Sleutels afgeven bij een parkeergarage

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Sleutels afgeven bij een parkeergarage

Bericht door markk » 30 apr 2008, 20:12

Geef jij je sleutels af bij een parkeergarage wanneer daarom gevraagd wordt?

Hotelleke in centrum Parijs. Met parkeergarage in de buurt (500m). Is gewoon een parkeergarage waarmee hotel een regeling mee heeft. Kan daar parkeren tegen gereduceerd tarief (10 euro per dag).

Probleem is alleen dat het een stuk intern asfalt is en auto's naast/achter elkaar in een matrix staan. Kortom je moet je sleutels afgeven want ze moeten je auto verrijden als de auto voor je weg wilt.

Ik heb het dus niet gedaan en met liefde 49 euro betaald voor 1,5 dag parkeren in een "normale" parkeergarage. Geen haar op m'n hoofd dat ik de sleutels van 'n e46 m3 (of welke auto dan ook...) aan een wildvreemde fransoos in een parkeergarage afgeef...

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 30 apr 2008, 20:23

Die 49 euro zijn goed besteed dan, zou ik ook doen, alleen als ik een citroen of renault had dan mochten ze de sleutels hebben 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 30 apr 2008, 20:37

Ik zou m'n sleutels ook niet afgeven, die 1ne keer dat ik het gedaan had was ik men auto 1 maand kwijt :wink: dus die krijgen ze niet snel weer, daar zullen ze wat voor moeten doen 8)

leonard

Bericht door leonard » 30 apr 2008, 20:56

Geef ze altijd af.

Wat maakt mij dat uit. Ze zullen toch niet gekker doen dan dat ikzelf doe. :oops: :oops:

Wat kunnen ze fout doen met je auto.in die paar honderd meter kan er volgens mij weinig fout gaan.

Bort

Bericht door Bort » 30 apr 2008, 21:00

NOOIT zou ik dat doen!!!
50 euro wel besteed zoals reeds gezegd :)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 30 apr 2008, 21:02

In Florida gaf ik de sleutels (trailblazer) gewoon af, huurauto :lol: De sleutel van de ''rooie'' geef ik aan niemand af. € 49,- goed besteed idd!

Knot

Bericht door Knot » 30 apr 2008, 21:06

leonard schreef:Geef ze altijd af.

Wat maakt mij dat uit. Ze zullen toch niet gekker doen dan dat ikzelf doe. :oops: :oops:

Wat kunnen ze fout doen met je auto.in die paar honderd meter kan er volgens mij weinig fout gaan.
Er zijn ook mensen die lomp doen ipv gek doen, dat vind je auto niet lekker, en al helemaal niet met koude motor.

Clutchdumpen met ingevroren motorolie bijvoorbeeld... :(

Vooruit, achteruit kggggggkkkk koppeling pas half in :(

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 30 apr 2008, 21:18

Ik volg Mark, ik heb geen zin om koppelingen te vervangen of erger...

DDX

Bericht door DDX » 30 apr 2008, 21:36

nog nooit hoeven afgeven, maar mocht dit keertje moeten niet echt probleem mee mits ze gewoon verzekerd zijn.
maar kan hem dan wel even standje veilig (=0,0 boost) zetten 8)

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 30 apr 2008, 21:46

ik ken een parkeergarage in Verona waar gewoon verwacht wordt dat je de sleutels in je auto laat zitten. Staan de dikste wagens die je je voor kunt stellen, met sleutels!!

Voelt ff raar aan, als je terugkomt staat ie soms op een ander plekkie maar verder niks aan de hand.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 apr 2008, 22:24

Ik heb zelf wel eens de sleutels mogen inleveren voor valetparking in een parkeergarage in centrum van Amsterdam. Was ook niet mijn meest favoriete situatie, maar ik heb het toen wel gedaan omdat er geen alternatieven waren.

atomchris

Bericht door atomchris » 30 apr 2008, 22:44

BBVW schreef:ik ken een parkeergarage in Verona waar gewoon verwacht wordt dat je de sleutels in je auto laat zitten. Staan de dikste wagens die je je voor kunt stellen, met sleutels!!

Voelt ff raar aan, als je terugkomt staat ie soms op een ander plekkie maar verder niks aan de hand.
Volgens mij ken ik die garage! :wink:

Niks aan het handje,in het begin wel ffkes raar maar ja als je ook ferrari's ziet staan met de sleutel erin,ga ik niet moeilijk doen met me paella racer.... :lol:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 30 apr 2008, 22:59

atomchris schreef:
BBVW schreef:ik ken een parkeergarage in Verona waar gewoon verwacht wordt dat je de sleutels in je auto laat zitten. Staan de dikste wagens die je je voor kunt stellen, met sleutels!!

Volgens mij ken ik die garage! :wink:

Niks aan het handje,in het begin wel ffkes raar maar ja als je ook ferrari's ziet staan met de sleutel erin,ga ik niet moeilijk doen met me paella racer.... :lol:
Dat had ik in januari in Venetie ook.
Nou is mijn auto niet zo spannend, maar voelt toch wel een beetje raar.

Fernando

Bericht door Fernando » 30 apr 2008, 22:59

ligt eraan hoe m'n bankrekening eruit ziet, staat daar een bedrag met 6 nullen op dan denk ik dat het me niet echt boeit... :twisted:

leonard

Bericht door leonard » 30 apr 2008, 23:00

Knot schreef:
leonard schreef:Geef ze altijd af.

Er zijn ook mensen die lomp doen ipv gek doen, dat vind je auto niet lekker, en al helemaal niet met koude motor.

