Update 27-05: Alpina B3 erbij
- Knot
- Berichten: 41798
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Stoere kleur op die X3 zeg!
En de range van 80 a 90km is wel bij 100% laden neem ik aan, laad je hem netjes zoals geadviseerd tot 80% is er ineens een stuk minder over.
En de range van 80 a 90km is wel bij 100% laden neem ik aan, laad je hem netjes zoals geadviseerd tot 80% is er ineens een stuk minder over.
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Ik denk gewoon 4m.Erik dB schreef: 05 okt 2025, 18:01 Heb je al besloten welke lengte je (van de Brian James A4) zou willen? 400/450/500cm volgens mij
Thanks. Ja ik laad hem wel vol en ik rijd hem ook gewoon leeg.Knot schreef: 05 okt 2025, 20:35 Stoere kleur op die X3 zeg!
En de range van 80 a 90km is wel bij 100% laden neem ik aan, laad je hem netjes zoals geadviseerd tot 80% is er ineens een stuk minder over.
-
Arthursx
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Vind deze X3 een geslaagd model om te zien! Heb je een foto van je het interieur?
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Nee helaas niet, moet ik eens maken als ie weer schoon isArthursx schreef: 05 okt 2025, 21:59 Vind deze X3 een geslaagd model om te zien! Heb je een foto van je het interieur?
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Hierbij een nieuwe update van mijn kant! Gisteren stond de eerste trackday van het jaar op de planning, deze keer op de Nürburgring GP Strecke. Het was mijn allereerste keer op dit circuit.
De aanloop was behoorlijk hobbelig deze winter. In oktober vorig jaar moest ik tijdens een trackday op Spa voortijdig stoppen, omdat schakelen van de tweede naar de derde versnelling niet meer lukte. Na wat afkoelen ging het gelukkig weer enigszins. Daarbij begon mijn differentieel steeds meer rare geluiden te maken, en tot slot moesten mijn schokdempers deze winter dringend gereviseerd worden.
Begin november heb ik de auto naar Custom Racetec gebracht. Uiteindelijk was hij gisteren om 8:30 uur helemaal klaar voor de trackday…
In de tussentijd is de koppeling vervangen, is er een nieuw diff van ‘de Portugees’ gemonteerd, en zijn de schokdempers gereviseerd met een setup van Custom Racetec.
Het kostte allemaal weer een lieve duit en de twijfels over wat ik met deze hobby wil vierden weer hoogtij, maar na zo’n dag als gisteren ben ik weer volledig ‘genezen’ (of besmet, maar dat mogen jullie zelf kiezen
), dus we gaan weer lekker door dit jaar.
Het nieuwe platensper is wel een enorme verbetering ten opzichte van het oude viscosper, weg is het kort doorslippende binnenwieltje bij korte bochten. Setup ook heel fijn, iets neutraler dan voorheen, daardoor is de auto makkelijker op de limiet te rijden.
Zal straks nog een paar foto’s uploaden.
De aanloop was behoorlijk hobbelig deze winter. In oktober vorig jaar moest ik tijdens een trackday op Spa voortijdig stoppen, omdat schakelen van de tweede naar de derde versnelling niet meer lukte. Na wat afkoelen ging het gelukkig weer enigszins. Daarbij begon mijn differentieel steeds meer rare geluiden te maken, en tot slot moesten mijn schokdempers deze winter dringend gereviseerd worden.
Begin november heb ik de auto naar Custom Racetec gebracht. Uiteindelijk was hij gisteren om 8:30 uur helemaal klaar voor de trackday…
In de tussentijd is de koppeling vervangen, is er een nieuw diff van ‘de Portugees’ gemonteerd, en zijn de schokdempers gereviseerd met een setup van Custom Racetec.
Het kostte allemaal weer een lieve duit en de twijfels over wat ik met deze hobby wil vierden weer hoogtij, maar na zo’n dag als gisteren ben ik weer volledig ‘genezen’ (of besmet, maar dat mogen jullie zelf kiezen
Het nieuwe platensper is wel een enorme verbetering ten opzichte van het oude viscosper, weg is het kort doorslippende binnenwieltje bij korte bochten. Setup ook heel fijn, iets neutraler dan voorheen, daardoor is de auto makkelijker op de limiet te rijden.
Zal straks nog een paar foto’s uploaden.
Laatst gewijzigd door Mark 320iS op 25 mar 2026, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
- Berichten: 17424
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Klinkt als een serieuze rekening inderdaad
Maar top dat die nu weer goed loopt, volgens mij was mijn maat met een oranje E46 328i er gisteren ook bij 
- Martijn M
- Berichten: 3842
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Ah bij Custom Racetec ben je wel aan 't goede adres voor een setup ja! Mooie tent.
- Fabian
- Berichten: 7429
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Goed bezig Mark! Katsjing is even jammer, maar ja…
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Setup is goed ja. Een cursus ‘Plannen & organiseren kan ie echter wel gebruikenMartijn M schreef: 25 mar 2026, 11:57 Ah bij Custom Racetec ben je wel aan 't goede adres voor een setup ja! Mooie tent.
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 04-10: X3 nieuw, M3 en Cooper S
Hierbij nog een paar foto’s van de dag:
-
Richardt.
- Berichten: 6932
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Moet toch echt een heerlijke tracktool zijn, toffe foto’s! 
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
-
OnlineBartMS
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
-
mark323ti
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Mooi Mark!
Snap de twijfel soms. Zijn maar enkele dagen per jaar en om alles in orde te houden kost veel geld en relatief veel tijd. Maar dit soort mooie dagen maken alles goed.
Hoe ga je ook alweer naar circuit? Met trailer? Dan is foto van de combi ook altijd mooi!!!!!
Snap de twijfel soms. Zijn maar enkele dagen per jaar en om alles in orde te houden kost veel geld en relatief veel tijd. Maar dit soort mooie dagen maken alles goed.
Hoe ga je ook alweer naar circuit? Met trailer? Dan is foto van de combi ook altijd mooi!!!!!
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Thanks! Nee trailer heb ik nog niet, heb de auto bij Custom Racetec opgehaald en met de auto zelf naar huis gereden. Aanschaf trailer wordt denk ik iets voor de komende maanden.
- Bram
- Berichten: 17424
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Poh vette (en kostbare) sjaak! Mooi man 
-
roelvanw
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 sep 2024, 21:29
- Auto: bmw e46 330i
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Was leuk je weer gesproken te hebben Mark! Ik heb je een paar keer flink hard voorbij zien komen, hopelijk kan ik de volgende keer zonder aanlopende wielen een beetje aanhaken 
-
Jeroen E21
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Mooie plaatjes, en alles naar wens zo?
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Ja wie weet, sowieso in juli weer met hen naar de Nordschleife.roelvanw schreef: 29 mar 2026, 21:48 Was leuk je weer gesproken te hebben Mark! Ik heb je een paar keer flink hard voorbij zien komen, hopelijk kan ik de volgende keer zonder aanlopende wielen een beetje aanhaken![]()
Thanks! Ja eigenlijk wel
-
Jeroen E21
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Fingers cossed! Na die hele operatie mag het wel weer even! Veel succes en plezier, E46 M3 blijft tenslotte dikke pret!Mark 320iS schreef: 30 mar 2026, 09:19Thanks! Ja eigenlijk wel. Hopelijk dit jaar gewoon lekker rijden zonder gedoe.
- Mark 320iS
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update 24-04: 1e trackday 2026 en foto's. X3, M3 en Cooper S
Zoals ik al eerder ergens tussen neus en lippen door had laten vallen dat ik een Alpina B3 gekocht heb hierbij dan het beknopte verhaaltje. Eigenlijk liep ik er een beetje tegenaan, ik was namelijk serieus opzoek naar een M135i, maar ik heb altijd een zoekopdracht voor Alpina's uit staan, maar meestal zijn ze naar mijn mening onrealistisch geprijsd.
Deze was echter realistisch geprijsd en de advertentie was netjes er zou zeer veel preventief onderhoud gedaan zijn en hij zou 'unfallfrei' zijn. Best veel contact gehad met de verkoper via whatsapp en telefoon en uiteindelijk besloten de gok te wagen en met de trailer achter de X3 naar Duitsland te rijden, het was net iets te ver om het in 2x te doen. Het verhaal bij de auto bleek inderdaad helemaal overeen te komen met de werkelijkheid. Hij is echt supernetjes en er is héél veel (preventief) onderhoud aan de auto uitgevoerd, waaronder de bekende Index 12 injectoren en de HPFP. Zodoende staat er nu sinds maandag een B3 naast de M3 en de X3, klinkt toch wel lekker al zeg ik het zelf
. Met een beetje geluk kon ik vandaag al naar de RDW, dus ik denk dat ik volgende week al kan rijden
.
Hieronder een paar willekeurige plaatjes:
Deze was echter realistisch geprijsd en de advertentie was netjes er zou zeer veel preventief onderhoud gedaan zijn en hij zou 'unfallfrei' zijn. Best veel contact gehad met de verkoper via whatsapp en telefoon en uiteindelijk besloten de gok te wagen en met de trailer achter de X3 naar Duitsland te rijden, het was net iets te ver om het in 2x te doen. Het verhaal bij de auto bleek inderdaad helemaal overeen te komen met de werkelijkheid. Hij is echt supernetjes en er is héél veel (preventief) onderhoud aan de auto uitgevoerd, waaronder de bekende Index 12 injectoren en de HPFP. Zodoende staat er nu sinds maandag een B3 naast de M3 en de X3, klinkt toch wel lekker al zeg ik het zelf
Hieronder een paar willekeurige plaatjes:
-
Jeroen E21
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: Update 27-05: Alpina B3 erbij
Heel leuk, gefeliciteerd Mark!
- sitechris
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Update 27-05: Alpina B3 erbij
Prachtige aankoop! Gefeliciteerd!
- Godspeed
- Berichten: 2346
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Update 27-05: Alpina B3 erbij
Gaaf! En wat een trio zo 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Update 27-05: Alpina B3 erbij
Super vet Mark! Gefeliciteerd en idd mooi rijtje zo M3, B3 en X3
