Het grote MX-5 topic op DF
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Interessant om te horen !
Bestanden / foto's kun je toevoegen met het "bijlagen" tabblaadje onder het textveld wanneer je antwoordt.
Edit: dan wel de "volledige bewerker & voorbeeld" gebruiken.
Bestanden / foto's kun je toevoegen met het "bijlagen" tabblaadje onder het textveld wanneer je antwoordt.
Edit: dan wel de "volledige bewerker & voorbeeld" gebruiken.
- Jur
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:16
- Auto: Mx-5 NB
- Jur
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:16
- Auto: Mx-5 NB
Re: Het grote MX-5 topic op DF
En een foto van de motorruimte…
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Daar zijn heel wat uurtjes in gegaan. Heel gaaf !
- Jur
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:16
- Auto: Mx-5 NB
-
- Berichten: 4811
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Gewoon TheCarPassionChannel volgen op Youtube, dan is het nooit af. Gozer heeft dik 400pk uit die 1.8 geperst.
- Jur
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:16
- Auto: Mx-5 NB
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dat is idd een heel tof kanaal! En het valt allemaal nog wel mee als je het zelf kan doen. Maar dat is helaas niet het geval bij mij. Ben niet onhandig, maar gewoon geen tijd hier voor. Wil gewoon graag ervan genieten.
Ik ga geen bedragen noemen, want dat is hier niet interessant. Maar weet wel dat ik niet nog een keer aan zo’n project ga beginnen. Nu is er geen weg terug meer. Nu wil je het ook gewoon af hebben.
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Volgens mij ook dit, de auto moet gewoon remmen. Ze gaan de auto niet 20 ronden full attack testen om te kijken of er fading ontstaat. Zelf met originele remmen in frisse staat moet je er door komen. Andere blokken stalen remleidingen en goede remvloeistof is los van de keuring altijd een goede upgrade.
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
"Don't give them what they want. Just give them a good time"
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Mooi werk weer van Savagegeese! Hun vierdelige documentaire over alle generaties MX-5 is ook zeer de moeite waard. Dat de ND een toekomstige klassieker is, ben ik het als eigenaar van een ND natuurlijk roerend mee eens. Ik rij nu rond met een schroefset eronder en dikkere stabilisatorstangen: fantastisch!
Actiefoto van een paar maanden terug op de Sustenpas:
Actiefoto van een paar maanden terug op de Sustenpas:
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Hele gave foto ! En op zulke wegen met cabrio op en top genieten.
Het commentaar van savagegeese is spot on. Mijn huidige (mijn 2e ND) gaat als het niet per se hoeft, nooit meer weg.
Met Öhlins nadert het de perfectie (wat trouwens ook in het filmpje genoemd wordt).
Het commentaar van savagegeese is spot on. Mijn huidige (mijn 2e ND) gaat als het niet per se hoeft, nooit meer weg.
Met Öhlins nadert het de perfectie (wat trouwens ook in het filmpje genoemd wordt).
-
- Berichten: 4811
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Welke? Zelf geplaatst of laten doen?Haantje schreef: ↑25 okt 2023, 09:59 Mooi werk weer van Savagegeese! Hun vierdelige documentaire over alle generaties MX-5 is ook zeer de moeite waard. Dat de ND een toekomstige klassieker is, ben ik het als eigenaar van een ND natuurlijk roerend mee eens. Ik rij nu rond met een schroefset eronder en dikkere stabilisatorstangen: fantastisch!
Actiefoto van een paar maanden terug op de Sustenpas:
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Whiteline zit eronder, door de vorige eigenaar laten plaatsen bij Beek in Den Haag. Onderstel (MeisterR ZetaCRD) is daar ook gemonteerd en daarna hebben ze hem uitgelijnd (negatief camber!). Laatste verbetering heb ik wel zelf laten doen en dat zijn de banden. De originele Bridgestones vond ik niet geweldig, nu wel zeer content met de Goodyear Eagle F1 AS6. Al met al is het resultaat een verschil van dag en nacht met mijn vorige MX-5 die op het standaard onderstel stond (met de originele Bilstein-dempers) en ook verder helemaal origineel was.
Ohlins R&T is natuurlijk nog veel mooier. Ben wel benieuwd hoeveel beter dat nog is.
Ohlins R&T is natuurlijk nog veel mooier. Ben wel benieuwd hoeveel beter dat nog is.
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Volgens mij worden die MeisterR ZetaCRD ook aardig goed beoordeeld op het Miataforum in de US of A.
Maar ben zelf ook heel content met de Öhlins (zonder stabilisatorstangen). Transformeert de auto inderdaad.
Uitlijning maakt ook een flink verschil. Met wat extra camber voor, stuurt ie zo zalig in. Onderstuur is een vies woord dan.
