Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Luco » 19 jan 2015, 21:45

tomgtr schreef:Christopher Ward heft redelijk goedkope winders. Alleen lasting dat je nooit weet of ding naar links of rechts moet draaien. Mijn Chris ward horloges (eta uurwerken) naar rechts, m'n JLC naar links.
oops, die van mij is van chw maar draait beide kanten op
om je pols draai je toch ook niet alleen naar rechts?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jan 2015, 08:05

tomgtr schreef:Christopher Ward heft redelijk goedkope winders. Alleen lasting dat je nooit weet of ding naar links of rechts moet draaien. Mijn Chris ward horloges (eta uurwerken) naar rechts, m'n JLC naar links.

Watchwinders in een beetje als winterbanden in de herfst. Marketing en voor de 'fun'. Ook de beleving dat de levensduur van een klok verlengd wordt hoor je vaak.

'Men' moet zich eerst afvragen imho, wat doet zo'n ding eigenlijk?
Door die bewegingen valt de rotor door z'n zwaartekracht naar het onderste punt en zorgt ie elkeer keer voor 'n minuscule opwinding van de veer in 't uurwerk. Een totaal opgewonden veer in je automaat(bijv door handmatig> 30x l/r kroon opwinden. ) heb je een kleine 2 etmalen minimaal plezier van mocht je 'm niet dragen.

Heb je 10 klokken die je per dag draagt is zo'n ding handig, maar zwaar niet noodzakelijk. De angst dat een uurwerk droogloopt/onnauwkeurig wordt en andere totale fabeltjes zijn ongegrond. Ook de opwindrichting heb ik in de praktijk mijn twijfels over, ook 'n eenzijdig opwindende 7750(?) weet men niet eenvoudig welke kant hij opwindt (heb de rotor met m'n vinger wel eens bewogen en dan weet/voel je 't nog niet.)

Ergo ik wil wel eens een proef nemen met alleen maar rechts of links(moet ik uitzoeken) bij een eenzijdig opwindende 7750 dat zo'n ding altijd blijft doorlopen. ook alleen links of rechtsom.

Tuurlijk draaien 'moderne' watchwinders beide kanten op op verschillende 'toerfrequenties'. Ik verkoop ze ook, niet geregeld, vanwege mijn betoog hierboven, beetje volksverlakkerij, maar 'n leuk accessoire :)

Heb je max 3 of 4 klokken? Kan dit ook: Geef ze de liefde door ze elke dag handmatig even via de kroon op te winden. Moeite van niks lijkt mij.

Ik heb 't niet over looks van zo'n winder daar kan ik inkomen dat dat 'mooi' is en lijkt, de functie an zich is overdreven, voor wat 't zou doen/beschermen...

dvh

Bericht door dvh » 20 jan 2015, 15:18

Pffff.... :-(
http://www.bureaubrabant.nl/tableaux/in ... aakid=1617" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jan 2015, 15:51

Mooi en eerlijk verhaal Robin, top ! :thumbup:

Als je niet een zwengel aan de stengel, egh ik bedoel kroon wil geven elke 48 uur dan zou ik willen voorstellen om een 7 day power reserve aan te schaffen...... :tooth:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 20 jan 2015, 18:17

Hou er rekening mee dat de prijzen van (Zwitserse) horloges binnenkort erg zal stijgen vanwege de recente wisselkoers ontwikkelingen tussen de EUR en CHF.

Milka

Bericht door Milka » 20 jan 2015, 19:21

Tja maar 1 Horloge hier en toch een watchwinder hier [net als winterbanden trouwens :tooth: ]

Ik draag het horloge niet dagelijks, ik ben te vergeetachtig om elke 48h even aan het kroontje te friemelen.
Nu is het horloge pakken en tijd en datum zijn nog goed, kortom geen gedoe.
Tevens meteen een net en beschermde plek voor het opbergen van het horloge.

Net even gekeken ik heb een winder van Modalo,
Afbeelding
maar dan met zwarte voering
Niet te duur en niet gemaakt van kersenhout :bag:

Verder niet zo heel erg Horloge fiel, maar ik zag hier wel een hele gave optie voor de lege positie in de winder:
Afbeelding
:ken ik jou: Eenvoudig maar erg mooi

dvh

Bericht door dvh » 20 jan 2015, 19:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jan 2015, 19:36

Kost wat..... Denk...

Milka

Bericht door Milka » 20 jan 2015, 19:41

en dan heb je een horloge met bloemetjes en het logo van de scouting :bag:

Twist

Bericht door Twist » 20 jan 2015, 20:48

romo schreef:Mail IWC;

Afbeelding

DEAR MR. Romo

The new year starts for us with a big celebration: the 75th birthday of the Portugieser watch family. In keeping with its jubilee, the new Portugieser collection comes with a host of technological and design modifications as well as new features. The newly designed annual calendar with its digital large date display is likewise welcomed into the Portuguieser portfolio. A date, in particular, is extremely important on this month: on Jan 19th, the Salon International de la Haute Horlogerie commences in Geneva with fascinating new products. You are invited to follow us on our social media pages for live updates and coverage of the event.

