Bestanden / foto's kun je toevoegen met het "bijlagen" tabblaadje onder het textveld wanneer je antwoordt.

Edit: dan wel de "volledige bewerker & voorbeeld" gebruiken.
Aha…DFJEF schreef: 30 nov 2022, 18:38 Interessant om te horen !
Bestanden / foto's kun je toevoegen met het "bijlagen" tabblaadje onder het textveld wanneer je antwoordt.
Edit: dan wel de "volledige bewerker & voorbeeld" gebruiken.
Zeker! Het is een bodemloze put geworden
Gewoon TheCarPassionChannel volgen op Youtube, dan is het nooit af. Gozer heeft dik 400pk uit die 1.8 geperst.
Dat is idd een heel tof kanaal! En het valt allemaal nog wel mee als je het zelf kan doen. Maar dat is helaas niet het geval bij mij. Ben niet onhandig, maar gewoon geen tijd hier voor. Wil gewoon graag ervan genieten.Kadett schreef: 30 nov 2022, 19:55 Gewoon TheCarPassionChannel volgen op Youtube, dan is het nooit af. Gozer heeft dik 400pk uit die 1.8 geperst.
Welke? Zelf geplaatst of laten doen?Haantje schreef: 25 okt 2023, 09:59 Mooi werk weer van Savagegeese! Hun vierdelige documentaire over alle generaties MX-5 is ook zeer de moeite waard. Dat de ND een toekomstige klassieker is, ben ik het als eigenaar van een ND natuurlijk roerend mee eens. Ik rij nu rond met een schroefset eronder en dikkere stabilisatorstangen: fantastisch!
Actiefoto van een paar maanden terug op de Sustenpas:
![]()
Ditzelfde ervaar ik inderdaad ook.Sabberjoch schreef: 28 mar 2024, 10:36 Moet toch zeggen Philip, door jouw enthousiasme voor de ND begin ik hem ook steeds meer te waarderen tussen de huidige zwaargewichten.
Misschien wel wat meer koppel, maar met 170pk zwakker dan de laatste generatie ND. Ook turbo, waarbij de fut er bij 5-6k toeren uit is. De ND2 gaat tot ca. 7500-/min en moet daar ook de pk's zoeken, wat 'm zeker sportiever maakt. Bovendien is de Mazda lichter.Eeuwe schreef: 28 mar 2024, 11:25
Toch ook wel benieuwd waarom de Abarth 124 dan niet genoemd wordt. Praktisch dezelde auto maar minder mooi, maar wel met veel potentere motor.
Scheelt 35 kg in het voordeel van de Mazda, en het voordeel van de Fiat/Abarth is dat de motor de 1.4 T-Jet is. Die is heel betrouwbaar en ook redelijk makkelijk op 250/300 pk te zetten zonder te veel gezeik. En die turbo geeft je ook meer koppel dan een hoogtoerige atmo.DFJEF schreef: 28 mar 2024, 11:30Misschien wel wat meer koppel, maar met 170pk zwakker dan de laatste generatie ND. Ook turbo, waarbij de fut er bij 5-6k toeren uit is. De ND2 gaat tot ca. 7500-/min en moet daar ook de pk's zoeken, wat 'm zeker sportiever maakt. Bovendien is de Mazda lichter.Eeuwe schreef: 28 mar 2024, 11:25
Toch ook wel benieuwd waarom de Abarth 124 dan niet genoemd wordt. Praktisch dezelde auto maar minder mooi, maar wel met veel potentere motor.
Zoals Jef zegt; de motor van die ND2 is echt super fijn en wil enthousiast toeren maken. met 185pk heb je niks tekort, maar als je wil maakt BBRGTI er 200 of 220 van. Turbokitjes zijn voor deze motor ook in de maak, dus dan kan je tot 300 gok ik!DFJEF schreef: 28 mar 2024, 11:30Misschien wel wat meer koppel, maar met 170pk zwakker dan de laatste generatie ND. Ook turbo, waarbij de fut er bij 5-6k toeren uit is. De ND2 gaat tot ca. 7500-/min en moet daar ook de pk's zoeken, wat 'm zeker sportiever maakt. Bovendien is de Mazda lichter.Eeuwe schreef: 28 mar 2024, 11:25
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten