veerpootbrug installeren
- Collin Bello
veerpootbrug installeren
Heb gisteren een OEM veerpootbrug besteld voor mijn M3. Op madrussian.com staat een DYI voor de installatie. Lijkt appeltje eitje, dus ga me er met mijn 2 linker handen ook maar aan wagen. Maarrr moet na het installeren de auto uitgelijnd worden???
- frank de jonge
- GTRene
mijn ervaring ook uitlijnen niet nodig, echter sommige kun je opspannen daar moet je een beetje mee uitkijken...
en als ie niet helemaal makkelijk past, iets opkrikken midden voor onder de auto dan buigen de veerpooten iets naar buiten en kun je hem er zo opzetten, dan weer laten zakken en dan pas aandraaien.
en als ie niet helemaal makkelijk past, iets opkrikken midden voor onder de auto dan buigen de veerpooten iets naar buiten en kun je hem er zo opzetten, dan weer laten zakken en dan pas aandraaien.
-
Lijkt mij vanuit WB-technisch oogpunt zwaar onverstandig als die unit niet ergens op aanligt: dan belast je de bout op afschuiving (de bout moet een dwarskracht opvangen) terwijl het normaal zo is dat het juist de wrijving tussen de 2 onderdelen veroorzaakt door de bout de dwarskracht op moet vangen.GTRene schreef: dan weer laten zakken en dan pas aandraaien.
- GTRene
ja maar vaak omdat de bout iets scheef staat kan het wel eens net niet passen en dan ga je niet uitboren, als je hem iets optilt en dan de beugel plaatst dan past ie precies als je hem laat zakken, dan is de spanning niet groot of te verwaarlozen, vaak is het maar zo weinig maar net te om dat ding erop te krijgen.
Inderdaad teveel spanning is niet goed, maar zover komt ie ook weer niet naar buiten.
Inderdaad teveel spanning is niet goed, maar zover komt ie ook weer niet naar buiten.
-
Hmm dat zou ik niet onderschatten
Je kan aan een bout niet zien of ie goed vast is gedraaid, of hand-vast. Zo ook als die aan de flank contact maakt met iets.
Maargoed, als het heel blijft, wie ben ik dan om te bitchen
M.i. is het beter om de boel dan op te krikken, helemaal vast te zetten, en dan laten zakken. But that's me

Maargoed, als het heel blijft, wie ben ik dan om te bitchen

M.i. is het beter om de boel dan op te krikken, helemaal vast te zetten, en dan laten zakken. But that's me

- Collin Bello