Weet iemand (misschien via New Mini Club) of er meer gevallen zijn geweest met kapotte motoren?
Tristan schreef:Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze.Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.
Nu zegt BMW: geen garantie, terwijl er 2 jaar huisselectie garantie op zit.
Wordt dus zaak nr.2 met BMW NL.
ZO gek maakt zelfs Audi het niet,wat een schande!Tristan schreef:Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze.Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.
Nu zegt BMW: geen garantie, terwijl er 2 jaar huisselectie garantie op zit.
Wordt dus zaak nr.2 met BMW NL.
Wilde ik ook net zeggen, waarschijnlijk is de timing verzet van de kleppen door riem/ketting? weet niet wat er op zit...maar garantie is garantie! alleen als je getuned hebt en ze komen daarachter kunnen ze een punt maken...trouwens ze kunnen de computer toch uitlezen tegen woordigHans GP1630 schreef:Er zit toch een toeren begrenzer op!? raar verhaal.. k.. importeur, kan je ook een onafhankelijk onderzoek laten doen?
in theorie zou dat kunnen met terug schakelen...alleen nietmet gasgeven want dan regelt de elektronica/brandstof af en kan ie niet hoger, maar met terug schakelen of verkeerd schakelen kan ie over die limiet heen komen, immers je hebt dan geen brandstof of elektronica nodig...dus in theorie kan het dan wel...maar dan moet er ook wat anders gebeurd zijn vanwege de timing...Tristan schreef:De computer gaf aan dat er teveel toeren gedraaid was. Hoe dat kan is mij een raadsel.
Heb schriftelijk rapport opgevraagd. Wacht het af....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten