Even een kleine update. Deze week het een en ander nog voor de S1 aan het regelen geweest, zie hierboven. Stack oliedruk/temperatuur-meterset, Lotus Motorsport 6-punts gordels, aluminium meterhouders en zwarte steenslagfolie. Die laatste moet ik nog ophalen bij DHL. Daarnaast dan nog een 111S demper voor de S1, maar daar heb ik nog eindpijpjes bij bijbesteld bij v.d. Kooij.
Verder aan het rondkijken voor andere achterlichten. Op dit moment zitten er standaard achterlichten in, waarvan het rechter buitenste licht een scheurtje in de behuizing heeft:

Geïnformeerd naar een nieuwe set en ook naar wat LED-lampen kosten:
Deze laatste vind ik mooier en mede geïnspireerd door het vorige week gezien te hebben op de Exige S van Wilbert leek me dat wel een leuk idee.

Ze zijn wel een tikje duurder dan de normale, maar dat heb ik er wel voor over. Mart v.d. Kooij vertelde me dat Lotus aan hun 4e leverancier bezig was en dat ze nu wel betrouwbaar zijn
Verder vrijdagavond een of andere klote-drempel tegen gekomen, die net naar beneden ging terwijl je er op rijdt
Dat zijn van die drempels met klinkers die volgens mij wegzakken doordat iedereen er voor afremt. Nou goed, resultaat was kentekenplaat los (gelukkig met klittenband vast) maar helaas ook de onderkant van de 2 canards (vleugeltjes) onder aan de voorkant:
En aangezien ik dat er niet uit vind zien moet daar dus nu ook wat aan gedaan worden. Eerste wat ik er aan ga doen is niet meer door de stad rijden hier, want die hele k%tstad ligt vol met die klotedrempels hier. Met al mijn auto's heb ik er last van of gehad (beide roadsters en beide Elises). Wat dat betreft ben ik blij als ik straks de Civc heb. Eigenlijk te idioot voor woorden, maar goed.
Ik begrijp nu ook waarom mensen zo blij zijn met een SUV om door de stad te rijden
Tweede wat ik overweeg er aan te gaan doen is een Esta front splitter zoals deze ook af fabriek op de Exiges gemonteerd wordt. Op bovenstaande foto is dat ook te zien op de Exige van Wilbert. Kleine kentekenplaat sticker ligt ook al klaar trouwens.
Voordeel van deze is dat hij niet zo laag is, dus dat is dan verder geen probleem - afgezien van het feit dat ik toch al drempels ga mijden. Op bovenstaande foto's zie je ook de grille in zwart erbij en dat doe ik misschien dan ook gelijk erbij. Origineel op de 135R zijn ze meegespoten, maar zwart lijkt me net iets beter staan ook in combinatie met de splitter en de zwarte wielen.
Zij leveren deze in carbonfiber of in GRP. Ook trouwens front/rear clams:

Maar dat gewichtsverschil lijkt me te verwaarlozen ten aanzien van het prijsverschil. Voor de splitter valt dat nog wel mee en bovendien hoef je hem dan niet te spuiten. Dus die ga ik wel proberen te bestellen in carbonfiber.
Verder had Emiel me al iets gezegd over mogelijkheid dat MIL-lampje gaat branden door de sportkat. Tot nog toe geen problemen mee gehad, maar nu brandt hij wel. Hij rijdt verder prima, dus het lijkt geen probleem. Voor de zekerheid laat ik hem woensdagmiddag even uitlezen bij voordat ik naar Zandvoort ga. Beter het zekere voor het onzekere nemen. En dan anders toch ook maar even zo'n MIL Light Eliminator bestellen.