Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Lotus Elise S2 135R

Bericht door Stéphane » 31 mar 2009, 15:25

GTRene schreef:Gaat lekker inderdaad, trouwens die groene type 25? die jou voorbij ging, is die met Honda?
ben benieuwd naar de glijpartijen :df:
Thanks :mrgreen: Groene Type 25 is met Yota motor en o.a. andere uitlaat met minimaal 190pk.

Michel P

Bericht door Michel P » 31 mar 2009, 16:12

Loopt lekker, fraaie beelden.

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 apr 2009, 10:22

Hier nog eentje van Abbeville. Gaat niet echt superhard, maar als je mijn achterbanden ziet begrijp je ook een beetje waarom :D

Filmpje van Maik met zijn Speedster daar is spektakulairder ;) Ik heb ook nog een onboard van een Exige S met kompressor die er aankomt. Ook erg leuk.

Purple Lizzie

Bericht door Purple Lizzie » 01 apr 2009, 23:09

Leuke filmpjes .... met name een nat Abbeville zorgt dat ik ineens baal dat ik niet ben heen & weer gereden ofzo :(

PS: zat er een hele forse jongen in die type 25?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 apr 2009, 23:22

Purple Lizzie schreef:Leuke filmpjes .... met name een nat Abbeville zorgt dat ik ineens baal dat ik niet ben heen & weer gereden ofzo :(
Dank je. Volgende keer gewoon even in de gaten houden wanneer het georganiseerd wordt. Dan rijd je er zo heen. Anders zien we je gewoon weer op Franchorchamps met de Elise Trophy :D
Purple Lizzie schreef:PS: zat er een hele forse jongen in die type 25?
Hij was vrij groot inderdaad, dus ik zou hem wel zo willen typeren :D

Purple Lizzie

Bericht door Purple Lizzie » 01 apr 2009, 23:31

Stéphane schreef:
Purple Lizzie schreef:Leuke filmpjes .... met name een nat Abbeville zorgt dat ik ineens baal dat ik niet ben heen & weer gereden ofzo :(
Dank je. Volgende keer gewoon even in de gaten houden wanneer het georganiseerd wordt. Dan rijd je er zo heen. Anders zien we je gewoon weer op Franchorchamps met de Elise Trophy :D
Ohoh .. weer?
:lol:
Stéphane schreef:
Purple Lizzie schreef:PS: zat er een hele forse jongen in die type 25?
Hij was vrij groot inderdaad, dus ik zou hem wel zo willen typeren :D
Dan is dat wel een Honda supercharged monster....
Lambo Gallardo kon daar keertje niet van wegkomen op Croix..
(to be fair je kon je afvragen of die man wel kon rijden want na 5 rondjes kwam er rook van zijn remmen)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 apr 2009, 23:37

Purple Lizzie schreef:Ohoh .. weer? :lol:
Van mij mag het wel, hoor :mrgreen:
Purple Lizzie schreef:Dan is dat wel een Honda supercharged monster....
Lambo Gallardo kon daar keertje niet van wegkomen op Croix..
(to be fair je kon je afvragen of die man wel kon rijden want na 5 rondjes kwam er rook van zijn remmen)
Dan is het ook niet gek dat-ie van mij weg reed :P Gallardo is voor Croix ook misschien wel te zwaar? Sprak toevallig vandaag nog een motorrijder/racer die daar geraced had in zijn jeugd. Die vond het ook wel een mooi circuit :D

Dit was maandag trouwens:
Afbeelding

Purple Lizzie

Bericht door Purple Lizzie » 01 apr 2009, 23:41

:lol: dacht dat je er vorig jaar ook al was ofzo en dat ik uitbundig tegen je heb gebabbeld - en daarna gewoon dat niet meer precies weet :lol:
/gebeurt regelmatig

Mooi plaatje :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 apr 2009, 23:44

Purple Lizzie schreef::lol: dacht dat je er vorig jaar ook al was ofzo en dat ik uitbundig tegen je heb gebabbeld - en daarna gewoon dat niet meer precies weet :lol:
/gebeurt regelmatig
Wij hebben elkaar vorig jaar niet gesproken daar :D Misschien dit jaar wel, maar dat weet ik allemaal nog niet ;)
Purple Lizzie schreef:Mooi plaatje :)
Ach ja, je moet wat op een maandagmorgen, toch?

Purple Lizzie

Bericht door Purple Lizzie » 01 apr 2009, 23:47

Stéphane schreef:
Purple Lizzie schreef::lol: dacht dat je er vorig jaar ook al was ofzo en dat ik uitbundig tegen je heb gebabbeld - en daarna gewoon dat niet meer precies weet :lol:
/gebeurt regelmatig
Wij hebben elkaar vorig jaar niet gesproken daar :D Misschien dit jaar wel, maar dat weet ik allemaal nog niet ;)
Vertel dan ff :lol:
Was je daar als toeschouwer?
Reed je mee in de ET?
Dutch Supercar?
Stéphane schreef:
Purple Lizzie schreef:Mooi plaatje :)
Ach ja, je moet wat op een maandagmorgen, toch?
Zeker met dit weer!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2009, 23:47

ah, dus toch een snelle rakker die type25 :thumbup: dacht al zo'n snelheidsverschil dat leek me niet origineel, immers de 135R is ook best rap.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 apr 2009, 11:09

Purple Lizzie schreef:Vertel dan ff :lol:
Reed je mee in de ET?
Dutch Supercar?
Toeschouwer vanaf de bank :D
Purple Lizzie schreef:Zeker met dit weer!
Precies en daarom ga ik morgen weer hetzelfde doen, maar dan zonder dak :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 apr 2009, 22:27

Hier nog een Exige S met Komotec kompressor. Ding klinkt en gaat echt goed 8)

Purple Lizzie

Bericht door Purple Lizzie » 03 apr 2009, 00:15

Stéphane schreef:
Purple Lizzie schreef:Vertel dan ff :lol:
Reed je mee in de ET?
Dutch Supercar?
Toeschouwer vanaf de bank :D
Purple Lizzie schreef:Zeker met dit weer!
Precies en daarom ga ik morgen weer hetzelfde doen, maar dan zonder dak :D

Oh ok - dan is de kans dat ik vrolijk tegen je gebabbeld heb en dat nu niet meer weet .. niet zo groot zijn :lol:

Lotus On Track organiseert dit jaar ook de Lotus Cup Europe > Zandvoort op 23/24 mei (ofzo - in het weekend) tot dan dan!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 apr 2009, 21:45

Purple Lizzie schreef:Oh ok - dan is de kans dat ik vrolijk tegen je gebabbeld heb en dat nu niet meer weet .. niet zo groot zijn :lol:
Nee, inderdaad :D
Purple Lizzie schreef:Lotus On Track organiseert dit jaar ook de Lotus Cup Europe > Zandvoort op 23/24 mei (ofzo - in het weekend) tot dan dan!
Kans is groot dat ik daarbij ben, dus wie weet tot dan ;)

Tommy

Bericht door Tommy » 03 apr 2009, 23:47

Dik geluidje in de exige. Lotus sport uitlaat icm komotecced toyota toch? (jan de bandenman) mooi apparaat

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2009, 01:23

Tommy schreef:Dik geluidje in de exige. Lotus sport uitlaat icm komotecced toyota toch? (jan de bandenman) mooi apparaat
Yep. Dat ding klinkt echt bruut :mrgreen:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 04 apr 2009, 08:02

Stéphane schreef:
Hier nog een Exige S met Komotec kompressor. Ding klinkt en gaat echt goed 8)
Haha.. gaat Ferry daar nu met 120pk Jan voorbij met 255pk? 8)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2009, 08:45

@Hans: Ja, dat doet-ie gewoon even :D Maar Jan was niet echt van het lijnen rijden daar ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 apr 2009, 23:28

Even een kleine update. Deze week het een en ander nog voor de S1 aan het regelen geweest, zie hierboven. Stack oliedruk/temperatuur-meterset, Lotus Motorsport 6-punts gordels, aluminium meterhouders en zwarte steenslagfolie. Die laatste moet ik nog ophalen bij DHL. Daarnaast dan nog een 111S demper voor de S1, maar daar heb ik nog eindpijpjes bij bijbesteld bij v.d. Kooij.

Verder aan het rondkijken voor andere achterlichten. Op dit moment zitten er standaard achterlichten in, waarvan het rechter buitenste licht een scheurtje in de behuizing heeft:
Afbeelding
Geïnformeerd naar een nieuwe set en ook naar wat LED-lampen kosten:
Afbeelding

Deze laatste vind ik mooier en mede geïnspireerd door het vorige week gezien te hebben op de Exige S van Wilbert leek me dat wel een leuk idee.
Afbeelding
Ze zijn wel een tikje duurder dan de normale, maar dat heb ik er wel voor over. Mart v.d. Kooij vertelde me dat Lotus aan hun 4e leverancier bezig was en dat ze nu wel betrouwbaar zijn :D

Verder vrijdagavond een of andere klote-drempel tegen gekomen, die net naar beneden ging terwijl je er op rijdt :wtf:

Dat zijn van die drempels met klinkers die volgens mij wegzakken doordat iedereen er voor afremt. Nou goed, resultaat was kentekenplaat los (gelukkig met klittenband vast) maar helaas ook de onderkant van de 2 canards (vleugeltjes) onder aan de voorkant:
Afbeelding

En aangezien ik dat er niet uit vind zien moet daar dus nu ook wat aan gedaan worden. Eerste wat ik er aan ga doen is niet meer door de stad rijden hier, want die hele k%tstad ligt vol met die klotedrempels hier. Met al mijn auto's heb ik er last van of gehad (beide roadsters en beide Elises). Wat dat betreft ben ik blij als ik straks de Civc heb. Eigenlijk te idioot voor woorden, maar goed.