Yours sincerely
IWC Schaffhausen

http://www.iwc.com/en/news/iwc-celebrat ... aign=JAN15" onclick="window.open(this.href);return false;
Die mail kreeg ik ook al. Ben benieuwd wat die kost...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jan 2015, 20:52

Ergens tussen de 16 en 20K schat ik

Misschien nog meer gezien de recente koersstijging van de Zwitserse Frank

dvh

Bericht door dvh » 21 jan 2015, 11:37

Iedereen nog snel een Rolex aanschaffen ?
Schijnt nu toch echt een behoorlijke verhoging aan te komen... :*-)

Tom

Bericht door Tom » 21 jan 2015, 11:55

Tja. Maakt nu kopen wel verleidelijk en wellicht zelfs verstandig (rente op spaarrekening is ook kut)...

Hoe zit het nou met die groepsinkoop? :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jan 2015, 14:38

Die IWC kreeg ik ook vorige week in de mail en nieuwe dingen van Panerai.
IWC: Ik vind die dag datum bij de 10-11-12 veel te druk.
Panerai hierboven: Mooi stukje vakwerk maar mij niet gezien. Doe maar 'n 614 en 615 chrono:)

Verder prijsverhogingen ivm CHF/Euro.
Had vorige week een bedrijfsleider van S&C aan de lijn: Feb zou Rolex zowieso z'n prijzen verhogen(is al bijna 'n jaar niet gedaan) en ivm de hoge CHF lijkt me dat half CH dat inderdaad gaat doen.

Op z'n DF/Nederlands zou ik zeggen, koop nog even 'n 10 kilo Nestle chocola, want die Rolexen dat wordt niks heb ik 't vermoeden, Tom :lol:

@Milka, ik draag zelf de kleine versie(Oris propilot) soms, maar die grotere die jij daar toont heb ik ook te staan. Mooi spul. :mrgreen:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 21 jan 2015, 14:58

Milka schreef:en dan heb je een horloge met bloemetjes en het logo van de scouting :bag:
:lollerdelol:

Milka

Bericht door Milka » 21 jan 2015, 15:16

ah deze
Afbeelding
idd nog netter met kleine datum aanduiding

ik heb deze in mijn watchwinder :mrgreen: staan
Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 21 jan 2015, 16:19

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 21 jan 2015, 16:25

Allemaal dement daar bij rolex :tooth:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 jan 2015, 18:42

Toch maar even een prijs opvragen voor een stalen Sub/Date (Zwart of Groen), zal straks snel 1K meer worden verwacht ik zo op basis van het genoemde percentage ...

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 21 jan 2015, 20:26

Het is een beetje nu of heel lang niet idd......... :lol:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 21 jan 2015, 21:26

Booooh schreef:Toch maar even een prijs opvragen voor een stalen Sub/Date (Zwart of Groen), zal straks snel 1K meer worden verwacht ik zo op basis van het genoemde percentage ...

Afbeelding
Als je weet wie er nog 1 heeft liggen, let me know! (mag via PM :) )

dvh

Bericht door dvh » 21 jan 2015, 21:32

Hoeveel wil je er hebben :-)

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner ... 083306.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner ... 078950.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner ... 350674.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner ... 722516.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner ... 196171.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner--id1814755.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner ... 046533.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is allemaal nieuw. Als je 2ehands zoekt op dezelfde site vind je er minsten zoveel.
Echter lees ik wel op forums dat veel grijze handelaren hun voorraad 'offline' halen om de stand van zaken even af te wachten. Korting afdwingen kun je nu momenteel wel vergeten.. En er wordt naar zeggen behoorlijk ingekocht waar mogelijk.

Op het rolexforum(.nl) lees ik verschillende reacties van modellen die out of stock zijn gemeld door mensen die iets willen kopen.

romo

Bericht door romo » 21 jan 2015, 21:37

Dan ben ik er snel klaar mee...............kijken en niet kopen...... :lol:

romo

Bericht door romo » 21 jan 2015, 22:20

Afbeelding

€1.000.000

http://www.chrono24.nl/rolex/daytona-pa ... rerIds=221" onclick="window.open(this.href);return false;

:crazy:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2015, 01:17

Robin schreef:Watchwinders in een beetje als winterbanden in de herfst. Marketing en voor de 'fun'.
Robin er zijn ook mensen die niet elke dag thuis zijn. Weekend weg weet ik veel verzin maar iets. Of soms ben je druk en het laatste waar je aan denkt is een niet gedragen horloge opwinden. In mijn geval met mijn kalender watch + maanfase moet ik dan soms handmatig het hele jaar doorlopen om iets goed te krijgen. Duurt dus erg lang en dan kan zon winder wel uitkomst bieden. Bovendien is voor sommige uurwerken dat constant veranderen van datum en tijd en dagen (wederom kalender watch!) niet ideaal. Zeker bij het scrollen van de uren na "12 uur" waarbij een dag en/of datum mechaniek verspringt met alle radertjes verre van ideaal. En al helemaal niet als je dan het hele jaar door moet scrollen met maanfase aanduiding. Helaas zijn niet alle merken zo vooruitstrevend dat het aanpassen zo simpel gaat.

Conclusie: een watchwinder is voor sommige horloges juist een must.

Of om in jouw termen te blijven: winterbanden in de herfst maar dan in de Alpen ;)

Plaats reactie