet verboden was geworden, werd dat nu gebruikt in F1.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 4 gasten