Spanje, here we come

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Yuri

Spanje, here we come

Bericht door Yuri » 21 apr 2008, 23:40

Heren/dames bij deze wil ik jullie melden dat wij as vrijdag richting Spanje vertrekken om daar te gaan wonen.
Wij hebben allebei onze auto's, Impreza GTT en een Suzuki Jimny, ingeruild om er een zwarte Forester Turbo S MY99 voor terug te nemen, deze bak gaat ons hopenlijk net zo goed bevallen als degene die we hebben opgeruimd :oops: , Het gaat mij zeer aan het hart dat ik de GTT heb moeten opruimen, mijn vrouw denk net zo over haar huppeltrutje, maar we krijgen er een leuke reis wagen voor terug die denk ik beter tot zijn recht komt in het Spaanse land.
Wij gaan wonen in de buurt van Denia, voorlopig in een huurhuis in het dorpje Sanet Y Negrals, totdat we een leuk koophuis hebben gevonden waar we onze intrek in zullen nemen. Ik blijf nog wel regelmatig op de fora rondneuzen al zit een leuk toerritje door Nederland/duitsland/belgie er niet meer in, maar de omgeving van waar wij willen/gaan wonen, is ook heel mooi om lekker rond te toeren.
Ik kom nog wel regelmatig nmaar nederland om te werken, ik werk zoals wel bekend is op een olieproductie platform, en maak daar shiften van 2 weken werken en drie weken vrij, dus genoeg tijd om heerlijk met mij reet in de Spaanse zon te roteren.

GTRene

Re: Spanje, here we come

Bericht door GTRene » 22 apr 2008, 00:43

Yuri schreef: en drie weken vrij, dus genoeg tijd om heerlijk met mij reet in de Spaanse zon te roteren.
Mazzelkont :lol:

Gelijk heb je, hier in NL eigenlijk weinig meer te zoeken, benieuwd hoe je het daar gaat vinden, alvast heel veel geluk, and keep us posted of het interessant is voor ons en huizenprijzen daar, en Spaanse dames :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 apr 2008, 01:08

¡Te deseo mucho suerte, alegria y exito en tu pais nuevo!

^
Mag alvast wat spaans oefenen. :)

Metchu

Bericht door Metchu » 22 apr 2008, 01:39

En als iemand zegt: "Maricon a la playa"

Dan kan je beter niet op dat strand zitten :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 apr 2008, 01:50

lol

Marc R

Bericht door Marc R » 22 apr 2008, 07:12

Veel geluk op je nieuwe stek Yuri.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 apr 2008, 07:36

Goed bezig!

Wij nokken er hier over een paar jaar ook mee. Heb er zin in.

N

Marc R

Bericht door Marc R » 22 apr 2008, 07:47

Ik hoop dat de nederlandse graairegering tot bezinning komt en het belastingklimaat wat verzacht anders zullen er erg veel meer mensen volgen die emigreren.

Wat ik je brom.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 apr 2008, 07:48

Al gelukt,

BTW gaat omlaag toch? :)

Marc R

Bericht door Marc R » 22 apr 2008, 08:14

Omhoog ja...tenminste wat ik ervan heb gehoord...weet jij meer dan?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 apr 2008, 09:19

Heel stoer, veel succes daar. Ik hoop dat het brengt wat je ervan verwacht!

Wij (vriendin, ik) hebben het er ook al eerder over gehad. Blijven zoals het nu lijkt ook niet in dit land. Zal nog even wat jaartjes duren maar Duitsland trekt ons wel (in de richting van Trier).

Tom

Bericht door Tom » 22 apr 2008, 09:19

Cool zulke plannen!
Succes daar :)
(ben niet jaloers hoor :()

Roman

Bericht door Roman » 22 apr 2008, 10:18

Mooi man.

Ik hoop dat je een geduldig man bent, dan heb je hier echt nodig als je iets geregeld wilt hebben.

Van plan nog om de taal te gaan leren? De regio bij Denia zitten weleenswaar veel Nederlanders maar het is maar de vraag of je je daar echt mee in wil laten.

Het barst hier ook van de NL maar eerlijk gezegd niet nou echt het type waar ik mee om zou willen gaan.

Maar zoals gezegd, als je iets gedaan wilt hebben wees geduldig want veel overheids zaken en bedrijven zoals Telefonica zijn een nachtmerrie.
Voor iedereen overigens, of je de taal nou wel of niet spreekt.

Geniet van het weer, we gaan hier (Costa del Sol) vanaf nu waarschijnlijk geen druppeltje regen tot Oktober, November krijgen dus haal de korte broek maar vast tevoorschijn 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 apr 2008, 13:28

Het getuigt van lef om de stap te zetten! Veel geluk en plezier daar :D

Roman

Bericht door Roman » 22 apr 2008, 13:48

Wat ik nog vergeten was, ik weet niet hoe het zit bij Foresters, maar hebben die treedplanken of hoe het ook heet in NL?

Mensen hebben in Spanje 0 respect voor auto's dus ze zwaaien deuren het liefst zo ver mogelijk open en het liefst zo hard mogelijk ook.
Ik parkeer tegenwoordig ALTIJD dubbel, dan maar even wat verder ergens vanaf soms maar ik ben de deuken en krassen gewoon zat.

Let ook tijdens het rijden heel goed op want 95% van de Spanjaarden rijden alsof ze alleen zijn op de wereld.

En denk niet van oh, dat is in NL ook zo etc etc want geloof me als je hier woont een tijdje dan begin je pas de debielheid van de mensen op de weg te zien.

Ze letten met hun snelheid ook nooit op wat er voor of achter hun gebeurt. Dus als jij snelheid minderd voor een bocht zullen hun gas blijven geven totdat ze vol in de ankers moeten om niet bij je naar binnen te rijden. Super irritand kan dat soms zijn.

Ze rijden of achterlijk hard of belachelijk traag. Zit geen middenweg tussen lijkt zo.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 apr 2008, 14:08

Even het topic kapen maar vraag aan Roman: waarom ben jij naar Spanje gegaan? Ben wel benieuwd. :)

Roman

Bericht door Roman » 22 apr 2008, 15:17

Wouter81 schreef:Even het topic kapen maar vraag aan Roman: waarom ben jij naar Spanje gegaan? Ben wel benieuwd. :)
Was net 14 jaar oud, ik ben dus gewoon mee verhuisd zeg maar :P

Tom

Bericht door Tom » 22 apr 2008, 15:25

Roman dacht eindelijk sinterklaas te kunnen ontmoeten :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 22 apr 2008, 18:37

Yuri, wijs besluit.

De wegen zijn daar dermate mooi (OK het wegdek niet altijd) dat je zelfs met een Citroen C3 Pluriel DF kunt hebben. :wink:

Roman

Bericht door Roman » 22 apr 2008, 19:43

Elmar schreef:Yuri, wijs besluit.

De wegen zijn daar dermate mooi (OK het wegdek niet altijd) dat je zelfs met een Citroen C3 Pluriel DF kunt hebben. :wink:
Klopt, alleen het probleem is als je er woont en je woon-werk (of supermarkt whatever) verkeer moet doorstaan kom je gewoon nooit op die mooie wegen. En moet je dus echte tyfus slechte wegen berijden.

Ik kan geen kant op als ik alleen op mooi asfalt zou willen rijden, sterker nog ik zou m'n straat niet eens uit kunnen.
Met een beetje lage auto uberhaupt niet, die bocht/helling halfverwege de straat is dermate debiel dat je met een E klasse bijvoorbeeld onmogelijk erover kan zonder te schuren. Met de Golf lukt het NET, maar ook echt net. 1 km/h te snel en het is al naar de kut.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 apr 2008, 10:52

Mijn vrouw heeft vroeger nog een jaar in Denia gewoond.
We zijn er ook eens geweest met vakantie.
Erg mooi daar en nog (relatief) rustig.

Yuri

Bericht door Yuri » 29 apr 2008, 01:13

Heren en natuurlijk dames dank u, we zijn na het tekenen van de overdracht van ons oude huis om 10 uur vertrokken, richting Spanje, maar eerst ff langs Troost om nog een storinkje op te laten lossen, dat storinkje kostte ons in totaal 6 uur vertraging. We werden daar met alle liefde opgevangen en verzorgd van een natje en een droogje, zelfs Max de kat mocht in zijn bench op de bank naast Sophia zitten om hem op zijn gemak te stellen. Hoe zijn we op onze vertrek dag bij Troost beland dat kwam doordat we donderdag de 24ste de auto op konden halen en onze beide andere auto's inruilden, het gene wat er voor beide geboden is, was eerlijk gezegd niet echt veel , (bij andere garages was het ook niet veel soeps) maar wat wil, 2 auto's inruilen doen niet veel bedrijven. Het ging mij wel vreselijk aan het hart om de Impreza achter te laten, en Sophia had het ook lastig met het "verlies" van haar zo geliefde huppeltrutje van een Jimny, maar we hebben hier gewoon veel meer aan een Forester. Toen we onderweg waren naar ons oude huis voelde en hoorde we bonken en klapperen in de auto, ik wist niet precies wat het was maar het klonk niet goed, ook was het al te laat om weer terug te gaan naar Troost om er naar te laten kijken, vandaar dat we terug gingen op onze vertrekdag, maar niet wetende dat het zo lang zou gaan duren. Al met al is er het volgende vervangen, nieuwe voor schokbrekers, een andere achter demper daar die andere zo'n klere herrie maakte (Sebring Extreme, op lange afstanden is het een zeer iritante brom, zeker omdat ik ondermijn impreza een powerflo had liggen die aanzienlijk stiller zijn) en er zijn nieuwe stabilisatorstanglinks geplaatst en de stabi rubbers zijn opgevuld omdat zij geen nieuwe meer hadden liggen, die moet ik tzt zelf ff vervangen. De auto heeft voor aflevering ook nog een extra beurt en APK beurt gehad, daar kwam boven water dat de achter dempers lek waren, die zijn ook vervangen voor nieuwe, jammer dat zij die andere storinkjes niet hebben geconstateerd, had eigenlijk wel zo netjes geweest, maar ik moet wel zeggen, de verleende service was uitstekend, men liet al het andere werk gewoon voor ons liggen om te kunnen zorgen dat wij zo snel mogelijk konden vertrekken, en er werd ons niets in rekening gebracht, we kregen zelfs nog 2 flessen Rosé mee, Troost een dikke pluim, ook omdat zij ook nog garantie service in het buitenland verlenen, wat een aantal andere garagisten absoluut niet wilden geven/doen, mocht er dus wat ernstigs boven water komen dan gaat de auto naar de dichtsbijzeinde Subaru garage waar dan een lijst wordt gemaakt van de te vervangen onderdelen en uren, die wordt dan naar Troost gestuurd en zij doen dan een betaling naar mij volgens Nederlandse maatstaven. Eindelijk om 17.00 uur konden we vertrekken richting spanje. We waren wel moe en versleten van alles wat er de voorgaande dagen had plaatsgevonden (woensdag inpakken en klaarzetten voor verhuizing die donderdag plaatsvond, vrijdag dus wieberen), en vrijdag in die paar uur gebeurd was, ook het afscheid van familie e.d viel behoorlijk zwaar. Onderweg hebben we eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt, de rit was wel lang en vermoeiend daar we de laatste 3 dagen heel weinig hebben geslapen.
We hebben 2 x een pauze ingelast van 2 uur om even te slapen, en ook wat kortere pauzes om te eten en te drinken en wisselen van rijdersstoel en natuurlijk voor sanitaire stops. Ook hebben we even met Max buitengelopen aan een riempje om zijn pootjes te strekken, alhoewel hij zijn pootjes heel de dag kon strekken want hij liep en lag overal in de auto. De laatste 400 km waren erg zwaar door de vermoeidheid en de warmte die je overviel. De vangrail kwam soms erg dichtbij, maar door elkaar af te wisselen met rijden zijn we heelhuids aangekomen.
We werden vlak voor aankomst gebeld door kennissen, die hebben ons uitgenodigd voor een diner en om ff lekker te relaxen na de lange rit.
Tijdens de lange rit zijn mij een aantal zaken opgevallen mbt de auto, het is een vreselijk lekkere reiswagen, hij lust best wel een slokje, gemiddeld 1 op 10, als je teminste rond de 120 a 130 blijft rijden, ga je harder dan lust tie aanzienlijk meer, en ik hoorde het tijdens de rit wat gonzen, wat evt kan duiden op een kapotte/versleten wiel lager, maar het kunnen ook de (winter) banden zijn, dat zal ik tzt wel ff uitzoeken. Ook ruik ik wat olie lucht, voorzover ik kan zien zijn dat naar alle waarschijnlijkheid de klepdeksel rubbers/pakking/halve maantjes die een beetje zweten/doorlaten, ik heb regelmatig olie gepeild en kon niet echt zien dat het peil omlaag ging, de airco moet eigelijk ook ff opgevuld worden, hij werd niet echt heel koud.

Zo weer ff genoeg geluld, tzt mkomt er weer wat te zemelen.

Groeten uit het warme Sanet y Negrals.

Jöran & Sophia

Plaats reactie