Weet iemand (misschien via New Mini Club) of er meer gevallen zijn geweest met kapotte motoren?
Mini Cooper S R56: Motor vastgelopen
- Tristan
Mini Cooper S R56: Motor vastgelopen
Het volgende: Mijn zusje heeft een 2007 Mini Cooper S R56 en heeft 2 weken geleden een vastloper gehad.
Auto heeft +/- 30.000 km gelopen en is compleet standaard. Heeft een paar maanden daarvoor ook al 2 nieuwe aandrijfassen gekregen vanwege trillingen.
Weet iemand (misschien via New Mini Club) of er meer gevallen zijn geweest met kapotte motoren?
- Tristan
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Dit is de eerste keer dat ik hoor van een vastloper! Balen.. weet wel van problemen met R56 motor zie link: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6177
Ze kunnen nog wel eens olie gebruiken die krengen dus regelmatig ff tjekken.. olie ook iets bijvullen boven het streepje. zie link pagina 48 ofzo..
Ze kunnen nog wel eens olie gebruiken die krengen dus regelmatig ff tjekken.. olie ook iets bijvullen boven het streepje. zie link pagina 48 ofzo..
- Tristan
Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze.
Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.
Nu zegt BMW: geen garantie, terwijl er 2 jaar huisselectie garantie op zit.
Wordt dus zaak nr.2 met BMW NL.
-
HSR
Tristan schreef:Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze.Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.
Teveel toeren bij terugschakelen?
Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin al ernstige bedenkingen had met dat nieuwe turbo blok in de r54. Let maar op, nu zullen er vanzelf meer opduiken met dergelijke problemen.
-
Marc R
ZO gek maakt zelfs Audi het niet,wat een schande!Tristan schreef:Bericht gehad. Kleppen krom en kop kapot. Oorzaak ligt aan de bestuurder, zeggen ze.Teveel toeren bij teruschakelen. Mijn zusje rijdt nooit op de limiet en rij vaak met haar mee, maar rijdt heel normaal. Niet terugschakelen naar een te lage versnelling etc. Is een ex-demo, dus misschien heel wild mee gereden in die tijd.
- GTRene
Wilde ik ook net zeggen, waarschijnlijk is de timing verzet van de kleppen door riem/ketting? weet niet wat er op zit...maar garantie is garantie! alleen als je getuned hebt en ze komen daarachter kunnen ze een punt maken...trouwens ze kunnen de computer toch uitlezen tegen woordigHans GP1630 schreef:Er zit toch een toeren begrenzer op!? raar verhaal.. k.. importeur, kan je ook een onafhankelijk onderzoek laten doen?
Succes in elk geval.
- GTRene
in theorie zou dat kunnen met terug schakelen...alleen nietmet gasgeven want dan regelt de elektronica/brandstof af en kan ie niet hoger, maar met terug schakelen of verkeerd schakelen kan ie over die limiet heen komen, immers je hebt dan geen brandstof of elektronica nodig...dus in theorie kan het dan wel...maar dan moet er ook wat anders gebeurd zijn vanwege de timing...Tristan schreef:De computer gaf aan dat er teveel toeren gedraaid was. Hoe dat kan is mij een raadsel.
Heb schriftelijk rapport opgevraagd. Wacht het af....
- Dennis van der Schoot
Dit MOET gewoon garantie zijn.
Ter info,toerenbegrenzer werkt elektronisch,inspuiting wordt boven 7000 toeren (bijvoorbeeld) gestopt.
Maar bij terugschakelen heb je een mechanische verbinding,dan werkt een toerenbegrenzer dus niet.
Ik vraag me af hoe de dealer kan constateren dat de oorzaak bij de bestuurder ligt
Ik zou zo'n rapport graag eens zien.
Ter info,toerenbegrenzer werkt elektronisch,inspuiting wordt boven 7000 toeren (bijvoorbeeld) gestopt.
Maar bij terugschakelen heb je een mechanische verbinding,dan werkt een toerenbegrenzer dus niet.
Ik vraag me af hoe de dealer kan constateren dat de oorzaak bij de bestuurder ligt
Ik zou zo'n rapport graag eens zien.
-
OnlineFabian
Zoiets gebeurd wel eens wat vaker, met is met goede argumenten wel vaak te weerleggen.
Ik ken BMW niet als een importeur die niet voor rede vatbaar is bij garantieclaims.
Ze zullen waarschijnlijk een uitdraai hebben van de motorelektronica waarop staat vermeld wat het laatste geregistreerde toerental is, daarop zullen ze eea wel baseren.
Verkeerd schakelen is dan wel een mogelijkheid.....
BMW zal echter moeten aantonen dat je fout bent. Ik zou er direct een expertise op loslaten. Eventueel rechtsbijstand inschakelen indien je die hebt en zelf niet voldoende ter zake kundig bent.
Ik ken BMW niet als een importeur die niet voor rede vatbaar is bij garantieclaims.
Ze zullen waarschijnlijk een uitdraai hebben van de motorelektronica waarop staat vermeld wat het laatste geregistreerde toerental is, daarop zullen ze eea wel baseren.
Verkeerd schakelen is dan wel een mogelijkheid.....
BMW zal echter moeten aantonen dat je fout bent. Ik zou er direct een expertise op loslaten. Eventueel rechtsbijstand inschakelen indien je die hebt en zelf niet voldoende ter zake kundig bent.
- wjn