Het eerste verkeerslicht dat ik tegen kwam was me gunstig gezind en ook het tweede stond keurig op groen.
Het derde verkeerslicht sprong op rood toen ik er aan kwam rijden, ik rem af en trap de koppeling in om terug te schakelen. Op dat moment sprong het verkeerslicht weer op groen. Ik liet de koppeling weer komen om weer vaart te maken. Ik trap het gaspedaal en en..... niks, weg vermogen. Ik laat de auto uitrollen om voor het verkeerslicht stil te staan, ik schakel het contact uit om vervolgens weer te starten. Maar dat deed mijn Clio dus niet meer.
Na een paar keer proberen heb ik de auto het fietspad opgeduwd, waar ik spontaan ook hulp mee kreeg (heren bedankt !) om vervolgens de ANWB te bellen (zo heb je ook een profijt van je abonnement).
Ik heb een half uurtje moeten wachten voordat er iemand van de wegenwacht bij me was, vijf minuten later was hij klaar met zijn diagnose: distributieriem gebroken.
Normaal al vervelend genoeg gezien de schade die dit kan veroorzaken en de kosten die dit met zich meebrengt. Wat het voor mij nog erger maakt is dat ik deze auto nog maar twee dagen in mijn bezit zou hebben, en er hooguit nog 200km in zou afleggen voor dat ik 'm zou inruilen. De afgelopen 50.000 km heb ik geen enkel probleem gehad met de auto (op een lege accu na) en met nog klein stukje te gaan laat ie me goed in de steek.
En dan komt het grote vraagstuk: wat te doen met de auto ? Inruilen bij het bedrijf waar ik mijn Seat ga kopen en een stuk lagere inruilprijs te krijgen, of de auto af te laten slepen naar het bedrijf waar ie in onderhoud is om hem daar te laten maken en 'm daarna voor de afgesproken prijs in te ruilen. In beide gevallen een gok.
Ik heb er in ieder geval op gegokt om de auto naar mijn eigen garage te brengen in de hoop dat de reparatiekosten mee zullen vallen. Volgens de ANWB-monteur zouden de kosten mee kunnen vallen, want hij hoorde bij het "starten" geen tik, maar voor het zelfde geld zou het ook helemaal missen. Maandag gaat de kop er af en dan weet ik wat het me gaat kosten...
Gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik komende maandag mijn Ibiza kan ophalen zodat ik niet zonder vervoer zit, maar hoe dan ook ik baal er erg goed van

En kom nou maar op met de "franse meuk" opmerkingen