Mini Cooper S R56: Motor vastgelopen

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Mini Cooper S R56: Motor vastgelopen

Bericht door Tristan » 21 mei 2008, 09:18

Het volgende: Mijn zusje heeft een 2007 Mini Cooper S R56 en heeft 2 weken geleden een vastloper gehad. :? Auto heeft +/- 30.000 km gelopen en is compleet standaard. Heeft een paar maanden daarvoor ook al 2 nieuwe aandrijfassen gekregen vanwege trillingen.

Weet iemand (misschien via New Mini Club) of er meer gevallen zijn geweest met kapotte motoren?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 21 mei 2008, 09:59

Hier, krijgen we het ge-shit met die Peugeot/BMW samenwerking al.. 8)


Geen olie?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 mei 2008, 10:05

Marcel van Meerbeek schreef: Geen olie?
Auto had 2 weken daarvoor nog een beurt gehad.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 21 mei 2008, 10:40

Waarom deze vraag? Neem aan dat het onder garantie wordt opgelost?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 mei 2008, 10:50

wjn schreef:Waarom deze vraag? Neem aan dat het onder garantie wordt opgelost?
Omdat de dealer weinig tot niets loslaat over het uiteindelijke probleem. Ik wil graag weten wat het oorzaak is en misschien meer gevallen zijn met deze motor.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 mei 2008, 11:32

een vastloper? :shock: in de cillinders of de krukaslagers...

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 21 mei 2008, 12:00

Dit is de eerste keer dat ik hoor van een vastloper! Balen.. weet wel van problemen met R56 motor zie link: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6177

Ze kunnen nog wel eens olie gebruiken die krengen dus regelmatig ff tjekken.. olie ook iets bijvullen boven het streepje. zie link pagina 48 ofzo.. :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 mei 2008, 12:33

Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze. :shock: Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.

Nu zegt BMW: geen garantie, terwijl er 2 jaar huisselectie garantie op zit.

Wordt dus zaak nr.2 met BMW NL. :x

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 28 mei 2008, 12:36

Zo zeg dat is mooi klote.

Hoop dat het goed komt.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 mei 2008, 12:36

Importeurs zijn hufters! Succes met de zaak.

Michel

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 mei 2008, 12:43

Been there done that, wat een ellende is het ook!!!

Sterkte

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 mei 2008, 12:57

Tristan schreef:Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze. :shock: Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.

Nu zegt BMW: geen garantie, terwijl er 2 jaar huisselectie garantie op zit.

Wordt dus zaak nr.2 met BMW NL. :x

Teveel toeren bij terugschakelen? :shock: :shock: Dit is toch wel de meest domme reactie die ik gehoord heb van een dealer. Een gloednieuwe motor in puin door hoog in toeren lopen?! Mijn ex 75 TS liep dagelijks 7000 toeren in het rood en had daar ondanks zijn 270K geen moeite mee.


Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin al ernstige bedenkingen had met dat nieuwe turbo blok in de r54. Let maar op, nu zullen er vanzelf meer opduiken met dergelijke problemen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 mei 2008, 13:10

Er zit toch een toeren begrenzer op!? raar verhaal.. k.. importeur, kan je ook een onafhankelijk onderzoek laten doen?

k33z
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 28 mei 2008, 13:12

Vreemd verhaal, lekker bezig daar................

Hoop dat het snel allemaal goed komt. Wat zegt dat dealer van dit verhaal? Wat is hun voorstel?

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 28 mei 2008, 13:29

Vaag verhaal,

Normaal gaan de kleppen pas krom als bijvoobeeld een distributieriem of spanrol kapot gaat :roll:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 mei 2008, 13:30

Zijn met diverse partijen bezig voor een 2nd opinion.

Keep you posted!

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 28 mei 2008, 13:32

Wat een onzin zeg. Ik zou die conclusie graag uitgewerkt op papier zien :x

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 28 mei 2008, 13:35

Tristan schreef:Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze. :shock: Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.

Nu zegt BMW: geen garantie, terwijl er 2 jaar huisselectie garantie op zit.

Wordt dus zaak nr.2 met BMW NL. :x
ZO gek maakt zelfs Audi het niet,wat een schande!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mei 2008, 14:01

Hans GP1630 schreef:Er zit toch een toeren begrenzer op!? raar verhaal.. k.. importeur, kan je ook een onafhankelijk onderzoek laten doen?
Wilde ik ook net zeggen, waarschijnlijk is de timing verzet van de kleppen door riem/ketting? weet niet wat er op zit...maar garantie is garantie! alleen als je getuned hebt en ze komen daarachter kunnen ze een punt maken...trouwens ze kunnen de computer toch uitlezen tegen woordig :roll:
Succes in elk geval.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 mei 2008, 14:07

De computer gaf aan dat er teveel toeren gedraaid was. Hoe dat kan is mij een raadsel.

Heb schriftelijk rapport opgevraagd. Wacht het af....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mei 2008, 14:11

Tristan schreef:De computer gaf aan dat er teveel toeren gedraaid was. Hoe dat kan is mij een raadsel.

Heb schriftelijk rapport opgevraagd. Wacht het af....
in theorie zou dat kunnen met terug schakelen...alleen nietmet gasgeven want dan regelt de elektronica/brandstof af en kan ie niet hoger, maar met terug schakelen of verkeerd schakelen kan ie over die limiet heen komen, immers je hebt dan geen brandstof of elektronica nodig...dus in theorie kan het dan wel...maar dan moet er ook wat anders gebeurd zijn vanwege de timing...

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 28 mei 2008, 14:12

Dit MOET gewoon garantie zijn.
Ter info,toerenbegrenzer werkt elektronisch,inspuiting wordt boven 7000 toeren (bijvoorbeeld) gestopt.
Maar bij terugschakelen heb je een mechanische verbinding,dan werkt een toerenbegrenzer dus niet.

Ik vraag me af hoe de dealer kan constateren dat de oorzaak bij de bestuurder ligt :?
Ik zou zo'n rapport graag eens zien.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 28 mei 2008, 14:18

Zoiets gebeurd wel eens wat vaker, met is met goede argumenten wel vaak te weerleggen.

Ik ken BMW niet als een importeur die niet voor rede vatbaar is bij garantieclaims.

Ze zullen waarschijnlijk een uitdraai hebben van de motorelektronica waarop staat vermeld wat het laatste geregistreerde toerental is, daarop zullen ze eea wel baseren.

Verkeerd schakelen is dan wel een mogelijkheid.....

BMW zal echter moeten aantonen dat je fout bent. Ik zou er direct een expertise op loslaten. Eventueel rechtsbijstand inschakelen indien je die hebt en zelf niet voldoende ter zake kundig bent.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 mei 2008, 14:20

Even gevraagd maar mijn zus heeft de laatste tijd niet misgeschakeld o.i.d.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 28 mei 2008, 16:31

Tristan schreef:De computer gaf aan dat er teveel toeren gedraaid was. Hoe dat kan is mij een raadsel.

Heb schriftelijk rapport opgevraagd. Wacht het af....
Direct voordat de motor vastliep / schade opliep?

Ben benieuwd naar een second opinion.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten