Bericht
door Yuri » 29 apr 2008, 01:13
Heren en natuurlijk dames dank u, we zijn na het tekenen van de overdracht van ons oude huis om 10 uur vertrokken, richting Spanje, maar eerst ff langs Troost om nog een storinkje op te laten lossen, dat storinkje kostte ons in totaal 6 uur vertraging. We werden daar met alle liefde opgevangen en verzorgd van een natje en een droogje, zelfs Max de kat mocht in zijn bench op de bank naast Sophia zitten om hem op zijn gemak te stellen. Hoe zijn we op onze vertrek dag bij Troost beland dat kwam doordat we donderdag de 24ste de auto op konden halen en onze beide andere auto's inruilden, het gene wat er voor beide geboden is, was eerlijk gezegd niet echt veel , (bij andere garages was het ook niet veel soeps) maar wat wil, 2 auto's inruilen doen niet veel bedrijven. Het ging mij wel vreselijk aan het hart om de Impreza achter te laten, en Sophia had het ook lastig met het "verlies" van haar zo geliefde huppeltrutje van een Jimny, maar we hebben hier gewoon veel meer aan een Forester. Toen we onderweg waren naar ons oude huis voelde en hoorde we bonken en klapperen in de auto, ik wist niet precies wat het was maar het klonk niet goed, ook was het al te laat om weer terug te gaan naar Troost om er naar te laten kijken, vandaar dat we terug gingen op onze vertrekdag, maar niet wetende dat het zo lang zou gaan duren. Al met al is er het volgende vervangen, nieuwe voor schokbrekers, een andere achter demper daar die andere zo'n klere herrie maakte (Sebring Extreme, op lange afstanden is het een zeer iritante brom, zeker omdat ik ondermijn impreza een powerflo had liggen die aanzienlijk stiller zijn) en er zijn nieuwe stabilisatorstanglinks geplaatst en de stabi rubbers zijn opgevuld omdat zij geen nieuwe meer hadden liggen, die moet ik tzt zelf ff vervangen. De auto heeft voor aflevering ook nog een extra beurt en APK beurt gehad, daar kwam boven water dat de achter dempers lek waren, die zijn ook vervangen voor nieuwe, jammer dat zij die andere storinkjes niet hebben geconstateerd, had eigenlijk wel zo netjes geweest, maar ik moet wel zeggen, de verleende service was uitstekend, men liet al het andere werk gewoon voor ons liggen om te kunnen zorgen dat wij zo snel mogelijk konden vertrekken, en er werd ons niets in rekening gebracht, we kregen zelfs nog 2 flessen Rosé mee, Troost een dikke pluim, ook omdat zij ook nog garantie service in het buitenland verlenen, wat een aantal andere garagisten absoluut niet wilden geven/doen, mocht er dus wat ernstigs boven water komen dan gaat de auto naar de dichtsbijzeinde Subaru garage waar dan een lijst wordt gemaakt van de te vervangen onderdelen en uren, die wordt dan naar Troost gestuurd en zij doen dan een betaling naar mij volgens Nederlandse maatstaven. Eindelijk om 17.00 uur konden we vertrekken richting spanje. We waren wel moe en versleten van alles wat er de voorgaande dagen had plaatsgevonden (woensdag inpakken en klaarzetten voor verhuizing die donderdag plaatsvond, vrijdag dus wieberen), en vrijdag in die paar uur gebeurd was, ook het afscheid van familie e.d viel behoorlijk zwaar. Onderweg hebben we eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt, de rit was wel lang en vermoeiend daar we de laatste 3 dagen heel weinig hebben geslapen.
We hebben 2 x een pauze ingelast van 2 uur om even te slapen, en ook wat kortere pauzes om te eten en te drinken en wisselen van rijdersstoel en natuurlijk voor sanitaire stops. Ook hebben we even met Max buitengelopen aan een riempje om zijn pootjes te strekken, alhoewel hij zijn pootjes heel de dag kon strekken want hij liep en lag overal in de auto. De laatste 400 km waren erg zwaar door de vermoeidheid en de warmte die je overviel. De vangrail kwam soms erg dichtbij, maar door elkaar af te wisselen met rijden zijn we heelhuids aangekomen.
We werden vlak voor aankomst gebeld door kennissen, die hebben ons uitgenodigd voor een diner en om ff lekker te relaxen na de lange rit.
Tijdens de lange rit zijn mij een aantal zaken opgevallen mbt de auto, het is een vreselijk lekkere reiswagen, hij lust best wel een slokje, gemiddeld 1 op 10, als je teminste rond de 120 a 130 blijft rijden, ga je harder dan lust tie aanzienlijk meer, en ik hoorde het tijdens de rit wat gonzen, wat evt kan duiden op een kapotte/versleten wiel lager, maar het kunnen ook de (winter) banden zijn, dat zal ik tzt wel ff uitzoeken. Ook ruik ik wat olie lucht, voorzover ik kan zien zijn dat naar alle waarschijnlijkheid de klepdeksel rubbers/pakking/halve maantjes die een beetje zweten/doorlaten, ik heb regelmatig olie gepeild en kon niet echt zien dat het peil omlaag ging, de airco moet eigelijk ook ff opgevuld worden, hij werd niet echt heel koud.
Zo weer ff genoeg geluld, tzt mkomt er weer wat te zemelen.
Groeten uit het warme Sanet y Negrals.
Jöran & Sophia