Eric Z schreef: 18 sep 2026, 15:21
Waarom moet ik de problemen oplossen die ik niet zelf creëer door bij een gemeente te gaan werken? Weer een ambtenaar extra kost de gemeenschap ook geld hé.
Je moet niets wat mij betreft.
Sommige mensen lijken te vergeten dat de overheid er niet alleen voor hen is. Dat democratie betekend dat je meestal niet exact je zin krijgt.
En niemand maakt een probleem van een extra ambtenaar als die het probleem oplost en efficiënter maakt, lijkt me.
Meetbaar maken is naar mijn idee een nobel streven.
Pak identieke huizen, vaste lasten zijn dan in pricipe hetzelfde.
Maar locatie in de stad, dorp of vrij uitzicht in de polder zullen voor je WOZ nu een groot verschil maken. Ook voor opa/oma die er al jaren wonen, de belasting verschillen tussen in theorie dezelfde woning lopen dan hard uiteen door de omgeving. Vind ik raar.
Dingen zijn raar omdat we ze niet begrijpen. Dingen die we niet begrijpen kunnen we willekeurig invullen. In een omgeving met mensen die die invulling op ongeveer dezelfde willekeurige manier doen, bestaat de kans dat die willekeurige perceptie wordt gezien als de waarheid. En dan kunnen mensen klagen met misplaatst zelfvertrouwen en ontstaan er dogma's.
En hou eens op met je onverzaadigbaar gehuil. Opa/oma met de AOW zitten net zo min te wachten op kosten stijging als iemand die meer overhoudt. Door de schaarste op de woningmarkt en dus de hoge stijging van woz die daarmee gepaard gaat moeten we volgens jou alles maar voor lief nemen, want hè, je hebt een huis anders ga je die maar opeten joh!
Kostenstijgingen raken mensen die weinig overhouden veel meer. Dus ik kan dat niet rijmen met "zitten net zo min te wachten op". Dat heeft wat weg van medelijden. Als dat dan is om er zelf beter van te worden dan betwijfel ik of dat wel echt medelijden is. Is niet om te veroordelen ofzo, mensen doen bijzondere dingen als ze zich er niet bewust van zijn.
Verder wil ik even wat twijfel wegnemen. Ik ben niet van plan ergens mee te stoppen alleen omdat iemand het niet leuk vind.