Clutchdumpen met ingevroren motorolie bijvoorbeeld... :(

Vooruit, achteruit kggggggkkkk koppeling pas half in :(

sorry knot maar je maak mij niet wijs dat mensen die dat werk doen je auto bewust verkloten.

Hoe doen jullie het dan als je auto een OH beurt krijgt ???

Bij mijn RS4 is de toerenbegrenzer bij een koude motor teruggezet naar 4000 tpm door JD.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 apr 2008, 23:06

Ligt voor mij een beetje aan de situatie en de wagen die ik bij me heb.

Ik ken wat portiers van het Kurhaus in Scheveningen. Heb toch wel wat vreemde verhalen gehoord, zoals een 911 die voor een klant gewassen mocht worden. Auto werd vlak bij de autowasstraat aan de Waldorpstraat (km'tje of 7 verderop) kort gereden door één van de portiers :roll:

atomchris

Bericht door atomchris » 30 apr 2008, 23:19

Maar het gaat hier om een paar meter in een garage ......daar kan haast niks mis gaan,vol gas geven is in een garage best lastig..Het KAN wel natuurlijk.. :oops:

De palen van beton.....ja die zouden een probleem kunnen zijn..... :lol: :roll:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 30 apr 2008, 23:22

ik had niet de meest spannende auto bij me maar er staan ferrari's, maserati's. Ik denk dat zelfs italianen zich wel kunnen gedragen in zo'n garage. Naar buiten gaan ze toch niet.Die ene keer dat ze die bij die auto het gaspedaal intrappen zal ik niet zo'n last van hebben denk ik, hij is immers niet van plastic. Al blijft het natuurlijk wel mijn heilige koe.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 apr 2008, 23:56

Geen haar op je hoofd Mark?

Lolbroek :)

Tom

Bericht door Tom » 01 mei 2008, 01:58

Ligt aan de situatie. In het buitenland zou ik dat niet snel doen. In Nederland eerder. Bij valetparking bij een locatie waar dat normaal is neem ik aan dat diegene wel dikkere auto's heeft gereden en er professioneel mee omgaat. Ligt dus een beetje aan de situatie en of ik het vertrouw.

markk

Bericht door markk » 01 mei 2008, 10:20

@Nandor: ROFLOL :-)

Ik begin er gewoon NIET aan. En voor een onderhoudsbeurt gaat de auto alleen naar m'n vertrouwde garage.

Chef werkplaats weet hoe ik ben en gaat daar heel goed mee om. Als ik ergens over twijfel (zoals laatst met de APK van m'n BoxsterS) dan bel ik hem, bespreken we het en is het opgelost.

Hij moet altijd wel lachen. Hij weet nl. dat ik met liefde een half uur arbeidsloon afreken als er gereden moet worden met de auto (bijv. om de kats bij de APK op te warmen) als hij dat rustig doet. Ook weet hij dat als ie een dagje in die auto wilt sturen dat ie dat gewoon moet zeggen en dan krijgt hij 'em mee. Aan de andere kant weet hij ook dat ik zeer kritisch ben en allerlei m.i. "onzin zaken" op een factuur zoals standaard klein materiaal, milieu heffing e.d. niet accepteer.

Vroeger ook door hun wel de auto laten polijsten/poetsen. Kom ik laatst daarvoor bij hem zegt hij zelf eerlijk "moet je niet doen". Onze oude poetser is weg en die nieuwe is goed genoeg voor de showroom auto's maar jij gaat daar niet blij mee zijn :-) Waar vind je nog dat soort eerlijke mensen die hun klanten kennen...

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 01 mei 2008, 10:44

Leonard, ligt ook aan de persoon die je in de ogen kijkt natuurlijk maar vaak lopen die verplaatsgasten ook maar voor een karig loontje.

Een auto die mij lief is parkeer ik het liefste alleen in mijn eigen garage, ritjes van A terug naar A.... zo doe ik dat ook met de motor.

Daarbij een deukenbrik om overal te parkeren gezien 90% van nederland het geen fuck interesseert of iemand anders schade heeft door hun toedoen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 mei 2008, 10:59

@Knot en Bjorn: beetje overdreven natuurlijk :wink:
Van die paar meter in zo'n garage, of zelfs wel 500m.
Dat kan de koppeling wel aan :wink:

Wel is het zo dat ze je auto zouden kunnen beschadigen: paal(tje) schampen, deur van een andere auto er tegen aan, etc.
Dat zou best een reden kunnen zijn maar kan ook in iedere andere parkeerplek.

Zou aan de situatie en alternatieven liggen hoe ik het zou doen.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 01 mei 2008, 11:14

wat een spastisch gedoe om een koekblik
tuurlijk parkeer ik in die valet parking
en ja ik geef de sleutels ook af
hij staat daar een stuk veiliger dan in een tante beppen garage 3 straten verderop waar je je wagen 2dgn later terug vind op bakstenen en al je deuren vol putten
MANNEN HET IS MAAR BLIK HOOR !!!
E

leonard

Bericht door leonard » 01 mei 2008, 11:26

Erik schreef:wat een spastisch gedoe om een koekblik
tuurlijk parkeer ik in die valet parking
en ja ik geef de sleutels ook af
hij staat daar een stuk veiliger dan in een tante beppen garage 3 straten verderop waar je je wagen 2dgn later terug vind op bakstenen en al je deuren vol putten
MANNEN HET IS MAAR BLIK HOOR !!!
E

klare taal erik :wink: :wink: :wink:

ben het wel met je eens!!

Plaats reactie