Die Eagle F1's zijn absoluut beter. Op mijn vorige ND had ik de AS5 en die waren al goed. De AS6 zal wel weer een tandje beter zijn.
Nu weer even de Potenza's opgummen......
Maar ben zelf ook heel content met de Öhlins (zonder stabilisatorstangen). Transformeert de auto inderdaad.
Uitlijning maakt ook een flink verschil. Met wat extra camber voor, stuurt ie zo zalig in. Onderstuur is een vies woord dan.
Die Eagle F1's zijn absoluut beter. Op mijn vorige ND had ik de AS5 en die waren al goed. De AS6 zal wel weer een tandje beter zijn.
Nu weer even de Potenza's opgummen......
- Philipoo
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik vind dat de ND op dit forum nog steeds een ondergewaardeerde parel is. 1000kg, achterwielaandrijving, handbak. Zelfs Andre is fan, al durft die het niet toe te geven. Hoe komt het dat niet meer mensen er op aanslaan? Is het het mx5 imago?
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
De hedendaagse tendens is (belachelijk) veel pk’s (incl. veel kilo's), wat natuurlijk ook heel leuk is, maar mede daardoor heeft de MX-5 zijn imago niet mee. Maar ondertussen snappen ze het in Japan echt wel als het om pure driving fun gaat. Naast mijn ND heb ik onlangs een NC aangeschaft. De ND is zeker beter, maar de NC is lekker analoog, geen digitale schermpjes, geen start-stop onzin, hydraulische stuurbekrachtiging, sperdifferentieel standaard (2.0), Recaro’s die je nog stevig vasthouden en een setje echte naalden die op en neer zwiepen. Het gaat nooit meer zo gemaakt worden, dus koesteren we het nog maar even.
Maar terugkomend op de ND, met wat goodies erop en een wat meer racy uitlijning is het een zalig apparaat om helemaal uit te wringen om de B-weggetjes, met garantie op een grote grijns.
Maar terugkomend op de ND, met wat goodies erop en een wat meer racy uitlijning is het een zalig apparaat om helemaal uit te wringen om de B-weggetjes, met garantie op een grote grijns.
Laatst gewijzigd door DFJEF op 28 mar 2024, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Als aanvulling op bovenstaande.....
- Sabberjoch
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Denk inderdaad het feit dat het "slechts" een 4 cilinder is met nog geen 200pk hem niet helpt. Wat ook niet werkt is dat het niet een premium machine is. Oh, en de gemiddelde mazda koper is natuurlijk bejaard.
Moet toch zeggen Philip, door jouw enthousiasme voor de ND begin ik hem ook steeds meer te waarderen tussen de huidige zwaargewichten.
Moet toch zeggen Philip, door jouw enthousiasme voor de ND begin ik hem ook steeds meer te waarderen tussen de huidige zwaargewichten.
- Philipoo
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik heb best wat dikke auto's gehad in mijn ogen, maar toch was mijn ND een van de allerleukste. Ik durf te wedden dat ik van rijden daarin vaker een grijns op m'n gezicht heb gehad dan van rijden in een van m'n M3's! Niet gek dat ik weer zit te gluren om er weer een te kopen..
- Eeuwe
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ditzelfde ervaar ik inderdaad ook.Sabberjoch schreef: ↑28 mar 2024, 10:36 Moet toch zeggen Philip, door jouw enthousiasme voor de ND begin ik hem ook steeds meer te waarderen tussen de huidige zwaargewichten.
Toch ook wel benieuwd waarom de Abarth 124 dan niet genoemd wordt. Praktisch dezelde auto maar minder mooi, maar wel met veel potentere motor.
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Misschien wel wat meer koppel, maar met 170pk zwakker dan de laatste generatie ND. Ook turbo, waarbij de fut er bij 5-6k toeren uit is. De ND2 gaat tot ca. 7500-/min en moet daar ook de pk's zoeken, wat 'm zeker sportiever maakt. Bovendien is de Mazda lichter.
- Eeuwe
- Berichten: 4817
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Scheelt 35 kg in het voordeel van de Mazda, en het voordeel van de Fiat/Abarth is dat de motor de 1.4 T-Jet is. Die is heel betrouwbaar en ook redelijk makkelijk op 250/300 pk te zetten zonder te veel gezeik. En die turbo geeft je ook meer koppel dan een hoogtoerige atmo.
- Philipoo
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Zoals Jef zegt; de motor van die ND2 is echt super fijn en wil enthousiast toeren maken. met 185pk heb je niks tekort, maar als je wil maakt BBRGTI er 200 of 220 van. Turbokitjes zijn voor deze motor ook in de maak, dus dan kan je tot 300 gok ik!
- Peter-Paul
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ben toevallig vandaag gestruikeld over een Soul Red Crystal ND2 2.0, nu thuis nog even vertellen.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten