veerpootbrug installeren

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

veerpootbrug installeren

Bericht door Collin Bello » 29 apr 2008, 12:10


Heb gisteren een OEM veerpootbrug besteld voor mijn M3. Op madrussian.com staat een DYI voor de installatie. Lijkt appeltje eitje, dus ga me er met mijn 2 linker handen ook maar aan wagen. Maarrr moet na het installeren de auto uitgelijnd worden???


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2008, 12:36

Schroef je er toch zo op? Uitlijnen lijkt me niet nodig of je moet iets wel heel erg onder druk gaan zetten...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 29 apr 2008, 12:55

Easy installatie....

Uitlijnen lijkt mij idd ook niet nodig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 apr 2008, 14:19

mijn ervaring ook uitlijnen niet nodig, echter sommige kun je opspannen daar moet je een beetje mee uitkijken...
en als ie niet helemaal makkelijk past, iets opkrikken midden voor onder de auto dan buigen de veerpooten iets naar buiten en kun je hem er zo opzetten, dan weer laten zakken en dan pas aandraaien.

944 guy
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26

Bericht door 944 guy » 30 apr 2008, 22:40

GTRene schreef: dan weer laten zakken en dan pas aandraaien.
Lijkt mij vanuit WB-technisch oogpunt zwaar onverstandig als die unit niet ergens op aanligt: dan belast je de bout op afschuiving (de bout moet een dwarskracht opvangen) terwijl het normaal zo is dat het juist de wrijving tussen de 2 onderdelen veroorzaakt door de bout de dwarskracht op moet vangen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 apr 2008, 23:10

ja maar vaak omdat de bout iets scheef staat kan het wel eens net niet passen en dan ga je niet uitboren, als je hem iets optilt en dan de beugel plaatst dan past ie precies als je hem laat zakken, dan is de spanning niet groot of te verwaarlozen, vaak is het maar zo weinig maar net te om dat ding erop te krijgen.
Inderdaad teveel spanning is niet goed, maar zover komt ie ook weer niet naar buiten.

944 guy
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26

Bericht door 944 guy » 03 mei 2008, 11:40

Hmm dat zou ik niet onderschatten ;) Je kan aan een bout niet zien of ie goed vast is gedraaid, of hand-vast. Zo ook als die aan de flank contact maakt met iets.
Maargoed, als het heel blijft, wie ben ik dan om te bitchen :P
M.i. is het beter om de boel dan op te krikken, helemaal vast te zetten, en dan laten zakken. But that's me ;)

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Bericht door Collin Bello » 05 mei 2008, 09:32

OK, gisteren geplaatst in 10 minuten volgens de DIY guide van madrussian.net. Handige site trouwens voor handige E46 M3 bezitters.

Alles viel precies op zijn plaats, moeren vielen precies in de gaten en alles zit vast.. Straks proefrit en alles nog eens aandraaien.

THNX voor jullie input.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten