M-DCT in detail
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
M-DCT in detail
[img:800:588]http://img516.imageshack.us/img516/3580 ... 21luc6.jpg[/img]
[img:800:589]http://img516.imageshack.us/img516/5/90 ... i8lmt7.jpg[/img]
[img:800:589]http://img116.imageshack.us/img116/8231 ... i9lvc3.jpg[/img]
Meer foto`s;
http://www.worldcarfans.com/9080620.002 ... -in-detail
[img:800:589]http://img516.imageshack.us/img516/5/90 ... i8lmt7.jpg[/img]
[img:800:589]http://img116.imageshack.us/img116/8231 ... i9lvc3.jpg[/img]
Meer foto`s;
http://www.worldcarfans.com/9080620.002 ... -in-detail
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Hier nog een vergelijkingstest van Autobild:
http://www.autobild.de/artikel/test-bmw ... 92888.html
http://www.autobild.de/artikel/test-bmw ... 92888.html
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Ik vind dat je zoiets op voorhand niet kan roepen aangezien deze bak nog niet lang op de markt is. Misschien is het wel een onverwoestbare bak, wie zal het zeggen.Andre schreef:Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.
Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Hoezo, nog lang niet leverbaar. Hij ligt gewoon al in de M3 E93 hoor. Rijden hier in ieder geval al 2 rond in NL met deze bak.535d schreef:Ik vind dat je zoiets op voorhand niet kan roepen aangezien deze bak nog niet lang op de markt is. Misschien is het wel een onverwoestbare bak, wie zal het zeggen.Andre schreef:Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.
Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Even L-E-Z-E-N zou ik zeggen.Mark Nauta schreef:Hoezo, nog lang niet leverbaar. Hij ligt gewoon al in de M3 E93 hoor. Rijden hier in ieder geval al 2 rond in NL met deze bak.535d schreef:Ik vind dat je zoiets op voorhand niet kan roepen aangezien deze bak nog niet lang op de markt is. Misschien is het wel een onverwoestbare bak, wie zal het zeggen.Andre schreef:Ik hoef het niet bij extreem gebruik grote kans op storingen.
Te veel extra s delen en electronica wat meer risico met zich mee brengt om kapot te gaan.

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Klopt niet;TopFuel schreef:Meerprijs €5100,00 bij de M3 is wat aan de forse kant, ben benieuwd hoe het rijdt t.o.v. SMG...
Volgens de configurator;
E90/92; €4050,31
E93 ; €3390,31
Rijden tov SMG is vele malen beter volgens andere fora
@ Andre; er zijn tot nog toe geen noemenswaardige technische problemen met deze bak, een paar uitzonderingen daargelaten; "slimme" techneuten in de garage hebben bij de 1200 mijl ( 2000km) service de olie van de M-DCT bak vervangen, terwijl dit niet mag ( gaat levenslang mee)
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is het punt;Bert ///M3 schreef:Verkeerde olie?
Zo'n ding kan toch niet kapot lopen van een olie wissel als gewoon de voorgeschreven vloeistof gebruikt word?
Hoe wil je zo'n ding anders repareren als je geen olie wisselen mag.
1 Indien technisch alles goed dan nooit vervangen
2 Indien technisch malleur; vervangen met de voorgeschreven olie, in de hiervoor beschreven gevallen is niet de voorgeschreven olie gebruikt bij overigens een technisch correct werkende bak; gevolg storing
Punt is dus; bij de 1200 mijls/ 2000km service dus geen olie van de M-DCT bak vervangen, expliciet voorschrift BMW
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
zow das veel, maar zal komen door de olie koeler en leidingen e.d., echter das wel wat extra gewicht.romo schreef:Ik begrijp dat er 9 L :!: olie op deze bak zit........................GTRene schreef:zit dus een extra koeler op voor die bak...en hoe groot is ie? kan die bv ingebouwd worden in een E30/E36/E46 carros? lijkt me namelijk een superbak om te hebben in een special.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Sowieso zijn die bakken al flink qua gewicht, normale 6 bak ook.
Ik denk trouwens dat je dat ding niet aan een andere motor krijgt bijvoorbeeld in een E36 omdat de bak en motorelectronica te diep met elkaar verweven zijn. Dan zou je dat hele ding inclusief die V8 over moeten zetten, beetje ala de Hartge H50 V10 waar ze dat met een M5 motor deden.
Ik denk trouwens dat je dat ding niet aan een andere motor krijgt bijvoorbeeld in een E36 omdat de bak en motorelectronica te diep met elkaar verweven zijn. Dan zou je dat hele ding inclusief die V8 over moeten zetten, beetje ala de Hartge H50 V10 waar ze dat met een M5 motor deden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Denk ik ook die elektronica is erg verweven met de computer van de auto en weer de motor pfff inderdaad een moeilijk verhaal of je moet alles over zetten, bak/motor/computer en kabels/censoren...duur verhaal nu nog nu alles net uit is.Bert ///M3 schreef:Sowieso zijn die bakken al flink qua gewicht, normale 6 bak ook.
Ik denk trouwens dat je dat ding niet aan een andere motor krijgt bijvoorbeeld in een E36 omdat de bak en motorelektronica te diep met elkaar verweven zijn. Dan zou je dat hele ding inclusief die V8 over moeten zetten, beetje ala de Hartge H50 V10 waar ze dat met een M5 motor deden.
Wiesmann met de MF5 V10 dacht ik eerst van hey misschien gebruiken hun die nwe bak ook al...maar nee die gebruiken de "gewone" SMG 2 nog? geloof ik dat ze zeiden, maarja waarschijnlijk dat ze het in de toekomst wel gaan toe passen...zo'n dubbele koppeling bak is wel hot de laatste tijd, en klinkt ook erg leuk/snel, maar nog nooit mee gereden, zelfs niet met SMG


- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Uiteindelijk heeft porsche het in de jaren 70 uitgevonden en door het toepassen van hededaagse elektronika is het geschikt voor dagelijks gebruik. En degene die het verder ontwikkeld heeft, de systeemleverancier heeft natuurlijk vrijspel om het door te verkopen aan wie wil zolang porsche en vw elke hun deel per unit krijgen
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Niet vergeten dat VW het enkel kon aanbieden op de minder krachtigere motoren, en Porsche het nu pas levert op hun 997.
Beter dan een 'gewone' automaat? Zeer zeker. Volgens mij is het de enige automaat die effectief sneller schakelt dan een handbak (wat je terugziet in de acceleratietijden) en bovendien ook nog eens zuiniger is dan een handbak.
Beter dan een 'gewone' automaat? Zeer zeker. Volgens mij is het de enige automaat die effectief sneller schakelt dan een handbak (wat je terugziet in de acceleratietijden) en bovendien ook nog eens zuiniger is dan een handbak.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Je vergeet de "jarretels". Als dat niet verboden was geworden, werd dat nu gebruikt in F1.wooter schreef:Niet vergeten dat VW het enkel kon aanbieden op de minder krachtigere motoren, en Porsche het nu pas levert op hun 997.
Beter dan een 'gewone' automaat? Zeer zeker. Volgens mij is het de enige automaat die effectief sneller schakelt dan een handbak (wat je terugziet in de acceleratietijden) en bovendien ook nog eens zuiniger is dan een handbak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot], Wimo en 19 gasten