Gewicht/pk verhouding Hielke
Dutch supercar challenge.
-
Jordy van Kouwen
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Re: Dutch supercar challenge.
Luco gooit even een knuppel in het hoenderhok. Heeft het forum wel genoeg geheugen voor alle pagina's die erbij gaan komen? 
Na het eerste weekend is er inderdaad kritisch gekeken naar de data (dat is blijkbaar ook geen gesneden koek als je dat uitleest; was voorheen te tijdrovend) en veel wagens krijgen er komend weekend lood bij, conform het reglement. Dat gebeurt overigens elk jaar, maar nu wordt het echt goed aangepakt in alle klassen. Er schijnt al veel gezeur te zijn van de desbetreffende teams, dus het zal geen 10 kilo zijn
Na het eerste weekend is er inderdaad kritisch gekeken naar de data (dat is blijkbaar ook geen gesneden koek als je dat uitleest; was voorheen te tijdrovend) en veel wagens krijgen er komend weekend lood bij, conform het reglement. Dat gebeurt overigens elk jaar, maar nu wordt het echt goed aangepakt in alle klassen. Er schijnt al veel gezeur te zijn van de desbetreffende teams, dus het zal geen 10 kilo zijn
- Hielke
- Berichten: 11657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Ik ga verder geen olie op het vuur gooien. Ik heb alles al gezegd.
Als rijders in de DSC het prettig vinden om zich te grazen te laten nemen, wie ben ik dan om hen dit pleziertje te ontnemen.
Aan de techniek kan het nooit liggen. Ook dat is uit den treure besproken. Als je het met een standaard en vrij logge Performance Box op een simpele manier kunt regelen, dan zou het met de huidige systemen in de DSC ook moeten kunnen. Je hoeft het alleen maar te willen.
Als rijders in de DSC het prettig vinden om zich te grazen te laten nemen, wie ben ik dan om hen dit pleziertje te ontnemen.
Aan de techniek kan het nooit liggen. Ook dat is uit den treure besproken. Als je het met een standaard en vrij logge Performance Box op een simpele manier kunt regelen, dan zou het met de huidige systemen in de DSC ook moeten kunnen. Je hoeft het alleen maar te willen.
-
Luco
Re: Dutch supercar challenge.
Nou Hielke, wees blij dat ze gaan handhaven, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen 
- Hielke
- Berichten: 11657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Ik ben ook heel benieuwd of de pk/gewicht regels nu wel eens gecontroleerd gaan worden. Itt wat mensen zouden kunnen denken ben ik in potentie wel een fan van de DSC. Mits die regels op een normale manier worden nageleefd heeft de serie een enorme potentie. Nu is het willekeur, en daarmee zonder werkelijke racewaarde.Luco schreef:Nou Hielke, wees blij dat ze gaan handhaven, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen
Zoals het er nu bij bepaalde rijders voor staat mogen ze met 100 pk minder of 200 kilo meer van start gaan. Ik begrijp werkelijk waar niet dat die mensen nog eer aan hun 'prestaties' ontlenen.
We zullen zien.
-
Luuk
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Dutch supercar challenge.
Niet DSC, maar wel het zelfde weekend: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6696 ... binnenland
Ehrrr.. wat is daar ludiek aan? Volgens mijn herinnering van die SF's op Zolder waren ze best nodig!
Ehrrr.. wat is daar ludiek aan? Volgens mijn herinnering van die SF's op Zolder waren ze best nodig!
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: Dutch supercar challenge.
Dat het een stelletje zure zuigende zeikerds zijn in die wijk(incl. 'schoonfamilie'Ehrrr.. wat is daar ludiek aan?
Ach ja, wordt weer een leuke discussie

-
berry
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:18
Re: Dutch supercar challenge.
wij moesten op de nurburgring gewicht erbij gooien..Hielke schreef:Ik ben ook heel benieuwd of de pk/gewicht regels nu wel eens gecontroleerd gaan worden. Itt wat mensen zouden kunnen denken ben ik in potentie wel een fan van de DSC. Mits die regels op een normale manier worden nageleefd heeft de serie een enorme potentie. Nu is het willekeur, en daarmee zonder werkelijke racewaarde.Luco schreef:Nou Hielke, wees blij dat ze gaan handhaven, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen
Zoals het er nu bij bepaalde rijders voor staat mogen ze met 100 pk minder of 200 kilo meer van start gaan. Ik begrijp werkelijk waar niet dat die mensen nog eer aan hun 'prestaties' ontlenen.