Ik begrijp nu ook waarom mensen zo blij zijn met een SUV om door de stad te rijden :bag:

Tweede wat ik overweeg er aan te gaan doen is een Esta front splitter zoals deze ook af fabriek op de Exiges gemonteerd wordt. Op bovenstaande foto is dat ook te zien op de Exige van Wilbert. Kleine kentekenplaat sticker ligt ook al klaar trouwens.
Afbeelding
Afbeelding

Voordeel van deze is dat hij niet zo laag is, dus dat is dan verder geen probleem - afgezien van het feit dat ik toch al drempels ga mijden. Op bovenstaande foto's zie je ook de grille in zwart erbij en dat doe ik misschien dan ook gelijk erbij. Origineel op de 135R zijn ze meegespoten, maar zwart lijkt me net iets beter staan ook in combinatie met de splitter en de zwarte wielen.

Zij leveren deze in carbonfiber of in GRP. Ook trouwens front/rear clams:
Afbeelding
Maar dat gewichtsverschil lijkt me te verwaarlozen ten aanzien van het prijsverschil. Voor de splitter valt dat nog wel mee en bovendien hoef je hem dan niet te spuiten. Dus die ga ik wel proberen te bestellen in carbonfiber.

Verder had Emiel me al iets gezegd over mogelijkheid dat MIL-lampje gaat branden door de sportkat. Tot nog toe geen problemen mee gehad, maar nu brandt hij wel. Hij rijdt verder prima, dus het lijkt geen probleem. Voor de zekerheid laat ik hem woensdagmiddag even uitlezen bij voordat ik naar Zandvoort ga. Beter het zekere voor het onzekere nemen. En dan anders toch ook maar even zo'n MIL Light Eliminator bestellen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2009, 23:34

mmmm carbon :beer:
en dan meteen een kleine plak nummerpalat die precies op die houder past wat 1 is met de clam. :thumbup:

en die achterlichten, ook een mooie upgrade :thumbup:

Emiel

Bericht door Emiel » 06 apr 2009, 20:08

Netjes hoor Stephane, ben erg blij dat je er zo'n plezier van hebt!
Leuk die filmpjes :D

Die achterlampen kun je 2e hands relatief goed krijgen via ebay.co.uk of via Junks op seloc. ;)
Laatste is een bijzonder aardige kerel.

Was gisteren net in de tuin aan het werk, alweer :roll:

Ik ben er nog niet uit, Elise S1 met honda/duratec of Evo Lancer 6 of Impreza STI TYPE-R .....

Michel P

Bericht door Michel P » 06 apr 2009, 20:14

Capo_Miel schreef:Netjes hoor Stephane, ben erg blij dat je er zo'n plezier van hebt!

Die achterlampen kun je 2e hands relatief goed krijgen via ebay.co.uk of via Junks op seloc. ;)

Was gisteren net in de tuin aan het werk, alweer :roll:

Ik ben er nog niet uit, Elise S1 met honda/duratec of Evo Lancer 6 of Impreza STI TYPE-R .....
Emiel, stop met zoeken en wikken en wegen............ Elise check, Honda check bonus check http://www.pistonheads.com/sales/979377.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel

Bericht door Emiel » 06 apr 2009, 20:24

Heb geen tijd om te wikken en wegen ;)

Begin einde van de maand aan de volgende studie/certificaten , ben ik weer een jaar zoet in de avonden en weekenden met boeken en virtuele netwerk labs bouwen.
" They don't see me rollin, cause i'm White and nerdy " :mrgreen:

Geen tijd tenzij ik de perfecte koop tegen kom, dan vlieg ik een weekend op en neer. Vliegtuig heen vliegen en met auto terug vliegen :df:

Leuke lotus, maar dan had ik liever de 135R omgebouwd ;)

En de ford duratec is waarschijnlijk een mooiere optie , dat was het in de 135R wel geweest , mooier als een honda, omdat je dan de korte PG1 bak behoud en dus 200pk en 270nm ofzo hebt ...... ;)
Maar besloten om terug te gaan trainen (al begonnen overigens) , wel met meer verstand, dus zal met paar maanden wel niet meer in een S1 passen , mits het spiergeheugen een beetje mee werkt.

Neig meer en meer naar een 4wd rally kanon.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 apr 2009, 20:46

Capo_Miel schreef:Netjes hoor Stephane, ben erg blij dat je er zo'n plezier van hebt!
Dank je :D Ik ben er zoals gezegd erg blij mee ;)
Capo_Miel schreef:Die achterlampen kun je 2e hands relatief goed krijgen via ebay.co.uk of via Junks op seloc. ;)
OK, bedankt. Ik zal eens bij hem informeren.
Capo_Miel schreef:Was gisteren net in de tuin aan het werk, alweer :roll:

Goed bezig :D Evo doet mij meer dan een Impreza, maar dat is mijn ding ;)
Laatst gewijzigd door Stéphane op 06 apr 2009, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie