Sleutels afgeven bij een parkeergarage
- markk
Sleutels afgeven bij een parkeergarage
Geef jij je sleutels af bij een parkeergarage wanneer daarom gevraagd wordt?
Hotelleke in centrum Parijs. Met parkeergarage in de buurt (500m). Is gewoon een parkeergarage waarmee hotel een regeling mee heeft. Kan daar parkeren tegen gereduceerd tarief (10 euro per dag).
Probleem is alleen dat het een stuk intern asfalt is en auto's naast/achter elkaar in een matrix staan. Kortom je moet je sleutels afgeven want ze moeten je auto verrijden als de auto voor je weg wilt.
Ik heb het dus niet gedaan en met liefde 49 euro betaald voor 1,5 dag parkeren in een "normale" parkeergarage. Geen haar op m'n hoofd dat ik de sleutels van 'n e46 m3 (of welke auto dan ook...) aan een wildvreemde fransoos in een parkeergarage afgeef...
Mark.
Hotelleke in centrum Parijs. Met parkeergarage in de buurt (500m). Is gewoon een parkeergarage waarmee hotel een regeling mee heeft. Kan daar parkeren tegen gereduceerd tarief (10 euro per dag).
Probleem is alleen dat het een stuk intern asfalt is en auto's naast/achter elkaar in een matrix staan. Kortom je moet je sleutels afgeven want ze moeten je auto verrijden als de auto voor je weg wilt.
Ik heb het dus niet gedaan en met liefde 49 euro betaald voor 1,5 dag parkeren in een "normale" parkeergarage. Geen haar op m'n hoofd dat ik de sleutels van 'n e46 m3 (of welke auto dan ook...) aan een wildvreemde fransoos in een parkeergarage afgeef...
Mark.
- Knot
Er zijn ook mensen die lomp doen ipv gek doen, dat vind je auto niet lekker, en al helemaal niet met koude motor.leonard schreef:Geef ze altijd af.
Wat maakt mij dat uit. Ze zullen toch niet gekker doen dan dat ikzelf doe.![]()
![]()
Wat kunnen ze fout doen met je auto.in die paar honderd meter kan er volgens mij weinig fout gaan.
Clutchdumpen met ingevroren motorolie bijvoorbeeld...

Vooruit, achteruit kggggggkkkk koppeling pas half in

- Downforce Bjorn
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- Stéphane
- atomchris
Volgens mij ken ik die garage!BBVW schreef:ik ken een parkeergarage in Verona waar gewoon verwacht wordt dat je de sleutels in je auto laat zitten. Staan de dikste wagens die je je voor kunt stellen, met sleutels!!
Voelt ff raar aan, als je terugkomt staat ie soms op een ander plekkie maar verder niks aan de hand.

Niks aan het handje,in het begin wel ffkes raar maar ja als je ook ferrari's ziet staan met de sleutel erin,ga ik niet moeilijk doen met me paella racer....

-
Dat had ik in januari in Venetie ook.atomchris schreef:Volgens mij ken ik die garage!BBVW schreef:ik ken een parkeergarage in Verona waar gewoon verwacht wordt dat je de sleutels in je auto laat zitten. Staan de dikste wagens die je je voor kunt stellen, met sleutels!!
Voelt ff raar aan, als je terugkomt staat ie soms op een ander plekkie maar verder niks aan de hand.![]()
Niks aan het handje,in het begin wel ffkes raar maar ja als je ook ferrari's ziet staan met de sleutel erin,ga ik niet moeilijk doen met me paella racer....
Nou is mijn auto niet zo spannend, maar voelt toch wel een beetje raar.
-
Knot schreef:Er zijn ook mensen die lomp doen ipv gek doen, dat vind je auto niet lekker, en al helemaal niet met koude motor.leonard schreef:Geef ze altijd af.
Wat maakt mij dat uit. Ze zullen toch niet gekker doen dan dat ikzelf doe.![]()
![]()
Wat kunnen ze fout doen met je auto.in die paar honderd meter kan er volgens mij weinig fout gaan.
Clutchdumpen met ingevroren motorolie bijvoorbeeld...
Vooruit, achteruit kggggggkkkk koppeling pas half in
sorry knot maar je maak mij niet wijs dat mensen die dat werk doen je auto bewust verkloten.
Hoe doen jullie het dan als je auto een OH beurt krijgt ???
Bij mijn RS4 is de toerenbegrenzer bij een koude motor teruggezet naar 4000 tpm door JD.
-
Ligt voor mij een beetje aan de situatie en de wagen die ik bij me heb.
Ik ken wat portiers van het Kurhaus in Scheveningen. Heb toch wel wat vreemde verhalen gehoord, zoals een 911 die voor een klant gewassen mocht worden. Auto werd vlak bij de autowasstraat aan de Waldorpstraat (km'tje of 7 verderop) kort gereden door één van de portiers
Ik ken wat portiers van het Kurhaus in Scheveningen. Heb toch wel wat vreemde verhalen gehoord, zoals een 911 die voor een klant gewassen mocht worden. Auto werd vlak bij de autowasstraat aan de Waldorpstraat (km'tje of 7 verderop) kort gereden door één van de portiers

-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
ik had niet de meest spannende auto bij me maar er staan ferrari's, maserati's. Ik denk dat zelfs italianen zich wel kunnen gedragen in zo'n garage. Naar buiten gaan ze toch niet.Die ene keer dat ze die bij die auto het gaspedaal intrappen zal ik niet zo'n last van hebben denk ik, hij is immers niet van plastic. Al blijft het natuurlijk wel mijn heilige koe.
-
- markk
@Nandor: ROFLOL 
Ik begin er gewoon NIET aan. En voor een onderhoudsbeurt gaat de auto alleen naar m'n vertrouwde garage.
Chef werkplaats weet hoe ik ben en gaat daar heel goed mee om. Als ik ergens over twijfel (zoals laatst met de APK van m'n BoxsterS) dan bel ik hem, bespreken we het en is het opgelost.
Hij moet altijd wel lachen. Hij weet nl. dat ik met liefde een half uur arbeidsloon afreken als er gereden moet worden met de auto (bijv. om de kats bij de APK op te warmen) als hij dat rustig doet. Ook weet hij dat als ie een dagje in die auto wilt sturen dat ie dat gewoon moet zeggen en dan krijgt hij 'em mee. Aan de andere kant weet hij ook dat ik zeer kritisch ben en allerlei m.i. "onzin zaken" op een factuur zoals standaard klein materiaal, milieu heffing e.d. niet accepteer.
Vroeger ook door hun wel de auto laten polijsten/poetsen. Kom ik laatst daarvoor bij hem zegt hij zelf eerlijk "moet je niet doen". Onze oude poetser is weg en die nieuwe is goed genoeg voor de showroom auto's maar jij gaat daar niet blij mee zijn
Waar vind je nog dat soort eerlijke mensen die hun klanten kennen...
Mark.

Ik begin er gewoon NIET aan. En voor een onderhoudsbeurt gaat de auto alleen naar m'n vertrouwde garage.
Chef werkplaats weet hoe ik ben en gaat daar heel goed mee om. Als ik ergens over twijfel (zoals laatst met de APK van m'n BoxsterS) dan bel ik hem, bespreken we het en is het opgelost.
Hij moet altijd wel lachen. Hij weet nl. dat ik met liefde een half uur arbeidsloon afreken als er gereden moet worden met de auto (bijv. om de kats bij de APK op te warmen) als hij dat rustig doet. Ook weet hij dat als ie een dagje in die auto wilt sturen dat ie dat gewoon moet zeggen en dan krijgt hij 'em mee. Aan de andere kant weet hij ook dat ik zeer kritisch ben en allerlei m.i. "onzin zaken" op een factuur zoals standaard klein materiaal, milieu heffing e.d. niet accepteer.
Vroeger ook door hun wel de auto laten polijsten/poetsen. Kom ik laatst daarvoor bij hem zegt hij zelf eerlijk "moet je niet doen". Onze oude poetser is weg en die nieuwe is goed genoeg voor de showroom auto's maar jij gaat daar niet blij mee zijn

Mark.
- Knot
Leonard, ligt ook aan de persoon die je in de ogen kijkt natuurlijk maar vaak lopen die verplaatsgasten ook maar voor een karig loontje.
Een auto die mij lief is parkeer ik het liefste alleen in mijn eigen garage, ritjes van A terug naar A.... zo doe ik dat ook met de motor.
Daarbij een deukenbrik om overal te parkeren gezien 90% van nederland het geen fuck interesseert of iemand anders schade heeft door hun toedoen.
Een auto die mij lief is parkeer ik het liefste alleen in mijn eigen garage, ritjes van A terug naar A.... zo doe ik dat ook met de motor.
Daarbij een deukenbrik om overal te parkeren gezien 90% van nederland het geen fuck interesseert of iemand anders schade heeft door hun toedoen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
@Knot en Bjorn: beetje overdreven natuurlijk
Van die paar meter in zo'n garage, of zelfs wel 500m.
Dat kan de koppeling wel aan
Wel is het zo dat ze je auto zouden kunnen beschadigen: paal(tje) schampen, deur van een andere auto er tegen aan, etc.
Dat zou best een reden kunnen zijn maar kan ook in iedere andere parkeerplek.
Zou aan de situatie en alternatieven liggen hoe ik het zou doen.

Van die paar meter in zo'n garage, of zelfs wel 500m.
Dat kan de koppeling wel aan

Wel is het zo dat ze je auto zouden kunnen beschadigen: paal(tje) schampen, deur van een andere auto er tegen aan, etc.
Dat zou best een reden kunnen zijn maar kan ook in iedere andere parkeerplek.
Zou aan de situatie en alternatieven liggen hoe ik het zou doen.
- Erik
- Auto: BMW ///M
wat een spastisch gedoe om een koekblik
tuurlijk parkeer ik in die valet parking
en ja ik geef de sleutels ook af
hij staat daar een stuk veiliger dan in een tante beppen garage 3 straten verderop waar je je wagen 2dgn later terug vind op bakstenen en al je deuren vol putten
MANNEN HET IS MAAR BLIK HOOR !!!
E
hij staat daar een stuk veiliger dan in een tante beppen garage 3 straten verderop waar je je wagen 2dgn later terug vind op bakstenen en al je deuren vol putten
E
-
Erik schreef:wat een spastisch gedoe om een koekblik
E
klare taal erik

ben het wel met je eens!!