We zullen zien.
volgens ivo's ''eerste'' berekeningen 160 kilo
dus in alle stress snel langs manthey om lood op te halen...
rond half 12 !!
beide races niet uitgereden dus niet meer hoeven wegen
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Werd zwaar tijd. Mooi dat dick gelukkig weer de goeie sigaren rookt.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Dutch supercar challenge.
lol@woordkeuze; "zwaar tijd". Geniaal.
-
Roy
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Dutch supercar challenge.
zo 16 mei 2010, 13:25
Megacrash op TT Circuit
Het TT Circuit in Assen in opgeschrikt van een enorme crash tijdens de tweede race van de Dutch Supercar Challenge. Vlak voor het rechte stuk toucheerden meerdere wagens elkaar, waarop de Engelse Kevin Riley met zijn Mosler in botsing kwam met de Corvette van Rick Abresch. De Mosler kwam terecht in de omheining en vloog onmiddellijk daarna in brand. Abresch zag dat zijn collega klem zat in de bolide, twijfelde geen seconde en haalde Riley uit de brandende bolide.

Riley werd vervolgens met een ambulance afgevoerd naar het medische centrum op het circuit. Welke verwondingen hij heeft opgelopen is vooralsnog onbekend.
Na het blussen en ruimen van de gecrashte bolides werd de race in Assen hervat. De Porsche van Rene Snel kwam als eerste over de finish, gevolgd door de Ferrari Dave Basu en de Mosler van Berry van Elk.
====================
pfoe, pittige klap
Megacrash op TT Circuit
Het TT Circuit in Assen in opgeschrikt van een enorme crash tijdens de tweede race van de Dutch Supercar Challenge. Vlak voor het rechte stuk toucheerden meerdere wagens elkaar, waarop de Engelse Kevin Riley met zijn Mosler in botsing kwam met de Corvette van Rick Abresch. De Mosler kwam terecht in de omheining en vloog onmiddellijk daarna in brand. Abresch zag dat zijn collega klem zat in de bolide, twijfelde geen seconde en haalde Riley uit de brandende bolide.
Riley werd vervolgens met een ambulance afgevoerd naar het medische centrum op het circuit. Welke verwondingen hij heeft opgelopen is vooralsnog onbekend.
Na het blussen en ruimen van de gecrashte bolides werd de race in Assen hervat. De Porsche van Rene Snel kwam als eerste over de finish, gevolgd door de Ferrari Dave Basu en de Mosler van Berry van Elk.
====================
pfoe, pittige klap
-
Richardt.
- Berichten: 6816
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Dutch supercar challenge.
Pfff, stevige klapper inderdaad. 
- martijnsud
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 12:55
- Locatie: Stiens/Groningen
Re: Dutch supercar challenge.
Had al zo iets gehoord, beste klappen
Meer foto's:
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... assen.html
Meer foto's:
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... assen.html
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Dutch supercar challenge.
hulp is snel ter plaatse zeg, tering 
-
Roy
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Dutch supercar challenge.
Inderdaad. Marshalls mogen ook wel even een cursusje krijgen.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Compleet bezopen zo n BRL cup tussen 150.000 euro plus GT auto s!!!!!!!
De meeste staan dus op rij 4, 5, 6 op de startopstelling tussen de GT en SS1 auto s in en zijn bij de start al aan het cupracen alsof het sprint race is.
http://www.tsl-timing.com/sf/2010/101902dsg.pdf
Cup racers rijden een heel andere stijl dan GT rijders (bumper aan bumper alsof hun leven er vanaf hangt. GT racing van een uur is heel anders. Aanpassings vermogen is vereist dat hebben cupracers nauwelijks.
En dan rijden ze ook nog eens voor hun eigen kampioenschap. Luco had het al voorspeld dat het problemen zou gaan opleveren.
De meeste staan dus op rij 4, 5, 6 op de startopstelling tussen de GT en SS1 auto s in en zijn bij de start al aan het cupracen alsof het sprint race is.
http://www.tsl-timing.com/sf/2010/101902dsg.pdf
Cup racers rijden een heel andere stijl dan GT rijders (bumper aan bumper alsof hun leven er vanaf hangt. GT racing van een uur is heel anders. Aanpassings vermogen is vereist dat hebben cupracers nauwelijks.
En dan rijden ze ook nog eens voor hun eigen kampioenschap. Luco had het al voorspeld dat het problemen zou gaan opleveren.
Laatst gewijzigd door Andre op 17 mei 2010, 06:02, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Kees Bunk
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41
Re: Dutch supercar challenge.
Dat zo'n handblusser niet erg goed werkt, weet iedereen.Roy schreef:![]()
Maar lijkt me logisch dat het HELEMAAL niet werkt als je op +5 meter van de brandhaard staat
Overigens op nu.nl gelezen dat de man in de Saker alleen een arm uit de kom heeft.
Ik zag no wat foto's van de tribunes, maar die zaten niet bepaald vol, zeg!
- JP
- Berichten: 35257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Dutch supercar challenge.
Een marshal in een blauw groen jas, in het filmpje zie ik er rennen met een vlag in een zwart/witte jas.....Moet een marshall niet opvallen ? en allemaal hetzelfde gekleed zijn?
-
Jordy van Kouwen
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Re: Dutch supercar challenge.
Even voor de goede orde: de wagen van Kevin Riley viel stil (motorproblemen of opnieuw versnellingsbak die niet werkte), dus Donny Crevels kon moeilijk uitwijken. Wellicht nog wel geprobeerd en daardoor niet frontaal erop geklapt, waardoor de wagen van Riley spinde. De rest is duidelijk. Alle replays zie je volgende week wel in de uitzending. Heel eng allemaal!
Reddingsactie is een totale aanfluiting. Coureur Rick Abresch en Dick van Elk die Riley uit de wagen moeten redden...De rest keek toe.
Reddingsactie is een totale aanfluiting. Coureur Rick Abresch en Dick van Elk die Riley uit de wagen moeten redden...De rest keek toe.
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Als de auto van riley wel still is gevallen dan kon je het misschien niet ontwijken. Maar als je de geert timmer doorkomst ziet dan zie je gewoon al dat crevels met ze voorbumper bijna tegen riley aanzit in de geert timmer. (cuprace style) Hij moet ook wel zo rijden, want zijn mede cup rijders zitten hem op de hielen.
GT racen is in mijn ogen anders. Vermogens zijn verschillend auto s zijn verschlllend en als je werkelijk sneller bent heb je in dat uur tijd genoeg en mogelijkheden om in te halen en heeft het geen zin om zo agressief op de achterbumper van je voorganger te rijden en zeker in de begin fase en dan wetende dat je qua vermogen toch nooit om zo mosler heen kunt.
Heb gisteren de races ook aangekeken. De BRL zijn gewoon aan het cupracen binnen een zeer exclusief GT veld. De BRL zijn onderling zo aan het strijden je komt er als GT rijder als je een BRL rijder een ronde lapt nauwelijks doorheen en dat zelfs onder blauw. Heb eergisteren genoeg close calls gezien. Je moet het maar willen als GT rijder. Ik snap ook wel dat het een mooie instromer is qua inschrijfgelden en vollere startvelden. Maar als GT rijder zou ik er niet vrolijk van worden.
GT racen is in mijn ogen anders. Vermogens zijn verschillend auto s zijn verschlllend en als je werkelijk sneller bent heb je in dat uur tijd genoeg en mogelijkheden om in te halen en heeft het geen zin om zo agressief op de achterbumper van je voorganger te rijden en zeker in de begin fase en dan wetende dat je qua vermogen toch nooit om zo mosler heen kunt.
Heb gisteren de races ook aangekeken. De BRL zijn gewoon aan het cupracen binnen een zeer exclusief GT veld. De BRL zijn onderling zo aan het strijden je komt er als GT rijder als je een BRL rijder een ronde lapt nauwelijks doorheen en dat zelfs onder blauw. Heb eergisteren genoeg close calls gezien. Je moet het maar willen als GT rijder. Ik snap ook wel dat het een mooie instromer is qua inschrijfgelden en vollere startvelden. Maar als GT rijder zou ik er niet vrolijk van worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Donovan wordt ook rond getikt. Donovan porsche lift waarschijnlijk maar remt eerst niet. Hij had de mogelijkheid om er rechts langs de gespinde mosler voorbij te kunnen. De BRL van zumbrink zet gewoon de neus tegen de porsche aan en drukt hem rond. Je ziet dat zumbrink totaal geen aanstalte maakt om ook maar enigzins wat snelheid eruit te halen om mekaar te raken te voorkomen. Remlichten bij de BRL gaan totaal niet branden. Als de snelheid te laag is in cup racen drukken ze je gewoon op. Remmen doen ze echt niet. Deze stijl passen ze dus ook gewoon toe binnen de DSC klasse tussen GT auto s van 150.000 euro plus.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53v4LCZZ ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53v4LCZZ ... r_embedded[/youtube]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
